Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta v Evropě: Detailní pohled do jednotlivých segmentů

David Bureš David Bureš 8. 11. 2019 • 07:13
72
50
Zobrazit náhledy (72)
Fiat Panda Trussardi Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni bmw testy vyssistredni Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Renault Grand Scénic Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion Volkswagen Multivan 2.0 TDi 4Motion

Nejžádanějším segmentem v Evropě zůstávají malé vozy, a to přestože jejich prodeje klesly, stejně jako kompaktním vozům nebo MPV. Miniauta se naopak drží.

O prodejích na evropském trhu vás pravidelně informujeme. Jen málokdy se nám však dostane do ruky detailní pohled na trh včetně výsledků v jednotlivých kategoriích. Díky přehledu Automotive News Europe se nám to však tentokrát podařilo, a tak přinášíme přehled evropských prodejů v jednotlivých segmentech, a to za první pololetí roku 2019. A je to pohled více než zajímavý!

Nejprodávanější minivozy

O minivozech se v posledních letech často říká, že je čeká konec – kvůli vyšším cenám způsobeným potřebou nákladné techniky pros plnění norem, jenže letošní prodeje ukazují, že je o ně v Evropě stále zájem. Prodalo se jich vlastně stejně jako před rokem, pokles o 0,4 % je bezvýznamná odchylka.

Na čele se drží modely Fiatu – za Pandou následuje 500, přičemž oba za první letošní pololetí přesáhly hranici 100.000 registrovaných kusů, a to jako jediná miniauta. I proto překvapí, že Fiat chce tento segment opustit. Třetí mimochodem následuje v Kolíně vyráběná Toyota Aygo, s 51.479 prodanými kusy (meziročně +1,5 %). Její výsledek je mnohem lepší než u ostatních modelů TPCA, což je možná důvodem, proč Toyota koupila podíl PSA v tomto závodě. Škoda Citigo se pak mimochodem v prvním pololetí roku nevešla do top 10.

Nejprodávanější miniauta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Fiat Panda 105.534 +14,5
2. Fiat 500 100.150 -9,1
3. Toyota Aygo 51.479 +1,5
4. Renault Twingo 44.374 -7,6
5. VW Up! 43.732 -14,2
6. Kia Picanto 41.497 +8,9
7. Hyundai i10 38.375 -12,4
8. Peugeot 108 31.349 +0,1
9. Opel Karl/Vauxhall Viva 30.030 +15,4
10. Citroën C1 28.993 +4,0
- CELKEM 603.925 -0,4

Nejprodávanější malá auta

Malá auta jsou v rámci Evropy stále nejžádanější kategorie, ani tolik populární malá SUV na ně nestačí, a to přestože od ledna do června prodeje v segmentu meziročně klesly o 5,9 %. 

Nejvýše se s velkým náskokem drží Renault Clio, 185.517 prodaných kusů bylo o 0,9 % více než před rokem, a to se přitom v prvním pololetí ještě neprodávala jeho nová generace. Následovali tradiční soupeři v podobě VW Polo a Fordu Fiesta, oba modely si přitom silně pohoršily, o 10,1 %, respektive o 19,9 %. Škoda Fabia obsadila devátou příčku, s 86.485 prodanými kusy, což byl meziroční pokles o 9,9 %. Lépe tak dopadla třeba Dacia Sandero, se 121.442 registracemi v rámci segmentu šestá.

Nejprodávanější malá auta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Renault Clio 185.517 +0,9
2. VW Polo 146.344 -10,1
3. Ford Fiesta 125.795 -19,9
4. Peugeot 208 124.730 -5,5
5. Opel/Vauxhall Corsa 122.277 +4,6
6. Dacia Sandero 121.442 +5,8
7. Citroën C3 118.799 +2,3
8. Toyota Yaris 116.469 +1,3
9. Škoda Fabia 86.485 -9,9
10. Mini* 65.354 -6,7
- CELKEM 1.620.187 -5,9
  *Včetně kabrioletu    

Nejprodávanější kompaktní auta

Kompakty si nadále drží pozici druhého nejžádanějšího segmentu v Evropě, ostatně i nejprodávanější auto vůbec, Volkswagen Golf, spadá do kategorie nižší střední třídy. Pozici jedničky v segmentu si drží neochvějně, a to přestože se kvůli čekání na novou, osmou generaci, jeho půlroční prodeje propadly o 16,2 %.

