Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě
Smart se pustil do vývoje nového dvoumístného supermini do města a hotový vůz má dostat označení #2. Vydělat na tak malém autě je ale obtížné.
Značka Smart v roce 1998 začínala malým, jen 2,5 m dlouhým městským autíčkem pro dva lidi, které se později vyvinulo v model nazvaný Fortwo – „pro dva“. Ve své poslední, třetí generaci sdílelo techniku s Renaultem Twingo. Jeho produkce skončila v loňském roce.
Automobilka Smart, dnes vlastněná napůl Mercedesem-Benz a čínským Geely, se v posledních letech orientuje na crossovery. Její dva v čínském Si-anu vyráběné modely s označením #1 a #3, jsou oba elektrické a pomalu dvakrát tak dlouhé, jak byl původní smart – měří 427, resp. 444 cm.
Malé dvoumístné auto přesto „je klíčové“ pro image Smartu, nechal se slyšet Gorden Wagener, šéfdesignér skupiny Mercedes-Benz. Vývoj nástupce fortwo už probíhá a hotové auto má dostat označení #2 navzdory tomu, že nebude velikostně větší než „jednička“.
Vývojáři nyní pracují na vytvoření – anebo nalezení hotové – platformy, která by mohla #2 podpírat. Podle britského webu Autocar se Geely snaží najít partnera pro výrobu tohoto vozu. „Před dvěma měsíci jsme začali pracovat na nové speciální platformě, která by podpírala dvoumístné městské auto, ale potřebujeme partnery, aby byl jeho obchodní model realistický,“ nechal se slyšet Dirk Adelmann, generální ředitel Smartu.
I podle Wagenera je problém stavět takhle malé auto se ziskem. „Jeho obchodní model není dobrý. Proto se přestal vyrábět po třech generacích, ale vždycky bude v srdcích fanoušků značky Smart,“ řekl. V každém případě je pravděpodobné, že si na návrat dvoumístného smartu ještě pár let počkáme.