Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední vyrobený Saab 9-3 míří do aukce. Je takřka nejetý a dostanete k němu zajímavý bonus!

David Bureš David Bureš 8. 10. 2019
41
8
Zobrazit náhledy (41)
Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4 Saab 9-3 Aero Turbo4

Dražený Saab 9-3 je stříbrný sedan vyrobený v roce 2014, s benzinovým motorem pod kapotou. Na svém kontě má jen 65 ujetých kilometrů.

Švédská značka Saab je mezi automobilovými fanoušky nadále pojem, byť z automobilového prostředí zmizela už v roce 2014. I proto nyní vzbudila zájem aukce společnosti Bilweb Auctions, na níž se bude dražit vůbec poslední vyrobený vůz značky Saab.

Konkrétně se jedná o Saab 9-3 Aero Turbo4, zhotovený v roce 2014. Tehdy továrna v Trollhättanu na přelomu let 2013 a 2014 krátce oživila výrobu modelu 9-3, který se původně vyráběl od roku 2002, když zvládla vyrobit dalších 420 jeho kusů. Nyní nabízený exemplář s číslem šasi YTNFD4AZXE1100257 je poslední z nich.

Jedná se o stříbrně lakovaný sedan, s béžovým koženým interiérem, oživeným tmavými prvky, který je poháněný přeplňovaným čtyřválcem 2.0 Turbo o výkonu 162 kW. Benzinový motor je spárovaný s automatickou převodovkou.

Automobil má na svém kontě pouhých 65 ujetých kilometrů. Přihlášen do provozu byl až v letošním roce, do té doby byl vystaven v muzeu v Trollhättanu. Kilometry najel pouze v okolí továrny, například na testovací dráze.

Podle aukční síně je vůz ve skvělé kondici, a to jak jeho karoserie, tak interiér. K autu navíc nový majitel dostane i zajímavý bonus. Bude moci navštívit továrnu NEVS ve švédském Trollhättanu, kde se dnes vyrábějí elektromobily vlastní značky NEVS, avšak s technikou právě Saabu 9-3. Součástí návštěvy navíc bude i prohlídka tamějšího muzea vozů Saab, stejně jako vývojových laboratoří a prostorů technického oddělení. Součástí ceny je i ubytování a oběd.

Aukce společnosti Bilweb Auctions, na níž se bude dražit i poslední vyrobený Saab 9-3, se bude konat 6. a 7. listopadu. Očekává se, že nabízená 9-3 dosáhne prodejní částky 350.000 až 450.000 švédských korun, což je v přepočtu asi 829.000 až 1.065.000 korun. Výtěžek z dražby poputuje na podporu výzkumu a podpory chytřejších řešení mobility.

Společnost NEVS v bývalé továrně Saabu v Trollhättanu působí dodnes. Čínská firma koupila v roce 2012 pozůstatky švédské automobilky a v prosinci 2013 oživila výrobu, více než dva roky po jejím prvotním zastavení. Rychle se ale dostala do finančních potíží, a tak oživená produkce byla zase rychle přerušena. Právě z té doby pochází nyní dražená 9-3.

Už v té době NEVS nemohl používat origiální logo Saabu, a tak se na zhotovených vozech objevoval jen jednoduchý nápis Saab. Následně ale NEVS ztratil možnost užívat i název Saab, které vlastní výrobce stíhacích letounů Saab AB. A tak elektromobily s tvarem někdejšího Saabu 9-3 firma nakonec začala vyrábět s označením NEVS. Pracuje i na dalších modelech, opět elektřinou poháněných.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: SAAB 9-3
| 9. 10. 2019
No to je jednoduchý, byly to poctivý auta s dlouhou životností a prostě jiným designem. Sám provozuji 3x SAAB (2x9-5, 9-3), a z moji zkušeností i po 20 letech bych svédský design bral tak jak je.
Ryba smrdí od hlavy
| 9. 10. 2019
Proč zkrachoval? Ryba smrdí od hlavy... Chybu bych hledal v neschopnosti managerů vygenerovat zisk a navýšit vyrobu. A to se blbě dělá, když šéfové nechají ve výrobě dva modely a každý z nich je cca 10 let starý. A když už se pracuje na novém modelu, tak se to všelijak zdržuje až majiteli dojde trpelivost a zařízne to celé.
xxc
| 9. 10. 2019
Ryba smrdí od hlavy... Chybu bych hledal v neschopnosti managerů vygenerovat zisk a navýšit vyrobu. A to se blbě dělá, když šéfové nechají ve výrobě dva modely a každý z nich je cca 10 let stary. A když už se pracuje na novém modelu, tak se to všelijak zdržuje až majiteli dojde trpelivost a zarizne to celé.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: SAAB 9-3
| 9. 10. 2019
Ked boli take uzasne, preco skrachovali? Ked su auta uzasne, vacsinou sa dobre predavaju a dobru cenu a vyrobca vacsinou neskonci v krachu :-)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: SAAB 9-3
| 8. 10. 2019
tak v tom case ale to boli uzasne vozy.. samozrejme dnes je to uz stare auto.. ze jo... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku