Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy: Šestá generace se představuje v Chicagu

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Na autosalonu v Chicagu má premiéru sériové provedení šesté generace sedanu Legacy. Zatím se ukazuje pouze coby sedan.

Oproti konceptu je sedan usedlejší, jiný je přední nárazník a bohužel přišel o poměrně originální tvar zadních světel, ta se razantně zvětšila. Výrazná hranatá maska však zůstala. Subaru jej stále považuje za sportovní. Z boků ano, nicméně tvary přídě rozhodně nejsou líbivé na první pohled. Ale to fanouškům určitě vadit nebude. Auto měří 4796 mm, ve srovnání s předchozí generací se natáhlo o necelých sedm centimetrů. Kapota je hliníková, vnější zpětná zrcátka jsou namontovaná na dveřích. V USA překvapivě postrádají blikače, nají je jen dražší specifikace.

Interiér dostal novou centrální část, přístrojový panel a dotykové rozhraní s obrazovkou úhlopříčky 6,2 palce. Zákazníci Subaru tak již nebudou žehrat na to, že vozy s Plejádami ve znaku mají multimédia trošku zastaralá. Audio Harman/Kardon může disponovat až dvanáctkou reproduktorů. Základ zahrnuje alespoň CD přehrávač a podporou veškerých externích zdrojů (USB iAUX konektory, Bluetooth). Lepší verze má sedmipalcový displej, výkonnější audio a satelitní rádio. Zvětšil se prostor v kabině a ta je lépe odizolovaná od vnějšího hluku. Palubní deska opět nepřišla o měkčené plasty.

Pro americký trh budou k dispozici dva benzinové motory. Prvním je čtyřválcový boxer řady FB s rozvodem DOHC a objemem 2,5 l. Nabízí největší výkon 131 kW a točivý moment 236 N.m. Větší šestiválec 3,6 l má 191 kW a 335 N.m. Čtyřválec se chlubí kombinovanou spotřebu dle EPA 7,8 l/100 km. Výkonnější agregát pak hlásí údaj 10,2 l/100 km. Americká norma je rozhodně reálnější než ta evropská. Tamní modely jsou vybaveny výhradně bezestupňovým ústrojím CVT. Pochopitelně nechybí pohon všech kol Symmetrical All Wheel Drive, tentokrát s elektronicky ovládanou spojkou. Ta řídí distribuci točivého momentu v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a prokluzu kol. Dodatečný příval newtonmetrů však může poslat dozadu i aktivně, nikoli jen při trakčních problémech vpředu.

Pro jízdu v zatáčkách dostalo nové Legacy systém Active Torque Vectoring, který brzdí při ostré vnitřní kolo, má i kontrolu trakce a stability VDC, ATV je vlastně jakousi její nadstavbou . Hill holder zase vůz udrží v kopci. Posilovač řízení je pochopitelně elektrický. Zadní náprava je víceprvková zadní nápravu, rozvor 2751 mm zůstal nezměněn. Jezdí na litých kolech o 17 a 18 palcích, pod nimi se skrývají větrané kotouče, a to jak vpředu, tak i vzadu. Standardem je couvací kamera. Systém EyeSight je nyní dvoukamerový a zahrnuje také adaptivní tempomat a zabránění kolizím. V základu nechybí ani radar s detekcí mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu a hlášením vozidel při vyjíždění z parkovacího místa. Mlhovky jsou natáčecí. Dražší verze mají navigaci, bezklíčkový přístup, elektricky polohovatelná sedadla řidiče i spolujezdce, vyhřívaná jsou však i ta zadní. Pasažéři na těchto místech si mohou nastavovat i jinak dvouzónovou klimatizaci. Lavice je asymetrická a sklopná.

Pro Evropu můžeme očekávat nový přeplňovaný zážehový boxer objemu 1,6 l s výkonem nejméně 125 kW a točivým momentem 250 N.m. Doplní jej čtyřválec 2,0. Pod kapoty se jistě dostane i popsaný zážehový dvouapůllitr, dvoulitrový turbomotor s nejméně 195 kW. A nezapomínejme na diesel.

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - bacman
10. 2. 2014 20:00
Re: ODHALENÍ
Presne!
Subaru nikdy nebyl fotogenicky. Jsem zvedavy jak to bude vypadat v realu.

Vzdicky kdyz vidim novy model Subaru rikam si: "tohle auto bych nikdy nechtel mit.... fuj dizajn".
Po cca. 12 mesicich se znovu divam na stejny model a rikam si: "tohle auto chci mit... je docela hezke".

Subaru nebylo a neni hezke auticko typu Audi, Mercedes a BMW, ktere se vam bude libit hned na prvni pohled - jako nejaka hezka modelka. Krasu Subaru zjistis az kdys ho spoznas bliz, po nejake dobe...
10. 2. 2014 18:28
Re: ODHALENÍ
Ptal jsem se tě na něco jiného:

"...mohl bys to podpořit nějakým shrnutím podle tebe? Tvými osobními jízdními dojmy?
Tak honem - sem s nimi, jsem na ně nažhavenej!"
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2014 17:53
Re: ODHALENÍ
Ten 3.6 přede jako kotě, ale už nějakou dobu ne pro evropany a obávám se že nenávratně. 2 nebo 2.5 GT by ale snad do Evropy dorazit mohlo, tak uvidíme :-)
10. 2. 2014 15:40
Re: ODHALENÍ
To chceš ale řešení zadání sám po sobě ;-) Nějak ses do toho zamotal >:D
Nebudu Tě trápit. Situace bude aktuální přesně za dva roky. Napiš si to do deníčku. V ten den mi pošli cenovou nabídku na dnes diskutované Legacy ve variantách s motorem 2.0 turbo a 3.6 atmo. Přeci po mně nemůžeš chtít koupit něco z těch dnešních nesmyslů? Vím, že mají ještě něco v zásobě....
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2014 14:34
Re: ODHALENÍ
Ne. Chci 30% z ceníkový ceny oficiálního dovozce s tuzemskou zárukou :-)