Šéf Renaultu naznačil možnou budoucnost značky Alpine
Zatímco dnes zdobí logo Alpine pouze jediný model, v budoucnu bychom se s tímto označením mohli setkávat podstatně častěji.
Luca de Meo, současný šéf automobilky Renault, v rozhovoru pro Autonews Europe prozradil, že by se ze značky Alpine mohlo v budoucnu stát něco podstatně většího. „Dal bych Alpine za cíl vyvinout řadu produktů, možná vycházejících z Renaultů, s cílem dosáhnout vyrovnaného rozpočtu a platit si závodní aktivity Alpine ve světě,“ uvedl de Meo.
De Meo přitom již v minulosti naznačil, že by sportovní verze Renaultů nebo některé sportovní výbavové stupně mohly nést jméno Alpine, podobně jako tomu je se jménem Abarth u Fiatu. De Meo by tak chtěl podpořit růst prodejů aut ve vyšších specifikacích, neboť věří, že zákazníky lákají sportovně vypadající modely.
„Moje zkušenost je taková, že výbavy nabízející dynamičtější a sportovní vzhled jsou na trhu populárnější, třeba jako GT Line u PSA. A tak si myslím, že bychom se měli vydat tímto směrem,“ dodal de Meo. Podle jeho očekávání by přitom výbavový stupeň Alpine mohl značce přinést až 25 nebo 30 procentní podíl ve vyšších výbavách, kde automobilky vydělávají peníze.
Značka Alpine by však neměla být jen znakem prémie. De Meo si totiž prý dobře uvědomuje, jaké kvality nabízí malý závod v Dieppe, kde se v současnosti vyrábí Alpine A110. „Je velice flexibilní, schopný odvádět kvalitní práci podobnou divizi M v BMW, závodu Neckarsulm v Audi nebo AMG.“
Šéf automobilky si sice uvědomuje, že Alpine nebude moci z fleku konkurovat prémiovým německým značkám a jejich sportovním modelům, přesto vidí ve značce potenciál a především obchodní příležitost. „Můžete tvrdit, že je Alpine poměrně neznámou značkou, jenže má rodokmen a dědictví.“