Suzuki Kizashi mělo být i kombi, místo toho skončí bez nástupce
„Kizashi je nešťastné auto,“ nechal se slyšet šéf australské pobočky Suzuki Masaaki Kato. Uvedení do prodeje zpětně hodnotí jako chybu – rok 2009 byl totiž pro automobilku nejméně vhodným okamžikem pro vstup do vyššího segmentu.
„Investovali jsme do vývoje Kizashi mnoho prostředků a po dlouhých debatách jsme se nakonec rozhodli jej uvést na trh,“ vzpomíná na dobu před čtyřmi lety Kato. Jak upozorňuje magazín Drive, vývoj Kizashi probíhal v dobách ekonomického boomu okolo poloviny předchozího desetiletí, na důležitém americkém trhu se ale tento model začal prodávat až po propuknutí ekonomické recese.
V USA Kizashi nahradilo model Suzuki Verona (přeznačená verze Daewoo/Chevroletu Evanda), na ostatních trzích se stalo prvním zástupcem Suzuki ve střední třídě. S úspěchem se ale nesetkalo nikde – v Austrálii se za celou dobu prodalo sotva pět tisíc kusů, v Evropě se letos prodalo jen 396 ks (meziročně -56 %).
Původně vývojové oddělení pokračovalo v práci na dalších verzích – motor 2,4 l měla doplnit přeplňovaná verze, šestiválcový motor a také karoserie kombi. V době spolupráce Suzuki s VW se navíc spekulovalo o aplikaci motorů TDI. Nakonec ale byly všechny plány zamítnuty a Kizashi dokončí svoji kariéru s nabídkou stávajících verzí: 2,4 l/131 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo stejný motor v kombinaci 4x4 a převodovky CVT.
Do rozšiřování nabídky nebo vývoje nové generace Suzuki s nejvyšší pravděpodobností investovat nebude. Vzhledem k malému odbytu je totiž návratnost takové investice velmi diskutabilní.