Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přijde vám nová Corvette málo supersportovní? V Itálii mají řešení

David Bureš
Diskuze (2)

Chevrolet Corvette se v nejnovější generaci stal typickým superautem s motorem uprostřed. Pokud by vám však pořád nezdál jako supersport, je tu dílo Ares S Project.

Ares Design je v Itálii sídlící společnost vedená někdejším šéfem automobilky Lotus Dany Baharem, která se zaměřuje na přestavbu různých automobilů. Známé technice dává unikátní kabát, který originál mnohdy ani nepřipomíná. Nejnovějším takovým dílem je Ares S Project, jehož základem je osmá generace Chevroletu Corvette.

Z vnějších tvarů byste ale americkou techniku v útrobách rozhodně nepoznali. Karoserie je zcela nově navržená a originál ani náznakem nepřipomíná. Ostatně to bylo v tomto případě cílem. „Vezmete něco a jednoduše pracujete jako plastický chirurg a měníte vše, co můžete vidět a čeho se můžete dotýkat. Naším cílem je, abyste neměli vůbec ponětí, že v útrobách je Corvette C8,“ říká k nejnovějšímu projektu sám Dany Bahar.

Pro firmu je to už několikátý takový projekt. Zatím nejznámějším je Panther ProgettoUno, supersport vzdávající svým tvarem hold někdejšímu De Tomasu Pantera. Pod karoserií se však ukrývá základ v Lamborghini Huracán.

„Nejsme firma, která si potřebuje vyvíjet techniku, pokud už existuje mnohem lepší zboží, které lze koupit,“ vysvětluje tuto strategii Bahar.

K jistým úpravám pohonného ústrojí ale došlo. O pohon se sice nadále stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru kombinovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou z Corvetty C8, v případě Ares S Project je však motor naladěn na 705 koní (518 kW). Originál má přitom v evropské specifikaci jen 369 kW.

„To je tajemstvím mezi námi a naším dodavatelem v USA,“ říká tajemně Bahar s tím, že nejde jen o úpravu softwaru, ale také mechanické úpravy. Motor nicméně zůstává atmosféricky plněný, k žádné elektrifikaci nedošlo. Autoři pak slibují zvuk jak u někdejších desetiválcových monopostů Formule 1.

„Chtěli jsme auto, které je lehké na řízení. Mnoho klientů, s nimiž jsme mluvili, říkali, že jsou vyděšení řídit své LaFerrari, Nio EP9 nebo Koenigseggy,“ tvrdí někdejší šéf Lotusu s tím, že Ares S Project nevyžaduje nějaké závodní zkušenosti, aby jej majitel uřídil.

Ares S Project i vzhledem ke svému charakteru zůstane unikátním zbožím, během následujících dvou let má vzniknout jen 24 jeho exemplářů s tím, že první k zákazníkům dorazí ještě letos. I proto to levné superauto jako Vette však nebude, klienti za něj dají nějakých 500.000 eur, což je v přepočtu zhruba 13,2 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
10. 9. 2020 18:45
Re: Ares
Suhlas, vypadá to fajn (až na tie pomaľované pneu) ale s tou cenou to kapánek uje.ali aj ked je to limitka.
To už radsej origo Vette C8.
No asi nie som cieĺovka.
Avatar - _Karel_
10. 9. 2020 18:30
Ares
Mazec! :yes:
Italové design pořád umí, kam se na tohle vzhledově hrabe Ferrari nebo Lambo. Bohužel i cenou.