Šéfdesignér Audi Wolfgang Egger odchází do studia Italdesign Giugiaro
Wolfgang Egger odchází z automobilky Audi, kde od roku 2007 vedl její design. Egger se stane novým šéfdesignérem italského studia Italdesign Giugiaro. Tvrdí to německý magazín Automobilwoche.
Odchod Eggera je součástí letošních velkých změn na vedoucích pozicích automobilky Audi. V létě se měnil šéf vývoje, Wolfganga Dürheimera nahradil Ulrich Hackenberg, který od roku 2007 byl členem představenstva koncernu VW Group odpovědným za vývoj. Designér Achim Badstuebner zodpovědný za exteriér modelů Audi pak k 1. lednu 2014 odchází ke konkurenčnímu Mercedes-Benzu.
Audi zatím odchod Eggera oficiálně nevysvětlilo. Vozy se čtyřmi kruhy ve znaku každopádně byly v poslední době kritizovány za příliš jednotný vzhled, loni ale automobilka vyhlásila, že design svých automobilů více odliší.
Německý designér Wolfgang Egger vystudoval milánskou Mezinárodní vysokou školu umění a věd, svoji profesionální kariéru designéra začínal v roce 1989 u automobilky Alfa Romeo, kam se vrátil v roce 2001. Mezitím pracoval u Seatu a Lancie. Šéfem designu Audi byl od 1. května 2007, kdy na této pozici nahradil slavného Waltera Maria de Silvu. Egger byl rovněž zodpovědný za design vozů Lamborghini.
Mezi díla Eggera patří mimo jiné španělské MPV Seat Altea, hatchback Alfa Romeo 147 nebo krásný supersport Alfa Romeo 8C Competizione.
V koncernu VW Group zůstává Egger i nadále. Italdesign Giugiaro je jeho součástí od roku 2010, kdy jej německý koncern koupil prostřednictvím automobilky Lamborghini. Výrobce supersportů ze Sant' Agaty vlastní 90,1procentní podíl v Italdesignu, zbytek patří rodině Giugiaro.
Designérské studio Italdesign Giugiaro sídlící ve městečku Moncalieri nedaleko Turína spolupracuje s Volkswagenem již dlouhodobě. V minulosti firma založená Giorgettem Giugiarem navrhla první generaci Volkswagenu Golf (1974), první VW Scirocco (1974) nebo Audi 80 (1978).
Od roku 2010 se pak spolupráce mezi Italdesignem a VW samozřejmě prohloubila, italská firma koncernu nabízí hlavně své zkušenosti s tvorbou konceptů. Nejzajímavějším dílem je zřejmě supersportovní SUV Italdesign Giugiaro Parcour, z něhož později vzešel koncept Audi Nanuk. Dalšími společnými výtvory jsou GT Italdesign Giugiaro Brivido, Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team, Volkswagen Tex a Volkswagen Go!.