Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si nový Mercedes-Benz SL v rozsáhlé fotogalerii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Mercedes-Benz SL se sice ve světové premiéře představil již na lednovém autosalonu v Detroitu, ale to automobilce nijak nebrání ve zveřejnění velké série fotografií.

Mercedes-Benz i v případě modelu SL postupoval při jeho představovaní svým oblíbeným způsobem, kdy nejprve odhaloval různé prvky z jeho konstrukce a výbavy. V polovině loňského prosince nám nabídl kompletní technická data a na domácím trhu začal přijímat objednávky.

Širší veřejnost přitom měla možnost si nové SL prohlédnout až na lednovém autosalonu v Detroitu. Ve stejném měsíci se naplno rozběhl prodej verzí SL 350 a SL 500. Na konci února byla odhalena podoba i technika vrcholné verze SL 63 AMG.

Karoserie

Mezi první oficiální informace o nové generaci SL patřily podrobnosti o hliníkové konstrukci karoserie s integrací rezonančních komor do podélných nosníků v přední části vozidla.

Samotná hliníková karoserie nového SL má vážit 254 kg, pokud by byla ocelová, vážila by podle Mercedesu o 110 kg více. Hmotnost nové generace SL se podařilo výrazně snížit díky rozsáhlému využití hliníku, z hliníkových slitin je vyrobena většina karoserie, pouze rám čelního okna je z vysokopevnostní oceli, část zádě pak z hořčíku, který je ještě lehčí než hliník.

Nová generace Mercedesu SL 500 má pohotovostní hmotnost 1785 kg, což je o 125 kg méně než u předchůdce. U nového SL 350 automobilka uvádí pohotovostní hmotnost 1685 kg a snížení hmotnosti oproti předchozí generaci o 140 kg.

Motory

Zájemci o nový Mercedes-Benz SL mohou v současnosti vybírat ze dvou motorizací. To výkonnější představuje SL 500, který má pod kapotou je umístěn vidlicový osmiválec o objemu 4663 cm3, jehož objem je o 0,8 litru menší než u dosavadního SL 500. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 700 Nm, což ve srovnání s předchozímu 530 Nm nárůst o 32 %.

Mercedes-Benz SL 500 standardně vybavený sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, což je o 0,8 s rychlejší čas než u končícího SL 500. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva má být u tohoto modelu nové generace o 22 % nižší.

Základní motorizaci představuje model SL 350 s vidlicovým šestiválcem o objemu 3499 cm3 s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 370 Nm. Z 0 na 100 km/h tento model zrychlí za 5,9 s, což je o 0,3 s rychleji než u předchůdce.

Standardem pro obě motorizace je start/stop systém a omezení maximální rychlosti na 250 km/h.

Mercedes-Benz SL - technická data
Motor SL 350 SL 500
Převodovka 7A 7A
Zdvihový objem [cm3] 3498 4663
Válce/ventily 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min-1] 225/6500 320/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 370/3500-5250 700/1800-3500
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,9 4,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,8-7,5 9,1-9,2

Podvozek

Podvozek se zcela nově navrženým zavěšením kol je standardně vybaven polo-aktivními tlumiči a na přání je k dispozici systém Active Body Control (ABC). Ten používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě.

Podvozek v obou verzích doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu. Pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak. Mercedes v tomto případě zůstává u klasické hydrauliky. Elektricky nastavitelný je pouze sloupek řízení, který se navíc posune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz.

Standardem pro nový SL je brzdový systém Torque Vectoring Brake, který cíleným rozdělením hnacího momentu na kola umožňuje stabilní manévrování bez redukce točivého momentu motoru.

Interiér

Mercedes-Benz vedle výkonnější a zároveň hospodárnějších pohonných jednotek nebo nové konstrukce karoserie vyzdvihuje i prostornější interiér. Mercedes-Benz SL se v nové generaci oproti svému předchůdci prodloužil o 50 mm na 4612 mm a rozšířil o 57 mm na 1877 mm. I díky tomu nyní interiér nabídne na šířku o 37 mm více v oblasti ramen a o 28 mm více pro lokty.

