Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong chystá elektrické Korando. Už známe jeho detaily

David Bureš David Bureš 31. 10. 2019 • 04:41
45
Zobrazit náhledy (45)
SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando

Elektrická verze SsangYongu Korando dorazí na trh v roce 2021. Podobně velké SUV s elektrickým pohonem aktuálně na trhu není.

SsangYong se na přelomu roku po letech vrátil na český trh a od té doby postupně rozšiřuje nabídku. Zatím poslední novinkou je nová generace Koranda, která se u nás oficiálně začne prodávat již tento měsíc. Zatím dorazí s dvojicí spalovacích motorů, vznětovou šestnáctistovkou a zážehovou patnáctistovkou, do budoucna se ale počítá i s elektrickou variantou.

Ta se zatím interně nazývá SsangYong Korando E100 a na trh dorazí v prvním čtvrtletí roku 2021. Mohl by přitom být unikátem na trhu, takhle velké SUV s elektrickým pohonem se aktuálně neprodává. Kia e-Niro je crossover a Hyundai Kona Electric je zase o dost menší než  4,45 metru dlouhé Korando.

Korando E100 bude poháněno elektromotorem o výkonu 138 kW, díky čemuž bude nejvýkonnější variantou tohoto modelu. Dosavadním vrcholem je benzinový čtyřválec 1.5 T-GDI o výkonu 120 kW.

Baterie dodá LG Chem a budou mít kapacitu 61,5 kWh, která by vozu měla zajistit dojezd 420 kilometrů podle metodiky NEDC. To není zrovna špatné, v reálných podmínkách by totiž elektrické Korando pořád mělo zvládnout ujet přes 300 kilometrů bez nutnosti nabíjet.

Technické parametry korejská automobilka zatím neuvádí, o akceleraci ale říká, že by měla být nejlepší v dané kategorii. Maximální rychlost pak patrně bude omezena, z důvodu ochrany pohonného ústrojí.

V případě Koranda přitom nepůjde o jedinou elektrifikovanou variantu. Pro rok 2022 se totiž chystá mildhybrid, který pod kapotou využije vznětový motor. Pro rok 2024 pak SsangYong připravuje novou platformu, přizpůsobenou právě vozům s elektrickým pohonem. Ta poskytne základ až pro čtyři elektromodely.

SsangYong Korando si v aktuální podobě odbyl debut na jarním ženevském autosalonu. Jedná se o kompaktní SUV, které svojí koncepcí navázalo na předchůdce prodávaného od roku 2010 – design se však změnil ve stylu ostatních modelů značky. V minulosti ale označení Korando nesla i v licenci vyráběná verze Jeepu CJ-7 nebo třídveřový model, známý v devadesátých letech i z českého prostředí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku