Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?

Ondřej Šámal
Diskuze (39)

Škoda rozšiřuje nabídku pohonů pro druhou generaci SUV Kodiaq. K dieselu 2.0 TDI se přidává základní zážehová patnáctistovka a plug-in hybrid s rychlým dobíjením a velmi slušným elektrickým dojezdem.

K osvědčeným dieselům 2.0 TDI se 110 a 142 kilowatty se v případě SUV Škoda Kodiaq přidávají další pohonné jednotky. Základní zážehový čtyřválec 1.5 TSI se 110 kilowatty a standardní sedmistupňovou dvouspojkou v rámci linie Selection vyjde na 980.000 Kč, takřka zcela vybavená vyšší verze Exclusive Selection stojí 1.225.000 Kč.

Jednotka řady EA 211 evo2 pracuje v úsporném Millerově cyklu, používá turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a je vybaven systémem automatického odpojování válců ACT+. Na prvních jízdách v okolí Barcelony mě tahle vstupní volba překvapila vysokou mírou kultivovanosti.

Velmi zajímavou alternativou k čistým elektromobilům je nový plug-in hybrid, který kombinuje čtyřválec 1.5 TSI s elektromotorem. Ústrojí se systémovým výkonem 150 kW dostalo trakční akumulátor s využitelnou kapacitou 19,7 kWh, díky které Škoda Kodiaq na jedno nabití ujede více než 100 kilometrů. Baterii navíc můžete stejnosměrným proudem dobíjet výkonem až 50 kilowattů. Z 10 na 80 % kapacity se proto dostanete už za 25 minut.

Za tuhle variantu Škodovka v Česku požaduje 1.150.000 Kč (Selection), verze Exlusive Selection stojí 1.395.000 Kč. Ve standardní výbavě plug-in hybridního Kodiaqu iV nechybí nabíjecí kabel Mode 3 pro veřejné nabíječky, za příplatek 5000 Kč lze pořídit nabíjecí kabel Mode 2 pro čerpání energie z běžné domácí zásuvky.

Video se připravuje ...

Základní výbava Selection obsahuje například 17palcová litá kola Paget, parkovací kameru, 10“ virtuální kokpit, třízónovou samočinnou klimatizaci Climatronic, vyhřívání předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonu a řadu asistenčních systémů. Vyšší stupeň Exclusive Selection pak přidává například kožený interiér Suite, metalízu, nové přední světlomety Matrix-LED druhé generace, spojené zadní svítilny Top LED s animovanými ukazateli směru, prosvětlenou masku chladiče, virtuální pedál, head-up displej, nezávislé topení, rolety zadních oken, paket Asistovaná jízda 2.0+, adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením a mnoho dalších prvků.

Ondřej Šámal
Diskuze (39)

Doporučujeme

24. 4. 2024 07:24
Re: PHEV za 1.15mio
rs stavajici zere jak tank, ale vazne. Necekal bych jakej rozdil bude od 140kw tsi
24. 4. 2024 07:23
Re: Hybrid nebrat!
protoze ma karoq v predokolce s 1,5 coz je s prehledem nejhorsi volba, on to ale nevi, protoze na autoforu to nepsali
Avatar - Ozzman
23. 4. 2024 19:46
Re: Hybrid nebrat!
Proč? Je s ním něco špatně ? Zdá se, že fungoval v minulé generaci... já mam aktuálně hybrid od jiného výrobce a jsem moc spokojen.
23. 4. 2024 19:26
Oslava
Tak to je skutečně důvod k veliké oslavě, že se vešli do milionu.
23. 4. 2024 17:42
Re: PHEV za 1.15mio
Tak on ten údaj, který auto píše na displeji může být hodně zavádějící. V jednom německém videu k uvedení nové generace PHEV v Pass/Sup/Tigi/Kod se tvrdí, že hrubá kapacita baterky je 25,7 kWh, využitelná kapacita baterky je 22,3 kWh a kapacita využitelná pro čistě EV jízdu je 19,7 kWh. Rozdíl mezi 22,3 a 19,7 (tedy 2,6 kWh) je pro EV mod nepoužitelný, ale využije se v případě požadavku na 150 kW systémového výkonu v hybridním režimu aby při každé akceleraci měl el. motor z čeho brát energii. V okamžiku, kdy se vybije těch 19,7 kWh a auto automaticky ukončí EV mód a na displeji svítí 0%, je v systému stále 2,5 kWh energie, takže čistě matematicky to není 0%, protože se stále udržuje buffer pro hybridní mód pro opakovatelnost dynamiky tak aby nedošlo jako u některých PHEV k tomu, že po vybití baterky (která se EV jízdou dokáže vybit skutečně do nuly) autu prudce klesne dynamika, protože všechno musí urvat ICE a ten bývá o dost slabší než udávaný systémový výkon.