SsangYong chystá elektrické Korando. Už známe jeho detaily
Elektrická verze SsangYongu Korando dorazí na trh v roce 2021. Podobně velké SUV s elektrickým pohonem aktuálně na trhu není.
SsangYong se na přelomu roku po letech vrátil na český trh a od té doby postupně rozšiřuje nabídku. Zatím poslední novinkou je nová generace Koranda, která se u nás oficiálně začne prodávat již tento měsíc. Zatím dorazí s dvojicí spalovacích motorů, vznětovou šestnáctistovkou a zážehovou patnáctistovkou, do budoucna se ale počítá i s elektrickou variantou.
Ta se zatím interně nazývá SsangYong Korando E100 a na trh dorazí v prvním čtvrtletí roku 2021. Mohl by přitom být unikátem na trhu, takhle velké SUV s elektrickým pohonem se aktuálně neprodává. Kia e-Niro je crossover a Hyundai Kona Electric je zase o dost menší než 4,45 metru dlouhé Korando.
Korando E100 bude poháněno elektromotorem o výkonu 138 kW, díky čemuž bude nejvýkonnější variantou tohoto modelu. Dosavadním vrcholem je benzinový čtyřválec 1.5 T-GDI o výkonu 120 kW.
Baterie dodá LG Chem a budou mít kapacitu 61,5 kWh, která by vozu měla zajistit dojezd 420 kilometrů podle metodiky NEDC. To není zrovna špatné, v reálných podmínkách by totiž elektrické Korando pořád mělo zvládnout ujet přes 300 kilometrů bez nutnosti nabíjet.
Technické parametry korejská automobilka zatím neuvádí, o akceleraci ale říká, že by měla být nejlepší v dané kategorii. Maximální rychlost pak patrně bude omezena, z důvodu ochrany pohonného ústrojí.
V případě Koranda přitom nepůjde o jedinou elektrifikovanou variantu. Pro rok 2022 se totiž chystá mildhybrid, který pod kapotou využije vznětový motor. Pro rok 2024 pak SsangYong připravuje novou platformu, přizpůsobenou právě vozům s elektrickým pohonem. Ta poskytne základ až pro čtyři elektromodely.
SsangYong Korando si v aktuální podobě odbyl debut na jarním ženevském autosalonu. Jedná se o kompaktní SUV, které svojí koncepcí navázalo na předchůdce prodávaného od roku 2010 – design se však změnil ve stylu ostatních modelů značky. V minulosti ale označení Korando nesla i v licenci vyráběná verze Jeepu CJ-7 nebo třídveřový model, známý v devadesátých letech i z českého prostředí.