Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester XT-Edition: Limitka oslavuje 50 let pohonu všech kol

Filip Melich
Diskuze (5)

Japonská automobilka Subaru oslavuje kulaté výročí svého ikonického pohonu všech kol limitovanou edicí modelu Forester. XT-Edition krom jiného přináší nové barevné provedení a praktickou výbavu.

Jak už jsme vás informovali v dřívějším článku, Subaru letos oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol, který se poprvé objevil roku 1972 v modelu Leone 4WD Estate Van. K této příležitosti automobilka připravila speciální limitovanou edici modelu Forester, nazvanou XT-Edition.

Na lakování karoserie Subaru použilo modrý odstín Geyser Blue, jenž byl pro Forester původně dostupný jen na americkém trhu. Celek je vizuálně doplněn tmavými 18palcovými koly obouvajícími celoroční pneumatiky a černými detaily, jakými jsou například rámeček čelní masky, střešní ližiny nebo kryty vnějších zpětných zrcátek.

Video se připravuje ...

Dobrodružný charakter modelu Forester je v XT-Edition podtržen vodou odpudivým provedením potahů sedadel a podlážky zavazadlového prostoru. Stehování na sedadlech, palubní desce a ve výplni dveří má stříbřité provedení, zatímco detaily ve dveřích či rámečky ventilace dostaly kovový vzhled.

Špatnou zprávou pro nás je skutečnost, že Forester XT-Edition je určen výhradně pro domácí japonský trh. Na něm přebírá motorizaci provedení Sport, z nějž vychází, což znamená 1,8litrový přeplňovaný boxer o výkonu 130 kW při 5.200 ot/min a točivém momentu 300 Nm dostupným od 1.600 ot/min. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola a použitou převodovkou je variátor Lineartronic.

Japonští zákazníci za Subaru Forester XT-Edition zaplatí 3.355.000 jenů, a to včetně domácí 10% spotřební daně. V přepočtu na koruny to činí 578 tisíc. Model je už v základu dobře vybaven a nechybí ani balíček bezpečnostních asistentů EyeSight Safety Plus. Jediným příplatkovým prvkem ve výbavě proto je elektrické otevírání pátých dveří, které v přepočtu stojí zhruba 9,5 tisíce korun.

Filip Melich
Diskuze (5)

Doporučujeme

25. 12. 2022 16:53
Re: Re/
No a kdy to bylo? Co znamenalo 130kw v devadesátkách a co dnes? Obzvlášť ve Foresteru vážícím 1.7 tuny :/
24. 12. 2022 22:47
Bejvavalo...
Kedysi sa to mozno este mohlo nazvat "ikonicky pohon vsech kol", lenze to este Subaru robilo poctive permanentne 4kolky, s tromi diferencialmi. S prechodom na automaty bohuzial tuto koncepciu opustili, a dnes uz maju medzi napravami len spojky...
24. 12. 2022 11:45
Re/
Nektera XTcka v minulosti mela zcela identicky vykon 130 kW a se 4stupnovym AT urcite nejezdila lepe
Avatar - m.z.
23. 12. 2022 19:33
degradace XT
tento nový model absolutně nesplňuje parametry pro označení XT ;-\
Avatar - KANKUNEN
23. 12. 2022 14:45
Mám rád ty málo foukané turba
Jak to musí jet krásně ve srovnání s tou 2,5kou, to bude úplně jiné auto. Teď jezdím s 1,2 TSI, jak přesednu do firemní 1,6ky, tak až zuřím jak je to líné.