Se zadními sedadly Škody Karoq lze provádět hotová kouzla. Podívejte se!
Že bude mít Škoda Karoq zadní sedadla VarioFlex, jsme věděli už v rámci květnové statické prezentace ve Švédsku. Vůz jsem tam poprvé pořádně prošmejdil, naneštěstí jsem však měl potřebný přístup pouze k exempláři s klasickými sedáky dělenými v poměru 60:40. Během jízdní prezentace na Sicílii jsem si však již „situaci“ pohlídal lépe, a díky tomu mohlo vzniknout video, které najdete v záhlaví tohoto článku.
Uvidíte v něm systém VarioFlex hezky podrobně a nechybí ani demonstrace manipulace s jednotlivými sedadly. Ta jsou, stejně jako u Škody Yeti, samostatná, s polohovatelnými opěradly a ta krajní lze podle potřeby podélně posouvat v rozmezí 150 milimetrů, čímž si můžete hrát s objemem zavazadelníku. Nejsou součástí standardní výbavy – pro linii Ambition je pořídíte za 9000 Kč, se Stylem jsou o čtyři stovky levnější.
Zatímco běžný karoq uveze v základním uspořádání 521 litrů bagáže a po sklopení zadních opěradel získáte 1630 litrů, s VarioFlexem pracujete s rozmezím od 479 do 588 litrů a 1605 do 1810 litrů. Maximální hodnota se přitom netýká stavu, kdy vezmete všechna tři sedadla lidově řečeno do teplých a uskladníte je někde ve sklepě. Jde o stav, kdy jsou úhledně složená a zajištěná za předními opěradly.
Abyste mohli zadní sedadla jednotlivě vyjmout, nemusíte být výrazně fyzicky zdatní, protože ani ta krajní nejsou přehnaně těžká. Mohou být vyhřívaná, což je u VarioFlexu novinkou (jak si škodováci poradili s napojením konektorů, uvidíte v přiloženém videu), asi největším kouzlem je však možnost přisunout krajní kusy o osmdesát milimetrů blíže do středu vozu, čím získáte více místa v loktech. Samozřejmě to znamená, že užší střední díl musí pryč, ten ale na druhou stranu není tak hmotný a manipulaci s ním zvládne snad každý.
Video: Ondřej Kroutil