Na druhé příčce drží Ford Focus, který naopak díky stále relativně nové aktuální generaci roste o 9,3 %. Nejlepší trojku pak uzavírá Škoda Octavia, u ní čekání na čtvrtou generaci znamenalo meziroční pokles o 2,7 %. Mezi nejlepší se pak dostala i jedna prémiovka, Mercedes-Benz A, celkově čtvrtý. Není tak divu, že právě jím se nový Golf inspiroval.

Nejprodávanější kompaktní auta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Golf 206.785 -16,2
2. Ford Focus 128.087 +9,3
3. Škoda Octavia 118.425 -2,7
4. Mercedes-Benz A 100.631 +43,9
5. Peugeot 308 78.832 -11,2
6. Audi A3 73.012 -12,9
7. Seat Leon 72.729 -9,2
8. Opel/Vauxhall Astra 70.839 -20,1
9. Renault Mégane 70.122 -10,7
10. Toyota Corolla 51.959 -
- CELKEM 1.596.309 -8,0

Nejprodávanější auta střední třídy

Střední třída v Evropě dlouhodobě klesá, což je na výsledcích za prvních šest měsíců roku 2019 jasně patrné, 500.600 prodaných aut je o 6,4 % méně než před rokem.

Důvodem však byl životní cyklus jedničky segmentu, Volkswagenu Passat. Ten se hlavně z důvodu čekání na příchod modernizované verze propadl o 29,2 %. Stejný důvod můžeme hledat také u výsledků Audi A4 (-25,6 %) nebo Škody Superb (-10,3 %).

Pořadí za Passatem nicméně dokazuje, že se střední třída už stala záležitostí luxusních značek – druhý v segmentu je Mercedes-Benz C, následují Audi A4 a BMW 3. Celkově pátá Škoda Superb je tak druhý nejlepší model mainstreamového výrobce. Porazila tak Ford Mondeo i Peugeot 508. Na dosah jí ale mimochodem byla Tesla Model 3 s 37.227 registrovanými kousky.

Nejprodávanější auta střední třídy v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Passat 65.646 -29,2
2. Mercedes-Benz C 60.475 +0,9
3. Audi A4 56.265 -25,6
4. BMW 3 56.222 -1,7
5. Škoda Superb 37.842 -10,3
6. Tesla Model 3 37.227 -
7. Volvo S60/V60 34.056 +24,8
8. Opel/Vauxhall Insignia 26.175 -36,5
9. Ford Mondeo 20.829 -21,5
10. Audi A5 17.700 -19,3
- CELKEM 500.600 -6,4

Nejprodávanější auta vyšší střední třídy

To segment vyšší střední třídy už je plně záležitostí prémiových výrobců. Na první příčce se drží BMW 5, a to přestože si meziročně pohoršilo o 19,3 %. Následuje Audi A6, které si naopak polepšilo o 13,5 %, zřejmě díky rozjetí se prodejům aktuální generace. Boduje Mercedes-Benz CLS, celkově pátý, s meziročním skokem o 44,5 %. Do výsledku patrně promluvila loňská mezigenerační výměna.

Nejprodávanější auta vyšší střední třídy v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. BMW 5 47.363 -19,3
2. Audi A6 45.263 +13,5
3. Mercedes-Benz E 45.202 -8,9
4. Volvo S90/V90 20.442 -43,1
5. Mercedes-Benz CLS 5.354 +44,5

Nejprodávanější luxusní auta

Mercedes-Benz třídy S je symbolem luxusu, a tak není tolik divu, že vládne evropským prodejům v kategorii luxusních aut. Meziroční propad prodejů o 23 % za první pololetí však dokazuje, že zákazníci už pomalu čekají na novou generaci, která má dorazit v roce 2020. Kleslo ale i druhé BMW 7, o 7,2 %, jehož výsledek letos ovlivnil příchod faceliftu a s ním související výpadek v dodávkách. Zajímavý je pak propad Tesly Model S o 44,7 %, že by zájemci o elektromobil začali hledat jinde?