Stejně jako u předchozí generace SL i u té nejnovější je standardem pevná skládací střecha. Ta má nyní hořčíkový rám a elektrohydraulický systém ji ukryje v zádí nebo naopak složí nad hlavy cestujících za 20 sekund. Za příplatek bude k dispozici střecha Magic Sky Control, která měla premiéru v nové generaci SLK a po nabízí posádce možnost pouhým stiskem tlačítka proměnit tmavou střechu v průhlednou.

Komfort na palubě může vedle špičkových materiálů a dokonalého dílenského zpracování zvyšovat i multimediální systému Comand se sedmipalcovým TFT displejem, přehrávačem DVD a na přání dodávaný audio systém značky Bang & Olufsen.

Mercedes-Benz již dříve uvedl, že chystané SL bude mít stěrače se zabudovanými ostřikovači, jejichž obchodní označení je Magic Vision Control a jsou standardem pro obě motorizace.

Bezpečnost

Naprostou samozřejmostí je pro nový Mercedes-Benz SL řada moderních systému zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost. Zmiňme například systém Pre-Safe, který aktivuje bezpečnostní pásy i airbagy při nebezpečí nárazu a byl doplněn o další možnosti. Automaticky se také zapne vnitřní osvětlení, boční okna sjedou dolů o 50 mm, aby byl uvnitř zajištěn dostatek vzduchu a konečně elektricky stavitelný volant naopak vyjede sám nahoru tak, aby neohrozil řidičova stehna.

Aktivní opěrky hlavy Neck-Pro snižují riziko zranění krční páteře. Standardem je i automatické rozpoznání dětské sedačky nainstalované na místě spolujezdce.

Součástí výbavy SL 350 a SL 500 je i systém Attention Assist, který sleduje typické příznaky únavy při řízení a varuje řidiče před mikrospánkem.

Samozřejmostí je kompletní sestava čelních, bočních a hlavových airbagů, automatický výsuvné ochranné oblouky za sedadly a aktivní kapota, snižující riziko vážného poranění při nehodách s chodci.

Edition 1

Při uvedení na trh je nová generace SL nabízena ve speciálním provedení s již tradičním označením Edition 1. Vozy z této limitované série jsou mimo jiné vybaveny karosářským paketem AMG, sportovním podvozkem snižujícím světlou výšku o 10 mm, 19palcovými koly AMG, čalouněním kůží designo Exklusiv s kontrastními švy, systém Airscarf, vyhřívajícím horkým vzduchem prostor kolem krku cestujících a audio systémem Harman/Kardon Logic7. V závislosti na výchozím modelu je příplatek za toto provedení 574.258,- Kč (SL 350) nebo 483.538,- Kč (SL 500).

Ceny

Ceník pro zájemce o Mercedes-Benz SL je na českém trhu platný od 15. ledna letošního roku. Ceny začínají u SL 350 BlueEFFICIENCY na 2.388.000,- Kč a u SL 500 BlueEFFICIENCY na 2.988.000,- Kč. Všechny částky jsou uvedeny včetně DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
15. 3. 2012 18:53
Re: krása
Ad interiér: co takhle kombinace černá-hnědá (hell nebo siena) a černěný hliník?
15. 3. 2012 18:41
Re: krása
Jako u BMW, obě V8 mají dvě turba.
15. 3. 2012 15:26
Nové SL ....
Nějak se mi to auto nezdá .... po předchozím autě (předek C/CL a zadek E), poté trochu nehezké naroubování nového předku, teď něco nového .... Mám podobný pocit jako, když jsem viděl nové éčko, na které jsem si ostatně nikdy nezvykl .....
No asi mi ho stejně žádný zaměstnavatel nepořídí, takže nad čím tady medituju :-)
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2012 14:42
Re: Převisy karoserie
ked sme uz pri previsoch co povie pan na toto:

[odkaz]

ina pecka a ludia to stejne zeru :yes:
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2012 14:35
nadhera
je slabe slovo :yes:

dokonalost je v tomto pripade urazka :yes:

spicka je tiez ponizujuce :yes:

kedze sa boh uz nemohol pozerat na to co ludia na zemi vystrajaju a ake sunky vyrabaju zoslal im hviezdu menom mercedes :yes:

bozsky nebeska dokonalost je mozno pojem ktory by mi pan boh akceptoval :yes: