Škoda Kushaq je zase blíž. Nové městské SUV se prezentuje na prvních skicách
Nové městské SUV mladoboleslavské značky bude vycházet z konceptu Vision In. Zveřejněné skici naznačují, že proti studii se toho zase tolik nezmění.
Škoda má nově za celý koncern na starosti indický trh, pro něhož vyvíjí zcela novou techniku v podobě platformy MQB A0 In. Jako první ji využije městské SUV Škoda Kushaq, které se světu oficiálně představí už za měsíc, 18. března. Zatím tu jsou jeho první skici.
Mladoboleslavská automobilka tak pokračuje v postupném odhalování tohoto modelu. Už dříve prozradila jeho jméno, které vychází z výrazu dávného indického jazyka sanskrt pro krále, ukázala také jeho maskovaný prototyp. Zveřejněné nákresy pak leccos napovídají o sériovém vzhledu.
Design novinky už poprvé naznačila loňská studie Škoda Vision In, z níž bude sériové auto přímo vycházet. Zveřejněné skici přitom dokazují, že půjde o další koncept mladoboleslavské značky, který bude sériovému automobilu nápadně podobný.
Příď s charakteristicky tvarovanou maskou, dělenými světlomety i výraznými chladicími otvory v nárazníku zůstane prakticky zachována, byť logicky nejspíše bez osvětlené mřížky masky chladiče. Na bocích zůstane avizovaný tvar bočního prosklení, stejně jako nápis Škoda na předním blatníku nebo střešní ližiny. Vzadu zůstávají svítilny s motivem písmene L, stejně jako výrazný nápis Škoda na víku zavazadelníku. Široký světelný pás se však omezí na odrazky v nárazníku, který nebude tak výrazný. Kushaq si každopádně zachová vcelku robustní tvar, zdůrazněný ostrými hranami.
Do kabiny Kushaqu nás zatím Škoda nenechala nahlédnout, očekává se však dnes módní koncepce s volně stojícím displejem infotainmentu, naznačená už v konceptu Vision In.
Naopak z hlediska motorů jsou už potvrzeny zážehové jednotky 1.0 TSI a 1.5 TSI, přizpůsobené prostředí indického trhu. Konkrétně tak mají motory lépe zvládat horší kvalitu místního paliva.
Škoda Kushaq je součástí plánu Indie 2.0, v rámci něhož mladoboleslavská značka vyvíjí novou techniku pro indický trh, s níž chce na tomto obchodně zajímavém trhu více zaujmout. Platforma MQB A0 In bude přizpůsobena zdejším podmínkám, tamějším bezpečnostním a emisním normám, a to i lokalizací výroby komponentů. Až 95 % dílů tak má být vyráběno přímo v Indii. Dosud přitom Škoda velkou část dílů pro vozy vyráběné v Indii dováží.
Zatím jsou v plánu čtyři modely s architekturou MQB A0 In. Vedle Kushaqu má jít o kompaktní sedan, nahrazující indickou Škodu Rapid (upravené VW Polo sedan) a dva modely prodávané se znaky mateřského Volkswagenu. Kvůli pandemii koronaviru se přitom plány automobilky posunuly, Kushaq měl původně debutovat už loni na podzim.