Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Se zadními sedadly Škody Karoq lze provádět hotová kouzla. Podívejte se!

Se zadními sedadly Škody Karoq lze provádět hotová kouzla. Podívejte se!

Se zadními sedadly Škody Karoq lze provádět hotová kouzla. Podívejte se! Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (46)
Zadní sedadla VarioFlex zdědila Škoda Karoq po modelu Yeti. Systém přidává na variabilitě interiéru a přichází s vítanou novinkou.

Video placeholder
Se zadními sedadly Škody Karoq lze provádět hotová kouzla. Podívejte se! • Zdroj: auto.cz

Že bude mít Škoda Karoq zadní sedadla VarioFlex, jsme věděli už v rámci květnové statické prezentace ve Švédsku. Vůz jsem tam poprvé pořádně prošmejdil, naneštěstí jsem však měl potřebný přístup pouze k exempláři s klasickými sedáky dělenými v poměru 60:40. Během jízdní prezentace na Sicílii jsem si však již „situaci“ pohlídal lépe, a díky tomu mohlo vzniknout video, které najdete v záhlaví tohoto článku.

Uvidíte v něm systém VarioFlex hezky podrobně a nechybí ani demonstrace manipulace s jednotlivými sedadly. Ta jsou, stejně jako u Škody Yeti, samostatná, s polohovatelnými opěradly a ta krajní lze podle potřeby podélně posouvat v rozmezí 150 milimetrů, čímž si můžete hrát s objemem zavazadelníku. Nejsou součástí standardní výbavy – pro linii Ambition je pořídíte za 9000 Kč, se Stylem jsou o čtyři stovky levnější.

Zatímco běžný karoq uveze v základním uspořádání 521 litrů bagáže a po sklopení zadních opěradel získáte 1630 litrů, s VarioFlexem pracujete s rozmezím od 479 do 588 litrů a 1605 do 1810 litrů. Maximální hodnota se přitom netýká stavu, kdy vezmete všechna tři sedadla lidově řečeno do teplých a uskladníte je někde ve sklepě. Jde o stav, kdy jsou úhledně složená a zajištěná za předními opěradly.

Abyste mohli zadní sedadla jednotlivě vyjmout, nemusíte být výrazně fyzicky zdatní, protože ani ta krajní nejsou přehnaně těžká. Mohou být vyhřívaná, což je u VarioFlexu novinkou (jak si škodováci poradili s napojením konektorů, uvidíte v přiloženém videu), asi největším kouzlem je však možnost přisunout krajní kusy o osmdesát milimetrů blíže do středu vozu, čím získáte více místa v loktech. Samozřejmě to znamená, že užší střední díl musí pryč, ten ale na druhou stranu není tak hmotný a manipulaci s ním zvládne snad každý.

Video: Ondřej Kroutil

Vstoupit do diskuze (46)