Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
101 Fotogalerie

Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce

Japonská automobilka přiznala, že výsledky sedanu střední třídy jsou pro ni zklamáním.

„Kizashi je nešťastné auto,“ nechal se slyšet šéf australské pobočky Suzuki Masaaki Kato. Uvedení do prodeje zpětně hodnotí jako chybu – rok 2009 byl totiž pro automobilku nejméně vhodným okamžikem pro vstup do vyššího segmentu.

„Investovali jsme do vývoje Kizashi mnoho prostředků a po dlouhých debatách jsme se nakonec rozhodli jej uvést na trh,“ vzpomíná na dobu před čtyřmi lety Kato. Jak upozorňuje magazín Drive, vývoj Kizashi probíhal v dobách ekonomického boomu okolo poloviny předchozího desetiletí, na důležitém americkém trhu se ale tento model začal prodávat až po propuknutí ekonomické recese.

V USA Kizashi nahradilo model Suzuki Verona (přeznačená verze Daewoo/Chevroletu Evanda), na ostatních trzích se stalo prvním zástupcem Suzuki ve střední třídě. S úspěchem se ale nesetkalo nikde – v Austrálii se za celou dobu prodalo sotva pět tisíc kusů, v Evropě se letos prodalo jen 396 ks (meziročně -56 %).

Původně vývojové oddělení pokračovalo v práci na dalších verzích – motor 2,4 l měla doplnit přeplňovaná verze, šestiválcový motor a také karoserie kombi. V době spolupráce Suzuki s VW se navíc spekulovalo o aplikaci motorů TDI. Nakonec ale byly všechny plány zamítnuty a Kizashi dokončí svoji kariéru s nabídkou stávajících verzí: 2,4 l/131 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo stejný motor v kombinaci 4x4 a převodovky CVT.

Do rozšiřování nabídky nebo vývoje nové generace Suzuki s nejvyšší pravděpodobností investovat nebude. Vzhledem k malému odbytu je totiž návratnost takové investice velmi diskutabilní.