Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault vstoupí na trh elektrických SUV. První nabídne ještě letos

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Francouzská automobilka se zatím vyznačovala především malými elektrovozy vhodnými do města. Chystaná novinka to ale změní.

Zatímco elektrická bublina Renault Twizy je pro nás pořád hlavně exotikou záležitostí, z malého městského elektromobilu Renault Zoe už se stala nedílná, navíc překvapivě schopná součást nabídky bateriových aut. Přesvědčili jsme se o tom v zimním srovnávacím testu se Škodou Citigoe iV, a schopnosti elektrického prcka budeme dále zkoumat v příštích měsících, protože půjde o našeho nového společníka v rámci dlouhodobého testu.

Tím ale francouzské tažení vstříc elektrifikaci nekončí. V Číně Renault už nějaký čas prodává malé SUV K-ZE a něco podobného chystá také pro evropský trh. Ale pozor, nebude to přeznačkované K-ZE. To do Evropy sice dorazí, avšak coby první elektromobil značky Dacia. Renault pro nás chystá něco zcela nového.

Podle nejnovějších informací jde o crossover s interním označením BCB. Ten má být větší než Zoe, v nabídce dnešních SUV bude posazen těsně pod Capturem. Novinka dostane zbrusu novou platformu CMF-EV, jež byla prvně představena v konceptu Morphoz, který se měl světu ukázat na březnovém autosalonu v Ženevě.

Podrobností je zatím minimum, ale očekává se, že vůz nabídne vícero konfigurací elektromotorů i akumulátorů. První spekulace říkají, že dle metodiky WLTP by měl urazit 550 až 600 kilometrů na jedno nabití.

Elektrické SUV se mělo světu oficiálně představit na podzimním autosalonu v Paříži. Ten byl ale, obdobně jako řada dalších akcí, zrušen v rámci bezpečnostních opatření souvisejících s koronavirem. Pokud to už v obdobném termínu bude možné, představí se novinka na soukromé akci automobilky, případně si na premiéru budeme muset počkat o něco déle, nebo se značka spokojí s online debutem.

Výrobu obstará francouzský závod v Douai, kde dnes vznikají modely Espace, Scénic a Talisman. První vozy by k zákazníkům měly dorazit na jaře příštího roku. Ani tím ale Renault nekončí. V roce 2022 chce uvést další, o něco větší elektrické SUV, které nese interní označení HCC a velikostně má mít nejblíže ke Kadjaru.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
8. 4. 2020 23:39
Re: Proč SUV
A potom budou u rendlíků vyrábět už jenom volkswageny... s motorem TDI ;-\
6. 4. 2020 14:55
Re: Proč SUV
Ale pravdu povediac som viac zvedavý na nové Kangoo ako na nejaký ďalší crossover, bez ohľadu na pohon...
6. 4. 2020 12:46
Proč SUV
No, asi nepůjde o SUV ale crossover do města. Ale očekával bych, že dříve než elektroauto velikosti Kadjaru přijde elektrický Megane. Sám se těším na Megane grandtour E-tech. No a pokud už Renault má EV Twizzi, Twingo, a Zoe, pak nějakej EVcrossover..., proč ne, zkušenosti má.