Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Audi Wolfgang Egger odchází do studia Italdesign Giugiaro

David Bureš
Diskuze (24)
Egger nadále zůstane v koncernu VW Group. Na jeho pozici u Audi jej nejspíše nahradí Marc Lichte, autor Volkswagenu Golf VII.

Wolfgang Egger odchází z automobilky Audi, kde od roku 2007 vedl její design. Egger se stane novým šéfdesignérem italského studia Italdesign Giugiaro. Tvrdí to německý magazín Automobilwoche.

Odchod Eggera je součástí letošních velkých změn na vedoucích pozicích automobilky Audi. V létě se měnil šéf vývoje, Wolfganga Dürheimera nahradil Ulrich Hackenberg, který od roku 2007 byl členem představenstva koncernu VW Group odpovědným za vývoj. Designér Achim Badstuebner zodpovědný za exteriér modelů Audi pak k 1. lednu 2014 odchází ke konkurenčnímu Mercedes-Benzu.

Audi zatím odchod Eggera oficiálně nevysvětlilo. Vozy se čtyřmi kruhy ve znaku každopádně byly v poslední době kritizovány za příliš jednotný vzhled, loni ale automobilka vyhlásila, že design svých automobilů více odliší.

Německý designér Wolfgang Egger vystudoval milánskou Mezinárodní vysokou školu umění a věd, svoji profesionální kariéru designéra začínal v roce 1989 u automobilky Alfa Romeo, kam se vrátil v roce 2001. Mezitím pracoval u Seatu a Lancie. Šéfem designu Audi byl od 1. května 2007, kdy na této pozici nahradil slavného Waltera Maria de Silvu. Egger byl rovněž zodpovědný za design vozů Lamborghini.

Mezi díla Eggera patří mimo jiné španělské MPV Seat Altea, hatchback Alfa Romeo 147 nebo krásný supersport Alfa Romeo 8C Competizione.

V koncernu VW Group zůstává Egger i nadále. Italdesign Giugiaro je jeho součástí od roku 2010, kdy jej německý koncern koupil prostřednictvím automobilky Lamborghini. Výrobce supersportů ze Sant' Agaty vlastní 90,1procentní podíl v Italdesignu, zbytek patří rodině Giugiaro.

Designérské studio Italdesign Giugiaro sídlící ve městečku Moncalieri nedaleko Turína spolupracuje s Volkswagenem již dlouhodobě. V minulosti firma založená Giorgettem Giugiarem navrhla první generaci Volkswagenu Golf (1974), první VW Scirocco (1974) nebo Audi 80 (1978).

Od roku 2010 se pak spolupráce mezi Italdesignem a VW samozřejmě prohloubila, italská firma koncernu nabízí hlavně své zkušenosti s tvorbou konceptů. Nejzajímavějším dílem je zřejmě supersportovní SUV Italdesign Giugiaro Parcour, z něhož později vzešel koncept Audi Nanuk. Dalšími společnými výtvory jsou GT Italdesign Giugiaro Brivido, Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team, Volkswagen Tex a Volkswagen Go!.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - faubléé
28. 2. 2014 22:09
Re: Příprava na Alfu
Ten váš slavnej koncern Alfu nikdy nekoupí, ne snad pro nějakej smysl-nesmysl, nejdřív by jí totiž musel někdo prodávat.. Určitě by to ale dávalo větší "koncernovej" smysl, než Bugatti, Lambo a Porsche pod jednou střechou, i když Porsche už je vlastně dneska jen stín toho Porsche, co nám Ferdinand zakládal..
7. 12. 2013 23:04
Re: v tom audi tych dizajnerov menia jak ponozky
nechcem to spresňovať.

neber to osobne, napísal som to len preto, ak by to niekto náhodou čítal, tak nech to neberie ako fakty.

na druhej strane je ale na zamyslenie, že sám pripúšťaš, že ťa tento obor zvlášť nezaujíma, máš o ňom len povrchné vedomie, máš v tom pekný guláš a napriek tomu sa k tomu vyjadruješ, ako keby si tomu rozumel. čo si tým potom vlastne chcel povedať? nehovoriac o príspevku nižšie.

sťažujeme sa denne na nízku kvalitu informácií z článkov, čo možno neovplyvníme, ale môžeme skúsiť ovplyvniť to, čo sa týka nás a to tak, že nebudeme písať diskusné príspevky nízkej kvality.
Avatar - Lukixe
7. 12. 2013 11:15
Každe prečo má svoje preto
Niekto sa nám tu odbavuje :-) a pritom dizajn a jeho ponímanie mu nič nehovorí :no: Máš zaparený ďalekohlad.
Avatar - Ham.
7. 12. 2013 09:39
Re: Příprava na Alfu
V Italdesignu mají zcela jiné starosti a kupu práce s projekty pro značky koncernu než dělat nějaké návrhy do šuplíku pro Alfu. Navíc Alfu koncern nikdy nekoupí, protože pro něj nedává ani nejmenší smysl. Jistě, novináři se budou těchto spekulací ještě dlouho držet, protože by často neměli o čem psát. :-)
7. 12. 2013 02:16
Příprava na Alfu
Prý už u Italdesignu mají v šuplíku (trezoru) připravené ideové návrhy budoucích Alf Romeo pro případ, že by to Fiat neustál a Alfu Volkswagenu přece jen prodal...