Porsche představuje novou 911 GTS, dorazí jako kupé, kabriolet i targa
Nový sportovní model s označením GTS by se měl v nabídce Porsche zařadit mezi modely Carrera S a Turbo.
Modelová rodina současné generace Porsche 911 se rozrostla o dalšího člena, který dostal plaketku GTS. Pod jeho kapotou pak najdeme 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer, který nabízí nejvyšší výkon 353 kW (480 k) a 570 Nm točivého momentu.
Řada GTS tak nabízí o 30 kW více než současná řada Carrera S nebo minulá generace GTS. Oproti předchozí generaci GTS si navíc novinka polepšila také o 20 Nm točivého momentu. V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK dokáže nová 911 GTS zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji, než minulá generace.
Pro všechny modely 911 GTS je přitom dostupná i manuální sedmistupňová převodovka, jejíž páka byla zkrácena o 10 mm pro ještě rychlejší řazení pouze pohybem zápěstí. Modely kupé a kabriolet přitom nabídnou možnost objednání s pohonem zadních, nebo všech kol. U modelu Targa je však pohon všech kol standardem.
Od ostatních modelů z řady 911 se GTS snaží odlišit řadou černě lakovaných či ztmavených doplňků karoserie, jako jsou rámečky světel, přední spoiler, kola se středovou maticí nebo žaluzie krytu motoru. Nechybí černě lakované nápisy GTS na bocích či zádi, zatímco Targa má i černě lakovaný oblouk střechy.
Všechny modely GTS navíc dostávají Sport Design paket s jeho typickými prvky na přídi, zádi i specifickými nástavci prahů. Vůz je také standardně vybaven LED světlomety (PDLS Plus), zatímco zadní svítilny dostaly vlastní grafiku. Kola mají průměr 20“ vpředu, 21“ vzadu a stejně jako brzdový systém pochází z modelu 911 Turbo. Ve standardu má navíc GTC i sportovní výfukový systém.
V interiéru najdeme standardně specifický GTS sportovní volant, Sport Chrono paket, aplikaci Porsche Track Precision nebo monitor teploty pneumatik. Standardem jsou také sedadla Sport Seats Plus, kombinující oporu a komfort. Automobilka navíc ubrala materiál odhlučnění, aby umocnila dojem ze sportovní jízdy.
Čalounění využívá ve velkém mikrovlákno Race-Tex, které se objevuje například na volantu, středu sedadel, madlech dveřích, atd. Automobilka také zvolila dekorativní prošívání a nechybí několikrát zdůrazněné logo GTS. Za příplatek je pak dostupný i Lightweight Design paket, který přidává karbonové sportovní sedačky, tenčí boční a zadní skla, odstraňuje zadní lavici a pomáhá uspořit až 25 kilogramů.
Zajímavostí na závěr je pak použití nového infotainmentu PCM 6.0, který nově podporuje konektivitu Apple Car Play i Android Auto a nabízí ještě pohodlnější a přirozenější hlasové ovládání reagující na heslo Hey Porsche.