Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Hustler: Koncept z Tokia už se vyrábí

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Koncept Hustler byl představen na autosalonu v Tokiu na přelomu října a listopadu. Jeho vizáž dávala tušit, že k sériové výrobě není daleko.

Automobilka Suzuki vystavila na letošní Tokyo Motor Show dvě verze Hustleru: klasickou pětidveřovou doplnilo Coupe s dynamičtější linií střechy a stoupající spodní linií bočních oken. Mělo také další stylistické odlišnosti, například jiná přední světla. Dva páry bočních dveří a výklopná zadní stěna mu však zůstaly. Sériové výroby se zatím dočkala pouze první varianta.

Změny produkčního modelu oproti výstavnímu exempláři nehledejme. Žádné nejsou, vypadá úplně stejně. Na stánku se tak Suzuki pochlubilo předsériovým autem. Hranatá krabička s prvky retro designu se postaví třeba Hondě N-One, ale oproti ní nahlíží do minulosti ještě více. Tedy zvenčí. Inspiraci třeba prapůvodním Jimnym prozrazují hlavně přední kulaté „oči“. Hustler nepřišel ani o efektní oplastování, takže připomíná SUV. Může do terénu? Nezpevněnou cestu, případně trochu sněhu zvládne určitě bez problémů díky světlé výšce 180 mm. Akorát si musí Japonci připlatit za čtyřkolku, standardně jsou poháněna jen přední kola. Off-road to ale pochopitelně není. V nabídce jsou i dvoubarevné kombinace laků s černou, případně bílou střechou. Karoserie může být v různých odstínech od bílého přes oranžový, světle modrý a červený až po hnědý, či takřka khaki. Pro dámy je pochopitelně určena růžová barva. S vnějškem lze sladit vnitřek, například švy čalounění sedadel, palubní deska může být také lakovaná. Interiér však dává na retro zapomenout, jedinou výjimkou je design přístrojů před řidičem.

Hustler je postaven na základě současné generace Wagonu R a má představovat jeho stylovější verzi. To znamená jediné: je to kei car. Vždyť má na délku 3395, na šířku 1475 a do výšky 1665 mm. Pod kapotou tedy nečekejme nic většího než tříválce 0,66 l v atmosférické verzi i s turbodmychadlem. Slabší nabídne 38 kW/6000 min-1, silnější pak 47 kW při stejných otáčkách, což je v Japonsku pro tuto třídu maximum. Nechybí ani moderní vychytávky typu start-stopu. Současné automobily této kategorie jsou vybavovány vesměs bezestupňovými převodovkami a Hustler není výjimkou, u turbo verze se stará o 95 N.m/3000 min-1. Ovšem pozor, k mání je i pětistupňový manuál, v případě varianty bez turba přenáší 63 N.m/4000 min-1, k přeplňované se však nabízí paradoxně jen CVT.

Už základní výbava je bohatá. Zahrnuje třeba denní diody, automatickou klimatizaci, všechna elektronická okna, hill holder, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ve městě se hodí samočinné brzdění, bezpečnosti kromě airbagů napomáhají i dnes již běžné prvky jako ABS, EBD, kontrola stability a pro dětské sedačky jsou zde úchyty Isofix. Vyšší verze G a X mohou mít bezklíčkový vstup, Bluetooth, zadní kameru, navigaci, tempomat, otevírání víka zavazadelníku tlačítkem, či vyhřívaná sedadla. Za příplatek jsou úložný koš do kufru, pakety pro snowboardisty a surfaře, nebo kempinkové vybavení. A co teprve variabilita? Zadní lavici jde sklopit do roviny, ze sedačky spolujezdce uděláte stolek, nebo ji zarovnáte s podlahou, stejně jako tu řidičovu. Pak se dá uvnitř i spát.

Základní verze A přijde v Zemi vycházejícího slunce na 1.048.950 jenů. V přepočtu tedy její cena leží na hranici 199 tisíc korun. Čtyřkolka stojí minimálně 1.166.550 jenů (asi 221.300 Kč). Pokud se Brusel v budoucnu s Japonskem nedohodne na bezcelním dovozu, můžeme si nechat o těchto autech na starém kontinentu jen zdát. A pochopitelně stylový kei car od Suzuki neexistuje ani ve verzi s levostranným řízením... Mimochodem, výraz „hustler“ má sice v angličtině řadu nelichotivých významů, ale značí také energického člověka, případně dravého obchodníka.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
30. 12. 2013 12:31
Re: Mohlo by sa predávať aj v Európe
Já bych si ho šel koupit hned.... :-)
30. 12. 2013 10:00
Re: Krabica.
Presne ako píšeš. :yes:
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2013 07:49
Re: Krabica.
V Evropě by se to nejspíše nechytilo, ale Japonci je budou brát útokem. Jejich mentalita a vnímání designu jsou jiné, než u zastaralé Evropy.
29. 12. 2013 22:06
Krabica.
Tak ďalšia praktická krabica, o ktorú nepraktickí zákazníci nebudú mať veľký záujem, lebo vyzerá voči konfekcii divne, rozumej inak. Ďalší Cube.
Avatar - peter_ko
29. 12. 2013 20:02
Re: Suzuki z Roomsteru.
stále ma dokážu prekvapiť slaboduchí jedinci, ktorí dokážu zakomponovať ich obľúbenú značku do akejkoľvek diskusie... v tomto prípade sa k tomu pridalo aj zrakové postihnutie...