Suzuki pokračuje v elektrifikaci nabídky. Hybridem se nově stává i Swift Sport
Pod kapotou vrcholné varianty Suzuki Swift nadále bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet. Nově ho však doplní 48V elektrický systém.
Suzuki se na přísnější emisní normy v Evropě a hrozby vysokých pokut za nesplnění limitů rozhodlo zareagovat rozsáhlou elektrifikací své nabídky. Už od loňského roku postupně elektrifikuje své modely, když je začíná výhradně nabízet v mildhybridní formě. Nyní se takového ústrojí dočkalo též Suzuki Swift Sport, jak automobilka ostatně už dopředu avizovala.
Pod kapotou Swiftu Sport Hybrid zůstává přeplňovaný čtyřválec s obchodním označením 1.4 BoosterJet, stejně jako ve Vitaře Hybrid a S-Crossu Hybrid se však jedná o jeho novou verzi K14D s jiným blokem nebo novým vstřikováním. Systém Hitachi s maximálním tlakem 350 bar nahradil stávající Bosch s maximem 250 bar. Změnilo se rovněž turbodmychadlo (IHI místo Mitsubishi) a na něj navazující modifikovaný filtr pevných částic sdružený v jednom obalu s katalyzátorem. Kompresní poměr se pak zvýšil z 9,9 na 10,9:1.
Navíc jej doplňuje 48V palubní síť s elektromotorem fungujícím jako startér-generátor a kompaktním lithium-iontovým akumulátorem. Toto ústrojí přidává na hmotnosti 15 kilogramů, tento nárůst ale částečně kompenzuje navýšení točivého momentu o pět newtonmetrů na výsledných 235 N.m. Bohužel však podobně jako u modernizované Vitary a S-Crossu došlo ke snížení celkového výkonu, ze 103 kW na 95 kW.
Dobrou zprávou je však zachování manuální převodovky. Šestistupňový manuál se navíc rovněž změnil, dostal novou hlavici řadicí páky a především o 10 % kratší dráhy.
Suzuki Swift Hybrid je pak kvůli nižšímu výkonu o chlup pomalejší než dosud. Maximální rychlost sice zůstává na hodnotě 210 km/h, akcelerace z 0-100 km/h ale nyní trvá 9,1 sekundy, o rovnou vteřinu delší čas než dosud. Hlavní jsou ale v tomto případě nižší emise, ty kombinované klesly ze 135 g/km na 127 g/km.
S příchodem mildhybridní varianty Swift Sport tak v české nabídce značky zůstane nehybridní jedný model, offroad Jimny. Jeho budoucnost je nicméně kvůli vysokým vypouštěným emisím oxidu uhličitého stále nejasná. Dokonce se hovořilo o jeho zařazení mezi užitková vozidla, na která se vztahují méně přísná pravidla. V nabídce českého zastoupení Jimny nicméně zůstává, byť v omezeném počtu kusů, kvůli vysoké globální poptávce.