Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rakouská společnost představila speciální zařízení pro hašení elektromobilů

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Speciální zařízení bylo navrženo tak, aby hasičům umožnilo hasit a chladit baterie hořících elektromobilů z bezpečné vzdálenosti.

Rakouská společnost Rosenbauer je ve světě dobře známá svými hasičskými nástavbami a speciálními hasičskými vozy, včetně prvních prototypů elektrického hasičského speciálu. Nově však představila zařízení, které je speciálně určené pro náročný boj s požáry elektromobilů, které vyžadují specifický přístup.

Speciální zařízení proto bylo vyvinuto tak, aby požárníkům umožnilo bezpečně hasit nebo chladit poškozené bateriové moduly, nejčastěji umístěné pod vozem, z bezpečné vzdálenosti. I z toho důvodu je systém složen ze dvou komponent – hasící a řídící jednotky.

Hasicí zařízení je na speciální platformě umístěno pod elektromobil a pomocí speciální trysky by mělo být schopné dostat vodu přímo do baterií, čímž dochází k jejich účinnému chlazení a zabraňuje se dalšímu šíření požáru.

Řídící jednotka celého zařízení pak může být umístěna ve vzdálenosti až 8 metrů od vozu. Zařízení jsou přitom vzájemně propojená a vodu pro hasicí jednotku je možné čerpat z klasické hasičské cisterny.

Jde tak o mnohem kompaktnější alternativu k současnému způsobu hašení elektromobilů, který spočívá v ponoření celého vozu do kontejneru naplněného vodou, čímž hasiči zabraňují dalšímu šíření požáru. Ostatně není tajemstvím, že na uhašení elektromobilu bývá dost specifické a náročné.

Zkrocení řetězové reakce v bateriích totiž vyžaduje obrovské množství vody a také spoustu pozornosti. Pokud totiž vozy nejsou ponořené ve vodě na několik hodin, ale klidně i dnů, mohlo by dojít k obnovení reakce. Ostatně jsou známé i případy, kdy uhašený elektromobil opětovně znovu vzplál.

Společnost Rosenbauer testovala nové hasicí zařízení na několika typech baterií a ve spolupráci s profesionálními hasiči z celé Evropy. Podle společnosti už je zařízení hotové a připravené k objednání, přičemž první kusy by mohly k zákazníkům dorazit začátkem příštího roku. Cenu zařízení však společnost sdělí přímo na vyžádání zákazníkům.

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
20. 11. 2021 22:23
Re: Do baterii???
Rohypnole, že ty chodíš na přednášky místní elektro-positive letky :D :D
Jenom jsi zapomněl, že ty emise budou nejen EKO a BIO, ale také i VEGE ;-) ;-)
Avatar - rohYpnol
20. 11. 2021 16:34
Re: Do baterii???
Přesně tak.

EV se totiž vyrábí z ekolithia, ekoniklu!!! Při hašení, které nastane max 1x za 10.000 let, pak vzniknou samozřejmě Bio eko emise!!!
Avatar - pradeda777
20. 11. 2021 11:22
Píší....řetězová reakce v bateriích...
....kua to zní jak atomová bomba..... :-!
Avatar - Jerry.Gunman
19. 11. 2021 20:45
Re: Do baterii???
Ale Wine, co jsi to za nedostatečně vzdělaného chlapce, když nevíš, že cokoli se byť i jen vzdáleně ochomýtne okolo elektromobility, ZÁKONITĚ MUSÍ BÝT eko, bio, fresh, vege a vůbec to nejnadúžasňákovitější?
Copak ti to místní letka orálních elektrofilů vysvětluje málo často? :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
19. 11. 2021 20:06
Re: Do baterii???
Kam fluorem, lithiem, fosforem a dalšími jedovatými chemikáliemi otrávená voda odtéká, do kanálu? Bezva. Když zkratovaný EVmobil šoupnou do kontejneru, mohou být jedy neutralizovány a vysráženy přímo v kontejneru.