Subaru Legacy: Šestá generace se představuje v Chicagu
Oproti konceptu je sedan usedlejší, jiný je přední nárazník a bohužel přišel o poměrně originální tvar zadních světel, ta se razantně zvětšila. Výrazná hranatá maska však zůstala. Subaru jej stále považuje za sportovní. Z boků ano, nicméně tvary přídě rozhodně nejsou líbivé na první pohled. Ale to fanouškům určitě vadit nebude. Auto měří 4796 mm, ve srovnání s předchozí generací se natáhlo o necelých sedm centimetrů. Kapota je hliníková, vnější zpětná zrcátka jsou namontovaná na dveřích. V USA překvapivě postrádají blikače, nají je jen dražší specifikace.
Interiér dostal novou centrální část, přístrojový panel a dotykové rozhraní s obrazovkou úhlopříčky 6,2 palce. Zákazníci Subaru tak již nebudou žehrat na to, že vozy s Plejádami ve znaku mají multimédia trošku zastaralá. Audio Harman/Kardon může disponovat až dvanáctkou reproduktorů. Základ zahrnuje alespoň CD přehrávač a podporou veškerých externích zdrojů (USB iAUX konektory, Bluetooth). Lepší verze má sedmipalcový displej, výkonnější audio a satelitní rádio. Zvětšil se prostor v kabině a ta je lépe odizolovaná od vnějšího hluku. Palubní deska opět nepřišla o měkčené plasty.
Pro americký trh budou k dispozici dva benzinové motory. Prvním je čtyřválcový boxer řady FB s rozvodem DOHC a objemem 2,5 l. Nabízí největší výkon 131 kW a točivý moment 236 N.m. Větší šestiválec 3,6 l má 191 kW a 335 N.m. Čtyřválec se chlubí kombinovanou spotřebu dle EPA 7,8 l/100 km. Výkonnější agregát pak hlásí údaj 10,2 l/100 km. Americká norma je rozhodně reálnější než ta evropská. Tamní modely jsou vybaveny výhradně bezestupňovým ústrojím CVT. Pochopitelně nechybí pohon všech kol Symmetrical All Wheel Drive, tentokrát s elektronicky ovládanou spojkou. Ta řídí distribuci točivého momentu v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a prokluzu kol. Dodatečný příval newtonmetrů však může poslat dozadu i aktivně, nikoli jen při trakčních problémech vpředu.
Pro jízdu v zatáčkách dostalo nové Legacy systém Active Torque Vectoring, který brzdí při ostré vnitřní kolo, má i kontrolu trakce a stability VDC, ATV je vlastně jakousi její nadstavbou . Hill holder zase vůz udrží v kopci. Posilovač řízení je pochopitelně elektrický. Zadní náprava je víceprvková zadní nápravu, rozvor 2751 mm zůstal nezměněn. Jezdí na litých kolech o 17 a 18 palcích, pod nimi se skrývají větrané kotouče, a to jak vpředu, tak i vzadu. Standardem je couvací kamera. Systém EyeSight je nyní dvoukamerový a zahrnuje také adaptivní tempomat a zabránění kolizím. V základu nechybí ani radar s detekcí mrtvého úhlu, varováním při opuštění jízdního pruhu a hlášením vozidel při vyjíždění z parkovacího místa. Mlhovky jsou natáčecí. Dražší verze mají navigaci, bezklíčkový přístup, elektricky polohovatelná sedadla řidiče i spolujezdce, vyhřívaná jsou však i ta zadní. Pasažéři na těchto místech si mohou nastavovat i jinak dvouzónovou klimatizaci. Lavice je asymetrická a sklopná.
Pro Evropu můžeme očekávat nový přeplňovaný zážehový boxer objemu 1,6 l s výkonem nejméně 125 kW a točivým momentem 250 N.m. Doplní jej čtyřválec 2,0. Pod kapoty se jistě dostane i popsaný zážehový dvouapůllitr, dvoulitrový turbomotor s nejméně 195 kW. A nezapomínejme na diesel.