Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Scout ukazuje, že diesel žije. A že za dobrodruha si lidé rádi připlatí

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

V květnu loňského roku přijel modernizovaný Superb a jednou ze zajímavých inovací bylo provedení Scout, novinka pro tuto modelovou řadu. Po půlroce na trhu Škodovka ukazuje, jak se manažerskému dobrodruhovi daří.

Provedení Scout v případě Superbu znamená pohon všech kol a výhradně karosářské provedení kombi, tedy to stejné, čím se dobrodružnější derivát vyznačoval u Octavie. Přičtete si k tomu ochranné plasty, o 15 milimetrů vyšší světlou výšku a dostáváte hodně zajímavou alternativu ke klasickému manažerskému Superbu.

Superb Scout se nabízí s tím nejlepším, co modelová řada nabízí, tedy turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 140 kW a 400 newtonmetrech točivého momentu, kterému sekunduje zážehové 2.0 TSI se silou 200 kW a 350 Nm krouťáku. V obou případech se motor pojí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

A dnes, tedy nějakých šest měsíců od začátku prodejů, Škodovka bilancuje, jak se vlastně této novince daří. Ze světových čísel prodejů se například dozvídáme, že drtivá většina zákazníků volí naftový motor, ve srovnání s benzinem po něm sáhne 87 % kupujících. Není to zas až tak velké překvapení, vzhledem k celkové charakteristice a zaměření vozu.

Mladoboleslavští se ale pochlubili i dalšími čísly, která se týkají výbavy. Nejvíce Superbů Scout se prodá v modré barvě Lava (18 %), v závěsu je bílá Moon (16 %), šedá Quartz (11 %) a oranžová Tangerine (10 %). Pokud jde o potahy sedadel, 16 % zákazníků volí specifickou látku pro verzi Scout, zatímco 84 % si připlatí za alcantaru.

Populárnější jsou u kupujících menší osmnáctipalcová kola Braga (52 %), zbytek volí devatenáctky Mansalu. Diody jsou u omlazeného Superbu standardní světelnou technikou, za příplatek však můžete dostat vyšší provedení Full LED Matrix. A to se u zákazníků těší mimořádné oblibě, za tuto technologii si připlácí 93 % lidí. Poslední zajímavost se týká sklopného tažného zařízení, které dostávají tři ze čtyř prodaných Superbů Scout.

V úvodu jsme zmínili, že verze Scout se vždy vyznačovala pohonem všech kol, ale brzy už tomu tak nebude. Také nová generace Octavie přijede v tomto dobrodružnějším balení, ale jako první Škodovka vůbec jej nabídne i s pohonem předních kol. Lze předpokládat, že tento trend se postupem času rozroste napříč celou modelovou paletou.

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Doporučujeme

10. 3. 2020 17:54
Škoda scout
Nebýt Audi, tak si design škody ani neškrtne.
6. 3. 2020 12:28
Re: scout
110kw v benzínu je, ale ne pro scouta. Ono to auto je už v základu přes mega, takže proč tam dávat slabý motor. Za mě 200kw 2,0tsi je pro tohle auto ideální motor. Zvukově výrazně lepší než tdi a výkonově taky, přeci jen je to těžká 4x4.
6. 3. 2020 06:21
Re: Zdvihnuté kombi
Ja som tiež povýšil z normálnej Corolli na Trek. Pohon 4x4 je pre mňa zbytočný, ale chcel som svetlú výšku ako na aute s pred desiatich rokov. V kategórii zvýšených predokolkových kombíkov bol jediný konkurent Focus Active, kde z nejakého dôvodu prestali ponúkať benzín s automatom.
Čo sa zliav týka, tak do tých sa teraz automobilkám moc nechce. U Toyoty som vyjednal 5% oproti trvalým akciovým cenám pre súkromných a to berieme dve autá, ktorých cenníková cena spolu presahuje 60. Ale je fakt,že ceny Corolli sú u nás o dosť nižšie ako vo väčšine EU a tak je tam asi menší priestor na zľavy.
5. 3. 2020 21:13
Re: Nezbývá než dodat
Tak stačí se jen zamyslet nad tím, kolik je dealerů škodovky a máme půlku úspěchu...zase bych to tak neprožíval s tím úspěchem hybridů obecně... :-!
Avatar - _Karel_
5. 3. 2020 20:17
Re: Zdvihnuté kombi
Dík :yes: