Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Combi oficiálně: Zavazadelník má 660 až 1950 litrů

Jan Mička
Diskuze (440)
Nová Škoda Superb Combi sice bude mít premiéru až v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, jeho tvary už ale známe nyní. Oproti předchůdci narostl ve všech směrech.

Poslední měsíce se pro automobilku Škoda Auto nesou v duchu nového Superbu. Po premiéře liftbacku na letošním autosalonu v Ženevě následovaly první jízdní dojmy na zahraničním území, a zároveň se začaly objevovat další zvěsti o připravované verzi Combi. Už ani ta není tajemstvím – značka ji odhalila prostřednictvím prvních oficiálních snímků.

Nová Škoda Superb Combi si odbude světovou premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, první snímky nám tedy automobilka poskytla se značným předstihem. Vůz je postaven na koncernové platformě MQB-B a součástí výbavy budou všechny důležité novinky, které jsme si představili již v liftbacku – například adaptivní odpružení, úsporné čtyřválcové motory splňující emisní normu Euro 6, infotainment s podporou systémů MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, nebo vysokorychlostní připojení k internetu pomocí wi-fi hotspotu.

U nového Superbu Combi nás ale logicky nejvíce zajímá zavazadlový prostor. Ten má základní objem 660 litrů, tedy o 27 litrů více než předchůdce, přičemž po sklopení zadních sedadel získáte až 1950 litrů (+ 85 litrů). Škoda v oficiální tiskové zprávě uvádí, že prostor vzadu v oblasti loktů narostl o 70 milimetrů (dosud jsme naměřili 1450 milimetrů), a že mezi zadním sedákem a stropem dostaneme 1.001 milimetrů (dosud 990 milimetrů). Prostor v podélném směru zůstává díky rozvoru náprav o délce 2.841 milimetrů shodný s liftbackem, a jak jsme uvedli již v rámci prvních jízdních dojmů, je skutečně velkorysý.

Škoda Superb Combi - mezigenerační srovnání vybraných vnitřních rozměrů
ModelŠkoda Superb III CombiŠkoda Superb II Combi
Objem zavazadelníku [l]660/1950633/1865
Šířka vpředu [mm]cca 1520*1490
Šířka vzadu [mm]cca 1520*1450
Svislý prostor vpředu [mm]995*1060
Svislý prostor vzadu [mm]1001*990
*Metoda měření se může od obvyklé praxe Auto.cz lišit

„V nové generaci vozu Škoda Superb Combi jsme dosavadní silné stránky Superbu dále rozvinuli, a tak nový Superb opět definuje nová měřítka. Kompetenci automobilky Škoda v segmentu vozů s karoserií kombi zdůrazňujeme a rozšiřujeme působivě dynamickým designem,“ říká Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast technického vývoje. „Kombinace estetiky, špičkové techniky a maximálního užitku v praxi dělá z nového Superbu Combi vynikající vůz. Tento nový model přivede k naší značce nové zákazníky,“ dodává Welsch.

Historie Škody Superb Combi není dlouhá. Praktičtější vlajková loď se totiž představila teprve s minulou generací v roce 2009. I to ale stačilo, aby se pro vůz po celém světě rozhodlo více než 200.000 zákazníků, což podle Škody Auto představuje 35 % všech prodaných Superbů od roku 2009. Letos chce značka zvednout projede Superbu o pětinu až na 5500 kusů.

U druhé generace Superbu jste za větší zavazadelník museli připlatit přijatelných 30.000 Kč, a ani nyní to pravděpodobně nebude jiné. Se základním turbomotorem 1.4 TSI/110 kW ACT a manuální převodovkou by tedy vůz mohl být od letošního září k mání za zhruba 630.000 Kč.

Jan Mička
Diskuze (440)
Avatar - Mokrous
28. 5. 2015 21:33
Re: Super Skoda Superb touring
Kdo že to vyrábí ten Phantom? :-)
Avatar - Mokrous
28. 5. 2015 21:28
Re: Video Superbu Combi
Díky za odkaz. Pár hodin po tom, co jsem ten omyl přehrál, ho urychleně smazali a možná šel někdo na kobereček. Ono sedat si ve videu do kufru auta, který má svět spatřit až v září byla asi docela drzost :-)
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2015 17:24
Re: pisálci
jenže já nehodnotím dobu podle výrobků, ale výrobky podle doby. Doba byla komplikovaná, a v komplikované době byl Favorit opravdu mistrovským dílem s ohledem na nesčetné komplikace, které doba přinášela :-! :-!
Avatar - AUDIRS6
28. 5. 2015 13:00
Re: Zase Superb
..turbo fúka... 8-s
Turbo "fúka" ( pokial je ten motor dobre urobeny a turbo k tomu dobre dimenzovane ) uz aj fakt nad volnobehom. Akurat ide o to, ze na svoju pracu - PREPLNOVANIE - potrebuje adekvatnu energiu vyfukovych plynov. Ta sa dostavuje az pri poriadnej zatazi, a podla toho ako je to turbo dimenzovane k danemu motoru, tak moze podavat plny vykon kludne uz pri 1500 rpm ( napr. slabsia verzia 3.0 TDi Audi uz pri 1250 rpm, to iste BMW aj pri benzinovom 2.0i...), takze ide tu len o to, ako je ten motor vyvazeny, odhlucneny a ulozeny v silentblokoch, kedy je jeho praca vnimana ako pohodova, alebo este nie...
jasne ze otacky pod 1500 rpm ani ja neodporucam nikomu a to ani pri tych v zatvorkach uvedenych motoroch, ale niektori vyrobcovia su ineho nazoru, automaticke prevodovky ZF 8HP maju teraz novu funkciu, ktora obmedzuje vibracie pri tych najnizsich rpm, a preto sa s tym je mozne obcas stretnut... :-!
V takom pripade aj ja radsej tuknem do toho "motylika" vlavo na volante a jazda je lepsia jak pre mna, tak pre motor. ;-)
Avatar - Emel
28. 5. 2015 12:37
Re: Audi
Já jsem myslel jednotný designový jazyk napříč modely a větší návaznost mezi generacemi... od teď, s tím, že vzorem toho jednotného jazyka bude nové Clio, logicky nikoli minulý Espace, ten je zapomenut a zatracen, stejně jako Laguna III a Megane III.

Zatím z toho Clia ostatní auta čerpají víc než tomu bývalo dřív - zejména Captur a Kadjar, Megane byl "aktualizován". Pokud bude i další Clio ve stejném duchu, tak si řeknu že jsem měl pravdu a Renault se trendu unifikace přizpůsobil... pokud to bude další revoluce tak jsem pravdu neměl :-) .