Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prahou už se prohání první elektrobus Škoda E’City

Ondřej Mára
Diskuze (32)

První pražský elektrobus Škoda E‘City bude vypravován celkem na třech linkách

Dopravní podnik hlavního města Prahy koketoval s elektrobusy již v minulosti, dosud se však vždy jednalo pouze o pronájmy. Současný celospolečenský důraz na snižování emisí však klade větší nároky i na flotilu autobusů DPP, která by měla být do roku 2030 tvořena až z jedné třetiny autobusy s elektrickým pohonem.

Pionýrem v tomto odvětví se pak staly vozy Škoda E’City, vyráběné podnikem Škoda Transportation, kterých si DPP prozatím objednal čtrnáct. První vůz, nesoucí evidenční číslo 3002, byl do garáže Vršovice dodán začátkem roku a od té doby se pomalu objevuje na silnicích.

V první polovině ledna totiž DPP podnikl několik zkušebních jízd bez cestujících, současně ale docházelo také k testování potřebné nabíjecí infrastruktury. Elektrobusy Škoda E’City totiž disponují údajně unikátním řešením nabíjení s dvoupólovým dobíjením a galvanicky izolovaným nabíječem na střeše.

Dobíjení baterie probíhá na konečných zastávkách ze stávající tramvajové sítě (výkonem až 150 kW) a zabere asi 15 až 30 minut, čímž by měla být doplněna část celkové kapacity baterie. Výhodou tohoto řešení jsou nízké náklady na nabíjecí infrastrukturu. Nabíjení je ale možné i v garážích – ostatně vůz je vybaven konektorem CCS2.

Připomeňme, že elektrobus Škoda E’City měří 12.095 mm na délku, má rozvor 5.805 mm, nabídne 28 míst k sezení (z toho 2 sklopná) a nechybí ani prostor pro vozíčkáře a kočárky, přičemž nastupování usnadňuje nízkopodlažní konstrukce.

První elektrobus bude ve všední dny vypravován na linky číslo 213 (Želivského – Jižní Město) a 154 (Strašnická - Koleje Jižní Město), přičemž na zastávkách Želivského a Strašnická je připravena nabíjecí infrastruktura. O víkendu se pak autobus objeví na lince 124, opět končící na stanici Želivského.

Další stroje Škoda E’City by měly být DPP dodány zhruba v průběhu února tohoto roku. Jejich nasazení na dalších linkách pak bude zřejmě podmíněno budováním potřebné infrastruktury.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

20. 1. 2022 17:17
Sériový hybrid v Č. Budějovicích?
Zkoušeli ho. Měl by mít výrazně menší spotřebu, než klasický autobus a nepotřebuje dobíjet.

Jak to dopadlo? Vi to někdo, prosím. Děkuji.
20. 1. 2022 17:01
150 kW
150 kW a 15 min, tj. 37,5 kW
150 kW a 30 min. tj. 75,0 kW
Trasa bývá 20 km (odhad).
20. 1. 2022 16:56
28 míst
Autobus 12,5 m a 28 míst! Holt aku!
Avatar - Barrichello
20. 1. 2022 11:56
Re: V Jihlavě už diojezdily :-)
Tam by měli odvést tebe, elektrofanatiku :-) :-) :-)

Už ses byl projet? Abys nemusel jen olyzovat plakát Tesly, co máš u sebe v pokojíčku v bytě u maminky :-) :-)
20. 1. 2022 10:07
Re: Výlet
Já to nemyslel tak, že to u nás jezdí, spíš tak, že my třeba přesně tento styl pohonu / nabíjení autobusů vyrábíme minimálně šest let...