Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche se prý nezajímá o časy na Nürburgringu. A odkdy?

Michal Fokt
Diskuze (11)
Porsche se prý nestará o to, jak rychlá jsou jeho auta na Severní smyčce. Najde se alespoň jeden člověk, který by tomu uvěřil?

Vzpomínáte si ještě na mediální přestřelku mezi Porsche a Nissanem poté, co GT-R postavilo časy na Ringu doslova na hlavu? Tehdy to úplně nevypadalo, že by měli v Zuffenhausenu Nürburgring "na háku". A kupodivu se ani o pár let později nijak netajili časem hybridního hypersportu 918 Spyder. Že by to bylo tím, že byl tak dobrý?

Teď ovšem v rozhovoru pro Autoguide ředitel divize Porsche GT Andreas Preuninger prohlásil, že "opustili cestu být nejrychlejší značkou na Nürburgringu a nestarají se o to, jestli je někdo rychlejší, než oni." Navíc dodává, že "pokud máte auto s perfektním nastavením pro Nürburgring, bude špatné na silnici i všude jinde."

Tomu se ovšem hodně těžko věří. Co za tím stojí? Preuninger se tím snažil "obhájit" návrat manuální převodovky do modelu 911 GT3 s tím, že takové auto je pro lidi kteří "se nedívají na stopky, když jsou na okruhu, chtějí pouze co nejlepší interakci s vozem a řidičské auto". U nového GT3 tedy šlo v první řadě o to, zajisti více zábavy za volantem. To ale proboha přece žádné podobné alibi nepotřebuje!

Copak je třeba kvůli tomu dělat tak razantní prohlášení? Nemůže se za tím třeba skrývat stále rychlejší a rychlejší konkurence, kdy si kultovní 911 musí mít na pozoru před i auty jako je BMW M4? Nelze v souvislosti s tím nevzpomenout podobná prohlášení Fordu poté, co hned několik konkurentů pokořilo na Ringu osmiminutovou hranici, za níž Focus RS zaostal o šest sekund.

A dejme tomu, třeba se opravdu tradiční sportovní značka, která má právě na Ringu nejvyšší počet vítězství ve všemožných podnicích, rozhodla na tento prubířský kámen všech výrobců automobilů rezignovat. Ale jak si potom vysvětlit, že to celé Preuninger zakončuje tím, že se i přesto Porsche na Severní smyčku vrátí. "Vrátíme se, protože impérium vždycky vrací úder, máme nějaká esa v rukávu, protože jsme také soutěživí," slibuje německý manažer. Tak jsem z toho nějaký zmaten, možná by bylo lepší neříkat blbosti, návrat k řidičským hodnotám pro vyznavače kultovní 911 GT3 by určitě sám o sobě postačoval...

Michal Fokt
Diskuze (11)
24. 4. 2017 07:44
Re: No je to tak
Nejel jsem akorát RS3, ale je fakt, že manuální převodovka VAG pro HH a top verze nižší střední je jako bláto, když na ni zatlačíš. Nemám ji za to rád, je krásně hladká když jedeš do 80%, ale pak zkostrbatí a meziplyny si u ní pomůže jen ten, kdo má zdeformovaná chodidla.
Avatar - white label
23. 4. 2017 15:05
Re: No je to tak
Ano, Golf R/GTI, ORS, Leon Cupra, RS3 apod. jsou pro automat/dvojspojku, zcela vhodná, ale většina diskutujících s tím nebude souhlasit ani u nevrcholných verzí těchto modelů.
Avatar - white label
23. 4. 2017 14:53
Re: No je to tak
Jasně, že do víkendovek typu typu Cayman, MX-5 apod, je manuál logicky naprosto v pořádku, ale tady se většinou slepě "bojuje" za manuály obecně, jako za něco, bez čeho už ani dnešní normální (daily) auta řidič vlastně neřídí, protože auto bez manuálu je pro neřidiče, nebo rovnou pro invalidy (tělesně, nebo duševně).
A mezi daily car dnes samozřejmě patří i hh, a to zejména hh nižší střední třídy.
23. 4. 2017 12:11
Re: No je to tak
Do 530d vazne s manualem ne. :-)

Problem je taky, ze u nas jsou za vrchol sportovnosti povazovany golfy r ci rs3.
Jinymi slovy auta, ktera urcite nabidnou vic nez 1,4tsi, ale zrovna v te ridicskosti jsou sterilni a totalne nezaludny. Ridic se tak nemusi snazit a zaklina se tim, ze mu prece nikdo neujede. Generace odkojena na tom, ze tohle je ten svaty gral si pak nic vic nedokaze predstavit.
A koupit si sportovni auto, ktere te pripravi o to nejpodstatnejsi - zazitek z toho ze se ti neco povedlo, ze jsi byl na hrane a zvladl to, ze zalezelo na tobe jako ridici, to uz dneska malokomu vysvetlis.
Avatar - Dinar
23. 4. 2017 09:37
Re: No je to tak
Já mám spíš dojem, že tyhle debaty manuál vs. automat se vedou příliš obecně, jako skalní zastánci vs. odpůrci, ale tak to přece nestojí. Klidně se podepíšu pod to, že manuál je dnes pro daily car mrtvý, stejně jako pod to, že víkendovka s automatem je jako sex s gumou. Jinými slovy, jak bych si nekoupil 530d v manuálu, tak bych si nepořídil caymana v automatu. ;-)