Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYongu se začíná dařit, loni prodal skoro 146 tisíc aut

SsangYongu se začíná dařit, loni prodal skoro 146 tisíc aut

SsangYongu se začíná dařit, loni prodal skoro 146 tisíc aut Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Jihokorejská automobilka SsangYong je možná z nejhoršího venku, záchrana v podobě indického koncernu Mahindra & Mahindra tak přišla za pět minut dvanáct.

SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Vypadá to však, že se konečně začíná blýskat na lepší časy. Indové sice koupili v závěru roku 2010 jen 70 % akcií, ale i tak je pokrok hodně znát. I na hospodářských výsledcích, což je pochopitelně to nejdůležitější. Finanční situace, tedy tržby a případný zisk sice zůstávají tajemstvím, ale i tak jsou k dispozici alespoň odbytová čísla.

V loňském roce prodal po celém světě 145.649 vozů. To je o 20,7 % více než za letopočet 2012 a zároveň nejlepší výsledek za posledních jedenáct (!) let. V Indii i Jižní Koreji určitě oslavují. Nejvýznamnějším trhem pro „dva draky“ byl pochopitelně ten domácí. Uspokojená poptávka v jižní části Korejského poloostrova dosáhla 81.679 kusů, tedy 56 % celkových počtů. Tady zkrátka není co řešit. Slušně si ale značka vedla i v Rusku, na Ukrajině a na Blízkém východě.

Nejoblíbenějším modelem je Korando, které si koupilo 56.754 zákazníků. Jeho popularita je oproti ostatním řadám zdaleka největší, druhý totiž skončil Rodius s 15.551 exemplářem a třetí Rexton W (14.899 aut). Výsledkům napomohly větší či menší modernizace prakticky celého portfolia produktů. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, je víceméně minulostí. Už před dvěma lety se v Evropě objevil modernizovaný pick-up.

V březnu 2012 následovaly hlavně technické úpravy Koranda. V létě 2012 došlo na limuzínu Chairman a velký terénní Rexton. Začátkem loňského roku dostal Rodius dnový dvoulitrový turbodiesel, aby jej v Ženevě vystřídala druhá generace. Ani ta příliš krásy nepobrala, ale to uživatele příliš nezajímá. „Autobus“ této velikosti se čtyřkolkou v cenové relaci do milionu českých korun za nejvyšší výbavu prostě žádná jiná automobilka nabídnout neumí.

V létě 2013 přišel na řadu výrazně modernizovaný Actyon, který koncem roku doplnilo Korando. Sériový crossover X100, jehož podoba vzejde ze smršti konceptů představených od podzimu 2011, se ukáže letos v Ženevě. V západní Evropě (míněny státy na západ od zemí bývalého Sovětského svazu) zůstane SsangYong i nadále nejspíš minoritou. Byla by ale škoda, kdyby zmizel úplně. Přece jen se jedná o alternativu pro excentriky, kteří nechtějí úplně splývat s davem. Vždyť i předchozí generace Rodiusu vyvolává na našich silnicích stále značnou pozornost, pokud na ni náhodou narazíte.

Vstoupit do diskuze (11)