Nejprodávanější luxusní auta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Mercedes-Benz S 5.226 -23,0
2. BMW 7 5.175 -7,2
3. Porsche Panamera 4.391 -28,2
4. Tesla Model S 4.242 -44,7
5. Audi A8/S8 2.748 -18,3

Nejprodávanější superauta

Podívali jsme se i na zoubek supersportům, které jsou i v dnešní době snahy o co nejnižší spotřebu paliva žádaným zbožím. Nejvýše se za první pololetí udrželo ještě Ferrari 488, které letos bylo nahrazeno modelem F8 Tributo, představeným na březnovém autosalonu v Ženevě. I proto si 488 meziročně pohoršila o 27,5 %. Následuje další Ferrari, kupé-kabriolet Portofino. Díky nové generaci bodoval Aston Martin Vantage, který s 445 registracemi skončil v rámci segmentu pátý. Před rokem měl přitom na svém kontě jen 10 udaných kousků. Lamborghini Huracán se propadlo o 24 % na 387 kusů, což je způsobeno výpadkem v dodávkách kvůli letošní modernizaci, naopak Lamborghini Aventador rostlo o 19,4 % na výsledných 344 kusů.

Nejprodávanější superauta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Ferrari 488 803 -27,5
2. Ferrari Portofino 606 -
3. Audi R8 517 -37,9
4. Ferrari 812 511 +62,2
5. Aston Martin Vantage 445 -

Nejprodávanější MPV

Automobilky segment MPV postupně opouštějí a pohled do prodejních statistik dokazuje, proč to dělají. Ta první pololetí roku bylo na starém kontinentu registrováno 289.988 MPV, o 27,9 % méně než před rokem. Klesají přitom malá, kompaktní i velká MPV.

Jedničkou segmentu nicméně zůstává Renault (Grand) Scénic, jehož 45.748 prodaných kusů je však o 20,2 % méně než před rokem. Podobně klesá i druhý v pořadí, Volkswagen Touran. Klesá naprostá většina modelů, mezi výjimky patří méně významné modely jako Toyota Prius+ (5.709 registrací byl nárůst o 24,9 %) a Ford Galaxy (7.871 kusů, +24,3 %).

Nejprodávanější MPV v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Renault (Grand) Scénic 45.748 -20,2
2. VW Touran 42.364 -22,1
3. Citroën C4 SpaceTourer 28.459 -40,5
4. Fiat 500L (Living) 24.112 -28,8
5. Ford (Grand) C-Max 20.950 -34,3
6. Dacia Lodgy 15.849 -11,7
7. Mercedes-Benz V 14.443 -7,7
8. Seat Alhambra 13.430 -5,7
9. VW Sharan 12.553 -4,6
10. Ford S-Max 12.188 -7,6
- CELKEM 289.988 -27,9

 

Nejprodávanější osobní dodávky

Praktické rodinné vozidlo ale zákazníci stále chtějí, a tak část z nich z MPV přesedá do osobních dodávek. Tento segment si totiž meziročně polepšil o 6,2 % na 287.192 prodaných aut, v prodejích tak dohání právě typické velkoprostorové vozy.

Silnou pozici v této kategorii si drží Volkswagen. Jedničkou v prodejích je řada T5/T6 /alias modely Multivan, Caravelle, Transporter a California), následuje Caddy. Zabodoval nový Rifter, nástupce Partnera, který předstihl i svého koncernového bratra, Citroën Berlingo, který skončil čtvrtý, s meziročním skokem o 28,1 % díky mezigenerační proměně. Vysoko se drží také Dacia Dokker, s 23.388 registracemi celkově pátá.  

