Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská značka Ural a její současná produkce: Vrcholem je model Next

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 12. 2019 • 23:44
102
10
Zobrazit náhledy (102)
Ural Next (2014) Ural Next (2014) Ural Next (2014) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2015) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2016) Ural Next (2017) Ural Next (2017) Ural Next (2018) Ural Next (2018) Ural Next (2018) Ural Next (2018) Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural Next Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-M Ural-6370 Ural-6370 Ural-6370 Ural-6370

Ruská automobilová značka Ural dnes nabízí několik modelových řad těžkých nákladních vozidel vhodných především pro nasazení v náročném terénu. Vlajkovou lodí nabídky je model Next.

Historie výrobce nákladních automobilů Ural se začala psát v roce 1941, když Státní komise pro obranu SSSR rozhodla o přesunu automobilové výroby z moskevského závodu ZiS (Zavod imeni Stalina). Město Miass v Čeljabinské oblasti se nejprve stalo útočištěm pro výrobu motorů, převodovek a zadních náprav pro nákladní vozidla, která byla vyráběna v Uljanovsku a nadále i v Moskvě.

Na základě rozhodnutí Statní komise pro obranu SSSR z počátku roku 1943 pak došlo k úplnému přesunutí výroby nákladních vozidel z Uljanovska do Miassu. První kompletní vozidla opustila výrobní linku v létě roku 1944. V tomto období nesl závod název UralZiS (Uralskij zavod imeni Stalina) a vyráběl vozidla z produkce moskevské automobilky ZiS.

Prvním vozidlem, u nějž byla poprvé použita značka Ural, která je pro nákladní vozidla z produkce závodu UralAZ používána dodnes, se stal Ural-375. Tento model zamířil do výroby v roce 1960 a na jeho techniku i design odkazují více či méně i dnešní vozidla z produkce závodu UralAZ, patřícího od roku 2001 pod křídla koncernu GAZ Group.   

Ural Next je vrcholem v nabídce své značky a rovněž i jejím nejnovějším zástupcem, jehož sériová výroba byla zahájena v roce 2015. Nástupce modelové řady 4320 jde v případě konstrukce podvozku i svého zaměření v jejích stopách. Na trh zamířil nejprve s konfiguracemi náprav 4x4 a 6x6, které od roku 2018 doplňují provedení 6x4.

Pohon provedení s pohonem všech kol zajišťují moderní přeplňované vznětové řadové šestiválce JaMZ-536 o objemu 6,65 l s výkony 177 kW, 210 kW a 230 kW. V případě vozidel s konfigurací podvozku 6x4 jsou k dispozici šestiválce o objemu 6,65 l s nejvyšším výkonem 241 kW a 309 kW.

Těžká nákladní vozidla modelové řady Next jsou nabízena v široké paletě provedení od klasických valníků přes sklápěče a tahače návěsů až po nosiče specializovaných nástaveb. Maximální užitečné zatížení verzí 6x6 je až 13 tun a v případě verzí 6x4 až 19 tun. Pozornost si v případě modelové řady Next zaslouží kabina řidiče, která vychází z konstrukce lehkého užitkového modelu GAZelle NEXT a je doplněna o nově navrženou přední část s kapotou motoru a blatníky.

Ural-M vznikl na základech podvozku vozidel Ural-4320 a v některých verzích využívá i modernizovanou kapotovou kabinu této modelové řady. Během vývoje bylo do konstrukce vozidel Ural-M zavedeno přibližně 50 změn a technologických vylepšení.

Sériová výroba této modelové řady byla zahájena v roce 2014 a v současnosti je nabízena široká řada provedení. Klasické valníky a vozidla s nástavbou pro dopravu osob jsou k dispozici na podvozcích 4x4 a 6x6. Pouze v třínápravovém provedení jsou nabízeny jednostranné sklápěče, zatímco tahače návěsů mohou být v provedení 6x6 a 8x8.  

UralAZ nabízí vozidla Ural-M s moderními přeplňovanými vznětovými motory. Řadové šestiválce JaMZ-536 o objemu 6,65 l jsou podobně jako u modelové řady Next nabízeny v provedeních s výkony 177 kW, 210 kW a 230 kW. Maximální užitečné zatížení vozidel Ural-M může být v závislosti na provedení až 11 tun, zatímco celková hmotnost může být až 22,5 tuny.  

Ural-6370 představuje nejtěžší modelovou řadu v současné nabídce závodu UralAZ, navazující i na vozidla řady 5557 a 5323 z osmdesátých a devadesátých let dvacátého století. Sériová výroba této modelové řady byla zahájena v roce 2011 a v současnosti ji reprezentují pouze vozidla s konfigurací podvozku 6x6, která jsou dodávána jako sklápěče, tahače a podvozky pro účelové nástavby.

Ural-6370 může v provedeních pro ruský a další vybrané trhy disponovat maximálním užitečným zatížením až 21,5 tuny při celkové hmotnosti vozidla až 34,5 tuny. Samozřejmostí je schopnost provozu při teplotách od -50 do 50 stupňů Celsia.

Pohonnou jednotkou této modelové řady je přeplňovaný vznětový šestiválec JaMZ-652. Tento řadový šestiválec je pro modelovou řadu Ural-6370 k dispozici pouze v provedení s nejvyšším výkonem 303 kW ve spojení s převodovkami značky ZF. Brzdový systém je dodáván společností WABCO a Knorr-Bremse, zatímco kabina vychází z konstrukce italské značky Iveco.

Zdroj: UralAZ.ru, Wheelsage.org, Auto.cz

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Barrichello
31. 12. 2019 14:46
Re: určitě zase chyby v článku
Tady ho máte, https://www.ymzmotor.ru/…uro-4/ymz-65101/

412 HP
Avatar - Barrichello
31. 12. 2019 14:41
Re: určitě zase chyby v článku
YaMZ-530 straight 4 and 6 family of engines 120-312 hp (Euro IV ecology standard)
YaMZ-650 6-cylinder engines with 362-412 hp (Euro III/Euro IV ecology standard)
Avatar - Barrichello
31. 12. 2019 14:39
Re: určitě zase chyby v článku
Motor: Viertakt-R6-Dieselmotor
Motortyp: JaMZ-53602.10
Leistung: 312 PS (229 kW)
maximales Drehmoment: 1226 Nm
Abgasnorm: EURO 4
Avatar - mariov8
31. 12. 2019 10:55
Re: určitě zase chyby v článku
To bude redakce opravdu chyba! Na cca 420 koní se dostane tak ten licenční 11L Renault, tedy velký Jamz 65x. Ne "malý" 534/536 s objemem válcové jednotky cca 1,1L a litrovým výkonem maximálně 48 koní.

Předsudky bokem. Vysoký litrový výkon (60k/L) umí i Jamz. Řada 770/780. Ale 750 koní z 12,5L bude military rating s vysokým load indexem a krátkou plánovanou životností.
Avatar - Dzakobo
30. 12. 2019 15:01
určitě zase chyby v článku
Nevěřím tomu, že Rusové z necelých 7 litrů dolují 420k.... Sériové diesely mívají max. 50k z litru, např. SISU 500k z 10l, Volvo 730k z 16l....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku