Nová Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?
Škoda rozšiřuje nabídku pohonů pro druhou generaci SUV Kodiaq. K dieselu 2.0 TDI se přidává základní zážehová patnáctistovka a plug-in hybrid s rychlým dobíjením a velmi slušným elektrickým dojezdem.
K osvědčeným dieselům 2.0 TDI se 110 a 142 kilowatty se v případě SUV Škoda Kodiaq přidávají další pohonné jednotky. Základní zážehový čtyřválec 1.5 TSI se 110 kilowatty a standardní sedmistupňovou dvouspojkou v rámci linie Selection vyjde na 980.000 Kč, takřka zcela vybavená vyšší verze Exclusive Selection stojí 1.225.000 Kč.
Jednotka řady EA 211 evo2 pracuje v úsporném Millerově cyklu, používá turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a je vybaven systémem automatického odpojování válců ACT+. Na prvních jízdách v okolí Barcelony mě tahle vstupní volba překvapila vysokou mírou kultivovanosti.
Velmi zajímavou alternativou k čistým elektromobilům je nový plug-in hybrid, který kombinuje čtyřválec 1.5 TSI s elektromotorem. Ústrojí se systémovým výkonem 150 kW dostalo trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 19,7 kWh, díky které Škoda Kodiaq na jedno nabití ujede více než 100 kilometrů. Baterii navíc můžete stejnosměrným proudem dobíjet výkonem až 50 kilowattů. Z 10 na 80 % kapacity se proto dostanete už za 25 minut.
Za tuhle variantu Škodovka v Česku požaduje 1.150.000 Kč (Selection), verze Exlusive Selection stojí 1.395.000 Kč. Ve standardní výbavě plug-in hybridního Kodiaqu iV nechybí nabíjecí kabel Mode 3 pro veřejné nabíječky, za příplatek 5000 Kč lze pořídit nabíjecí kabel Mode 2 pro čerpání energie z běžné domácí zásuvky.
Základní výbava Selection obsahuje například 17palcová litá kola Paget, parkovací kameru, 10“ virtuální kokpit, třízónovou samočinnou klimatizaci Climatronic, vyhřívání předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonu a řadu asistenčních systémů. Vyšší stupeň Exclusive Selection pak přidává například kožený interiér Suite, metalízu, nové přední světlomety Matrix-LED druhé generace, spojené zadní svítilny Top LED s animovanými ukazateli směru, prosvětlenou masku chladiče, virtuální pedál, head-up displej, nezávislé topení, rolety zadních oken, paket Asistovaná jízda 2.0+, adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením a mnoho dalších prvků.