Nejprodávanější osobní dodávky v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW T5/T6 38.782 +2,7
2. VW Caddy 29.742 -10,4
3. Peugeot Rifter 27.109 -
4. Citroën Berlingo 23.612 +28,1
5. Dacia Dokker 23.388 +2,8
6. Fiat Ducato 23.106 -12,6
7. Ford Transit Custom 18.134 +19,3
8. Ford Transit Courier 10.820 +28,9
9. Opel/Vauxhall Combo 9.363 -
10. Citroën Traveller 7.857 +18,3
- CELKEM 287.192 +6,2

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf
| 10. 11. 2019
Ale tak či tak my s tým nič neurobíme.Ak sa pozrieme na predaj tak či to je do súkromných rúk alebo do firmy tak v podstate je to jedno ide hlavne o predaj a o zisky.Servis nahradné diely atd a v týchto tabulkách jasne vidno že nemecké autá aspoň v Europe sú najpopulárnejšie aj ked nie vždy najkrajšie.A ešte som rád že Atilla vyhral :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf VII
| 10. 11. 2019
Robia, ale nie v takej miere. Japonci to nerobia skoro vobec - a vidime predaje. To nie je len o konkretnom trhu, nemci maju prevadzky vo vyssom zastupeni aj v zahranici.To nie je o patriotizme k danej krajine, ale nariadene zhora od DE cez pobocky po celom uzemi. U nas napriklad carpolicy nemame a vozovy park je pestry, ale sef dlho ziadnu skodu nechcel kupit, pretoze okrem jeho osobneho presvedcenia, ze to nie su auta bol aj ekonomicky faktor - nedavaju nam zarobit, preco by sme ich mali podporovat? Kupovali sa golfy - lebo fleet a podmienky. Nie preto, ze by to boli svkele auta. Dnes ich nahradzame kiami - z rovnakeho dovodu. Pricom mnohi nasi zakaznici nam zavidia vyber, oni musia kupovat vyhradne od VW, alebo len Kie, alebo len alfy apodobne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf VII
| 10. 11. 2019
Ale však toto robia aj dalšie značky.Rebríček je európsky to znamená že krajina ako trebárs francúzsko tiež do štátnej správy nakupuje Renaulty/štát tam má podiel/ale aj napriek tomu to tie predaje nezachráni.A ako isto vieme Francúzov je takmer 67 milionov takže to je iná kúpna sila ako u nás.Ja som takmer 20 rokov dozadu pracoval v Taliansku a všetci traja majitelia mali už vtedy len nemecké autá/2x golf,1x Mercedes E/ a sami povedali že iné ako nemecké autá ani nechcú a tiež boli patrioti.Francúzi vedia malé autá/Clio,208/ale v ostatných triedach je to bieda.Aj japonciúMazda 3,Civic/majú v Europe slabé predaje aj ked tunajší diskutéri ich vychvalujú aké sú tie autá fantastické.Znova keby boli také super tak by sa aj v Europe predávali omnoho lepšie a nie je to len o PR alebo zlavách.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf VII
| 9. 11. 2019
Ja chapem, ze je asi nad tvoje chapanie, ze niekto proste nema na vyber inu znacku. VW moze byt preto, lebo lokalpatriotizmus k matke, pripadne vzajomni zakaznici. Naviac ked dostanes na auto zlavu >30%, tak aj ta nakupna cena je niekde inde - vyssia cennikovka potom zabezpeci, ze zostatkova hodnota je podla "trhu" vysoka a tudiz sa to len vyplati. Toto robi aj skodovka a spominam si aj na jeden flotilovy nakup bmw, kedy chalani zhanali kohokolvek, kto vezme 7er, lebo to bola viac ako stovka aut a 55% cennikovej ceny. Nemci su takymito deformaciami povestni, nerobia to totizto len u aut, ale aj u inych produktov.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf VII
| 9. 11. 2019
Zeby firmy zobrali do uvahy vsetky faktory a dali ludom na vyber len tie najhorsie auta? Minimalne su podla toho golfy lacne s nenarocnou udrzbou a vysokou zostatkovou hodnotou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku