Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skomírající Lancia rozšířila nabídku jediného modelu o hybrid

Ondřej Mára Ondřej Mára 31. 5. 2020 • 22:12
31
13
Zobrazit náhledy (31)
Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC Lancia Ypsilon hybrid ECOCHIC

Lancia má v současnosti v nabídce pouze jediný model, nově ho však lze pořídit i se stylově označeným hybridem EcoChic.

Kdysi slavná značka v posledních letech skomírá s jediným modelem, kterým je stárnoucí hatchback Ypsilon. Ten lze navíc koupit pouze na domácím trhu, což ovšem Lancii pořád stačilo k tomu, aby za první pololetí minulého roku překonala evropské prodeje sesterské Alfy Romeo.

Lancia Ypsilon tak stále dokáže zaujmout, čímž si vysloužila další sérii drobných vylepšení, díky kterým by měla na trhu vydržet o něco déle. Vůbec největší technickou novinkou je přitom nová mild-hybridní pohonná jednotka, se kterou dostal Ypsilon stylové označení EcoChic.

Pod kapotou ovšem nečekejte žádné velké překvapení, neboť se jedná o stejnou pohonnou jednotku, jakou nedávno dostaly Fiaty 500 a Panda. Bavíme se tak o 1.0 litrovém benzínovém tříválci Firefly, který spolupracuje s řemenem připojeným 12V startér/generátorem a malou lithium-iontovou baterií.

Mild-hybridní litrový tříválec s maximálním výkonem 70 koní a 92 N.m točivého momentu tak nahrazuje starší dvanáctistovku Fire, oproti které nabídne o jednoho koně vyšší výkon a až o 24 % nižší spotřebu i emise CO2. Konkrétně bychom se tak měli bavit o spotřebě cca 4,0 až 4,1 l/100 km a emisích 90 - 92 g/km dle měřícího cyklu NEDC.

Stejně jako hybridní Fiat 500 a Panda, i Lancia Ypsilon EcoChic posílá výkon z motoru na přední kola přes novou šestistupňovou manuální převodovku.

Rozšíření nabídky modelu Ypsilon o hybridní motorizaci pak Lancia oslavuje speciální edicí Maryne, která měla být inspirována barvami moře. Karoserii zdobí lakování modrou barvou v odstínu Blue Maryne, kterou doplňují různé tmavě šedé detaily, jako je maska chladiče, zrcátka, kliky dveří a označení modelu na zadních dveřích.

Zajímavostí je také leskle černě lakovaná spodní část zadního nárazníku a opomenout nemůžeme ani černá 15palcová ocelová kola s černými středovými pokličkami. Na pátých dveřích pak objevíme označení hybrid, zatímco na C sloupcích nese hybridní Ypsilon logo EcoChic.

Interiér pak dostal speciální sedadla čalouněná materiálem Seaqual Yarn. Ten je tvořen především recyklovanými vlákny polyesteru, která jsou získána z plastů, jež vytáhli rybáři ze středozemního moře. Polyesterová vlákna jsou pak doplněna o další ekologicky a udržitelně získané tkaniny.

Hybridní Ypsilon v edici Maryne navíc nabídne i ztmavená skla, tempomat, automatické rozsvěcení světel nebo stěrače se senzory deště. Cena na italském trhu startuje od 16.400 euro, což je v přepočtu cca 442.500 Kč.

Související články

Témata
Avatar - Avanti
17. 6. 2020 10:28
Re: šestikvalt
Bude o chvíľu test, spotrebou to neprekvapilo ale prevodovka je oveľa lepšia ako pri starom 1.2 FIRE. Prvé tri rýchlosti sú perfektné do mesta, ďalšie dva ukážkovo pasujú na okresky a 6tka fakt len rýchlobežka na udržanie rýchlosti 110-130..
2. 6. 2020 13:41
Re: skoda ze Ypsilon
No prečo asi? Od čias HF Integrale šla len dolu vodou. Na vlne starého úspechu sa nedá viezť donekonečna. AKo chceš udržať značku v kurze, keď do nej neinvestuješ? Ypsilonka je už beznádejne zastaraná, posledná Delta bola rozpačitá už keď prišla na trh, a značka prakticky opustila všetko, na čom dovtedy stavala. Nulový marketing, áno, ale nie iba ten. Nulové všetko.
2. 6. 2020 13:14
Re: šestikvalt
Doufám, že to s takovým spřevodovánim alespoň mělo OK zrychlení :D
Avatar - twistedTSD
2. 6. 2020 12:29
Re: šestikvalt
Klasika u Fiatu, stejně tak Tipo má se základní atmosférou šestikvalt.
Avatar - Avanti
1. 6. 2020 16:55
Re: šestikvalt
Punto nemalo nikdy litrový motor, ale ak myslíš prvú generáciu, tak zrejme máš na mysli verziu EL s 1.1 FIRE 1108 cm3, ten sa predával ako 6 stupňový manuál. V jeho prípade však boli rýchlosti poskladané viac na seba, preto prekvapivo pri stovke "točil viac" ako klasický 5 stupňový manuál.
Pri druhej generácii mal trojdverový Sporting tiež 6 stupňový manuál spolu s 1.2 FIRE 16V, tam však bolo sprevodovanie o minimum kratšie ako 5 kvalt..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku