Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stellantis šetří, kde se dá. Místo propouštění omezuje i počet toalet

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Namísto jednoduchého propouštění zaměstnanců se automobilka rozhodla prozkoumat všechny možné způsoby jak ušetřit.

Když koncerny FCA a PSA oznámily své sloučení, čímž vznikl čtvrtý největší výrobce automobilů na světě Stellantis, jedním z jejich hlavních argumentů bylo omezování nákladů. Společnost Stellantis se přitom zavázala, že nechce omezovat počty pracovníků zaměstnaných v továrnách. Místo toho chtěla hledat příležitosti k úsporám na jiných místech.

A jak se nyní ukazuje, hledání to bylo opravdu důsledné a nevynechalo zřejmě žádnou příležitost. Podle informací Reuters se totiž společnost rozhodla v rámci úsporných opatření omezit výdaje na úklidové služby a omezit počet toalet v některých svých závodech.

Davide Provenzano, člen odborů FMI, měl v rozhovoru pro Reuters prozradit, že vedení Stellantis například omezilo počet toalet a náklady na úklid v turínském závodu Mirafiori, kde se vyrábí nový Fiat 500. Úsporná opatření se navíc měla promítnout i do regulace teplo na pracovištích a organizace přepravy.

K podobným úsporným opatřením mělo dojít také v závodě Atesa, kde podle odborů UILM vedení omezilo náklady na úklidové služby o 35 procent. Náklady na desinfekci a služby předcházející šíření nemoci covid-19 však měly zůstat nezměněny, stejně jako počty toalet. Zde však mohla sehrát roli skutečnost, že závod pracuje prakticky na plnou kapacitu. Člen odborů FOIM pak měl v rozhovoru pro Reuters zmínit domněnku, podle které jsou nová úsporná opatření především dílem vedení závodu.

Společnost Stllantis však musí v rámci svých úsporných opatření především upravit modelovou nabídku tak, aby si vozy vlastních značek na některých trzích nekonkurovaly. Společnost také zrušila plány na návrat značky Peugeot do USA a rozpustila SRT tým, jehož členové by nově měli pracovat na různých sportovních modelech v rámci Stellantis.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

26. 3. 2021 21:22
Re: Menej hajzlov u Stellantisu.
To jo, uz se ani nevyserou. Tezka doba.
26. 3. 2021 14:29
Re: Největší úśpory ve VW
máš tam mínus i ode mne, za ten brekot.... ;-)
26. 3. 2021 14:28
Re: Menej hajzlov u Stellantisu.
... analytická novinařina ála www.auto.cz :-! :yes: :yes:
26. 3. 2021 14:15
platforma
Videl by som to na 3 platformy:
jedna pre nizsiu strednu az po strednu triedu a stredne SUV, jedna pre male auta a jedna pre velke auta vr porsche a audi - MEB
Avatar - kari.laz
26. 3. 2021 13:15
Re: Největší úśpory ve VW
Ještě jsi sem zapomněl nacpat "levné" baterie od Faxconu :no: