Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škody Superb a Kodiaq odhalily revoluční novinku. Uvnitř je všechno nové

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Mladoboleslavská automobilka odhaluje inovativní kabiny nové generace modelů Kodiaq a Superb, včetně multifunkčních ovladačů Smart Dials.

Automobilka Škoda Auto letos představí novou generaci populárních modelů Superb a Kodiaq, které jsme si mohli před několika měsíci vyzkoušet i prohlédnout. Martin Vaculík se s námi podělil o zajímavosti z techniky i interiéru obou modelů, pohled do kabiny nám však tehdy zůstal zapovězen. To se však nyní mění.

Na několika nových snímcích totiž poprvé vidíme přední část obou vozů v plné parádě, včetně řady inovativních řešení. Jedním z nejvýraznějších je přesunutí voliče převodovky obou modelů na sloupek řízení, kde je snadno dostupný. Středová konzola tak získala čistší vzhled a cestující na předních sedadlech se mohou těšit na více prostoru.

Video se připravuje ...

Za dvouramenným volantem je virtuální kokpit s úhlopříčkou 10 palců, který v obou modelech doplňuje head-up display – jeho úhlopříčku ale automobilka zatím neupřesnila. Ze středu palubní desky vystupuje samostatně stojící obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 13 palců, která je tak větší než kdykoliv předtím.

Další zajímavou specialitou nových modelů jsou multifunkční ovladače Smart Dials, umístěné pod výdechy ventilace ve středové konzole. Trojice otočných a stlačitelných ovladačů je vybavena displejem o průměru 32 milimetrů a usnadňuje rychlý přístup k řadě funkcí vozu – v závislosti na výbavě.

Dvojice vnějších multifunkčních ovladačů je určena k nastavení teploty v interiéru, respektive k nastavení vyhřívání či ventilace sedadel. O funkci, kterou posádka ovládá, přitom informují displeje. Prostřední ovladač může mít až čtyři funkce, které si řidič nastaví v menu infotainmentu. V nabídce je úprava hlasitosti, intenzita ventilátoru, směr proudění vzduchu, Climatronic, jízdní režimy nebo přiblížení či oddálení mapy navigace. Mezi jednotlivými režimy se přepíná dlouhým stisknutím ovladače.

Video se připravuje ...

Kromě toho nabídnou nové modely i bezdrátové nabíjení telefonu s výkonem až 15 W a aktivním chlazením, přičemž v Kodiaqu lze nabíjet dva telefony současně. K dispozici jsou dále až čtyři nabíjecí USB-C konektory s výkonem 45 W a nechybí ani tradiční USB-C konektor u zpětného vnitřního zrcátka s výkonem 15 W, určený k nabíjení palubní kamery.

Kodiaq nově nabídne Top ergonomická sedadla, vybavená pneumatickou masážní funkcí, zatímco cestující vzadu se mohou těšit na novou odkládací schránku ve středovém tunelu. Superb dostal vylepšená volitelná sedadla s masážní funkcí, která mají nově deset masážních vaků, několik programů a bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech.

Automobilka nezapomněla zmínit použití udržitelných materiálů pro všechny textilie v interiéru i pro dva tradiční Simply Clever prvky – deštník a škrabku na led. Kodiaq nabídne několik interiérů, přičemž vrcholem bude interiér ecoSuite v černé nebo hnědé barvě. Všechny textilie jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného polyesteru, kůže ecoSuite je pak vyčiněna ekologickým způsobem s využitím zbytků ze zpracování kávových zrn.

V nejvyšší výbavě L&K je interiér L&K Suite k dispozici ve verzích s černou a hnědou barvou, přičemž kůže použitá v interiéru Suite hnědý je vyčiněna udržitelným způsobem s využitím zbytkové vody ze zpracování oliv.

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Doporučujeme

7. 9. 2023 15:56
Re: Já padám, madam.
To nejsou ,Mazda to umí, proto píšu i o té Alfě, zas v Corolle Cross mi to přijde už moc velký, tady asi taky, ale zatím mě bije do očí víc ten hnusné volant.
Voyah o kterým píše rohYpnol - no ten test na garaz.tv jsem ani nedokoukal, to auto mi přijde asijsky kýčovitý, celkově to na mě působí jako Sama na kolech.
Avatar - Lonestarstate
3. 9. 2023 09:52
Re: Já padám, madam.
Totalka ne. Ale na nahradni dily bude mit automobilka monopol, takze ti ten dotykovy displej mileradi vymeni za cenu noveho macbooku pro :D
31. 8. 2023 04:43
Zase ten volant
Proč musí být ovládání tempomatu na té debilní třetí páčce, která není za jízdy vidět? To se nemohli inspirovat u svého velkého bratra VW? Jelikož adaptivní tempomat používám hodně, tak je to jeden z důvodů proč si Škodu prostě nekoupím a zůstanu VW... Škoda
Avatar - Barry Lyndon
30. 8. 2023 16:19
Re: Cockpit
Souhlas, zvlášť v Superbu to podle té jedné fotky vypadá obzvlášť podivně, úplnej bastl. Ale třeba jen zdání klame, uvidíme...
30. 8. 2023 13:28
Re: Porovnám s P406
To umí i Fabia :-[]