Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Projekt silničního hypersportu Toyota GR Super Sport údajně ukončila havárie

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Vývoj závodního stroje prý pokračuje, odvozeného silničního automobilu se ale zřejmě nedočkáme.

Když Toyota v roce 2018 představila koncept hypersportu GR Super Sport, který se měl dočkat silniční i závodní verze, většině z nás tím vyrazila dech. Od té doby jsme však o připravované vlajkové lodi slyšeli jen velmi málo zpráv. A nyní se zdá, že její budoucnost nevypadá zrovna růžově. Tedy alespoň co se silničního modelu týče.

Podle informací japonského magazínu Racer totiž došlo na japonském okruhu Fuji Speedway k nehodě předprodukčního prototypu silničního hypersportu, který se následně vznítil a utrpěl vážné škody. Tato nehoda pak údajně vedla automobilku k pozastavení projektu silniční verze.

Zatím se jedná pouze o spekulace, již v minulosti se však měly objevit zprávy, podle kterých Toyota nakonec projekt silničního hybridního hypersportu předčasně zařízla. Vývoj závodní verze by tím však neměl být ohrožen, jak dodává magazín Racer.

Vůz by tedy měl vzniknout pouze v závodním LMDh programu, automobilka ho však nebude prodávat veřejnosti v silniční verzi. Podobné rozhodnutí by nás přitom nemělo překvapovat. Ostatně už i Peugeot před časem zmínil, že nebude prodávat silniční derivát svého závodního hypersportu 9X8 Le Mans Hypercar.

Pokud se zprávy o konci vývoje silniční verze konceptu GR Super Sport potvrdí, bude to opravdu škoda. Úchvatně vypadající kupé, které zřejmě mohlo mít i odstranitelné střešní panely, totiž mělo mít pod kapotou 2,4litrový motor V6 v kombinaci s hybridním ústrojím. Kombinovaný výkon se pak měl pohybovat až kolem 1.000 koňských sil.

Video se připravuje ...

Požár testovacího prototypu, navíc po nehodě, by přitom nemusel znamenat definitivní stopku celému projektu. Jak ostatně připomínají kolegové z Motor1, v minulosti už požáry potrápily celou řadu testovacích prototypů a předprodukčních vozů – včetně současné generace Audi A7 nebo Acury/Hondy NSX.

Je ale možné, že požár prototypu byl jen hezčí důvod k zastavení projektu, než obavy z jeho ekonomických dopadů. Stačí si totiž jen vzpomenout, jak prodělečný byl nakonec vývoj Lexusu LFA. Toyota navíc již v minulosti zmiňovala, že cena bude extrémní a vůz si nebude moci koupit každý. Větší šanci měli mít například lidé, kteří již vlastní zmiňované LFA, Toyotu 200GT nebo FIA závodní licenci.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme