Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

30. 7. 1999
15
Zobrazit náhledy (15)
Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75
Značka Rover byla založena roku 1904 a tvoří srdce britského automobilového průmyslu. Rover Group je taktéž dědic tradic mnoha dalších slavných britských automobilek, které se s ním časem spojily.

Každá z těchto značek byla nedílnou součástí historie britského motorového průmyslu. Již od prvních dnů existence Rover Car Company, sídlící v Coventry, si získala automobilka pověst dobré kvality a neotřelého designu. Továrna slavila úspěchy především s auty střední třídy a také s populárními malými vozy.

Rover 75 je prvním automobilem vzniklým po převzetí Roveru koncernem BMW. Rover 75 se výrazně odlišuje od ostatních, v současnosti vyráběných modelů, především kombinací klasického designu s moderními prvky.

Firma Rover využila kreativního ducha svých designérských a vývojových týmů v Gaydonu, ve střední Anglii a technický potenciál mateřské továrny BMW, aby zkonstruovala osobitý britský vůz. Design karoserie se vyznačuje nadčasovou přitažlivostí.

Na test jsme dostali velmi dobře vybavený "kus" s dvoulitrovým šestiválcovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena testovaného Roveru 75 byla 1.389.300 Kč. Za tuto cenu dostane zákazník prakticky maximální výbavu, kterou si lze představit ().

Ani v otázce bezpečnosti by 75 neměl zaostávat za největšími konkurenty. Sériově je vybaven čtyřmi airbagy a za relativně nízký příplatek 11.100 Kč, je možné přiobjednat i tzv. hlavové airbagy, chránící hlavu cestujících na předních sedadlech při bočním nárazu. Pevnost karosérie je oproti již nevyráběnému Roveru 600 více než dvaapůlkrát větší!

Šestiválcový dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW nepochází od BMW, jak by se mohlo zdát. Nejde totiž o řadový, ale o vidlicový šestiválec vyvinutý přímo Roverem. Jeho kombinace s pětistupňovým automatem se sice hodí k celkovému vzhledu vozu, ale na 1500 kg vážící automobil nemá dostatek točivého momentu. Jeho maximální hodnota 185 Nm při 4000 tisících otáčkách, logicky nutí automatiku neustále podřazovat na nižší rychlostní stupně, protože tah motoru není dostatečný. To má za následek vyšší hluk v interiéru i spotřebu. Motor samotný vyniká velmi kultivovaným chodem i zvukem a bez problémů se vytáčí až do 7000 ot/min. Spotřeba se pohybovala mezi 11-13 l/100 podle stylu jízdy.

Jízdní vlastnosti jsou díky propracovanému podvozku velmi dobré. Velký rozvor 2746 mm zajišťuje potřebný klid vozu ve vysokých rychlostech. Brzdová soustava je pochopitelně vybavena kotoučovými brzdami na všech kolech a ABS.

Pozoruhodný je interiér sedm-pětky. Především palubní deska ve stylu klasických anglických vozů mile překvapí. Přesto je řidičovo "pracoviště" přehledné, vše se ovládá přirozeně. I řízení samotné je bezproblémové, až na velmi omezený výhled dozadu, přes vysoký zavazadlový prostor. Velmi pěkná je zeleno-béžová kombinace kůže, plastů a potahů. Překvapivé je však umístění CD-changeru do odkládací schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje. Běžné umístění CD-changeru je v zavazadlovém prostoru. Celkově je zpracování nového Roveru o třídu lepší než u starších typů 200 a 400.

Prostor na zadních sedadlech je na délku téměř 4,8 m dlouhého vozu spíše skromnější, ale postavy do 180 cm se sem přesto vejdou bez problémů.

Velikost zavazadlového prostoru s objemem 430 litrů je lehce pod průměrem, ale přesto dostačující. Pod ním se skrývá dojezdové náhradní kolo (plnohodnotné je za příplatek).

Co říci na závěr. Heslo "Jeden ze znamenitých britských vozů" (One of Britain's fine cars) používala společnost Rover od třicátých do padesátých let. V plném rozsahu se dá aplikovat na nový Rover 75.

Témata
Cena základní sestavy 1 173 300 Kč
Výbava základní sestavy 1.173.300 Kč):4x airbag, ABS, imobilizér + alarm, otáčkoměr, automatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, el. ovl. a vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, kožené čalounění, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy, rádio s 6 reproduktory, el. výsuvná anténa, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem, 15" kola z lehkých slitin, kožené čalouněnípříplatková Kč
Cena testované sestavy 1 389 300 Kč
Výbava testované sestavy 1.389.300 Kč):ostřikovače předních světel s vyhříváním (+ 11.300,-), alarm s prostorovým čidlem (+ 12.400,-), rádio Alpine (+ 11.300,-), changer na 6 CD (+ 17.900,-), sklopné zadní opěradlo se střední vyklápěcí částí (+ 11.300,-), zadní el. roletka (+ 14.900,-), antipachový filtr (+ 4.400,-), metalíza (+ 24.700,-), automatická převodovka (+ 71.800,-), tempomat (+ 12.400,-), protiprokluzový systém (+ 23.600,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 4000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16 / 8.3 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 0
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 540
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4747
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2746
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1470
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku