Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Riviany mají po faceliftu. Pick-up R1T i SUV R1S mají přes 1000 koní!

Rivian R1S
Rivian R1S
Rivian R1S
Rivian R1S
100 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (13)

Elektrické riviany R1T a R1S prošly decentním faceliftem se zásadními technickými vylepšeními. Nejsilnější verze se čtyřmi elektromotory mají přes 1000 koní.

Americký Rivian sice vyrábí elektromobily teprve od roku 2021, ale už oficiálně odhaluje novou druhou generaci obou produkčních modelů. Designové novinky na nich sice budete hledat jen lupou, ale automobilka uvádí, že s modernější technikou i výbavou všechna vylepšení vydají na novou generaci. Oba modely, elektrický pick-up R1T a elektrické SUV R1S, totiž o základu přepracovala.

Na první pohled sice vypadají stejně jako předchůdci, ale hlavními exteriérovými novinkami jsou nové přední světlomety s technologií Active Drive Beam, nová zadní světla i nová kola s vylepšenou aerodynamikou. Zákazníci si navíc mohou objednat i novou exteriérovou barvu Storm Blue.

V modernějším interiéru Rivian představuje nový infotainment zakládající na Unreal Engine, předplatné služeb Connect+ nebo streamovací hudební službu Apple Music, kterou si řidiči mohou užívat v kombinaci s novým audiosystémem. Novinkou je i ambientní osvětlení s volitelnou barvou nebo elektrochromická panoramatická střecha Dynamic Glass Roof.

Video placeholder
Rivian R1 • Zdroj: Rivian

Rivian s novým faceliftem začíná prodávat hned dva modely o více než tisíci koních. Kombinovaná síla vrcholných modelů se čtyřmi elektromotory se zvýšila na až extrémních 764 kW (1039 koní) a v nejdynamičtějším jízdním režimu Launch Mode zvládnou díky 1622 newtonmetrům akceleraci z 0 na 96 kilometrů v hodině za méně než 2,5 sekundy.

Prostřední varianta se třemi elektromotory (jeden vpředu, dva vzadu) má kombinovaný výkon 634 kW (862 koní) a zrychluje z 0 na 96 kilometrů v hodině za 2,9 sekundy. Rivian současně potvrzuje i základní čtyřkolku se dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 496 kW (674 koní), jenž zvládne sprint z 0 na 96 kilometrů v hodině za 3,4 sekundy. I nejslabší verze se tak vyrovná spalovacím supersportům.

Modernizace obou elektromotorů se týká i jejich vysokonapěťových lithium-ion akumulátorů. Rivian na větších bateriích Large a Max provedl nový technická vylepšení, díky nimž ušetřil trochu hmotnosti, zatímco základní akumulátor vybavil novou chemií. S největším akumulátorem Max se maximální dojezd prodloužil z 660 na 675 kilometrů.

Nové riviany se ve Spojených státech amerických začínají prodávat se základními cenami 69.900 amerických dolarů (cca 1,57 milionu korun) za pick-up R1T a 75.900 amerických dolarů (cca 1,71 milionu korun) za SUV R1S.

Vstoupit do diskuze (13)