Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki pokračuje v elektrifikaci nabídky. Hybridem se nově stává i Swift Sport

David Bureš
Diskuze (26)

Pod kapotou vrcholné varianty Suzuki Swift nadále bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet. Nově ho však doplní 48V elektrický systém.

Suzuki se na přísnější emisní normy v Evropě a hrozby vysokých pokut za nesplnění limitů rozhodlo zareagovat rozsáhlou elektrifikací své nabídky. Už od loňského roku postupně elektrifikuje své modely, když je začíná výhradně nabízet v mildhybridní formě. Nyní se takového ústrojí dočkalo též Suzuki Swift Sport, jak automobilka ostatně už dopředu avizovala.

Pod kapotou Swiftu Sport Hybrid zůstává přeplňovaný čtyřválec s obchodním označením 1.4 BoosterJet, stejně jako ve Vitaře Hybrid a S-Crossu Hybrid se však jedná o jeho novou verzi K14D s jiným blokem nebo novým vstřikováním. Systém Hitachi s maximálním tlakem 350 bar nahradil stávající Bosch s maximem 250 bar. Změnilo se rovněž turbodmychadlo (IHI místo Mitsubishi) a na něj navazující modifikovaný filtr pevných částic sdružený v jednom obalu s katalyzátorem. Kompresní poměr se pak zvýšil z 9,9 na 10,9:1.

Navíc jej doplňuje 48V palubní síť s elektromotorem fungujícím jako startér-generátor a kompaktním lithium-iontovým akumulátorem. Toto ústrojí přidává na hmotnosti 15 kilogramů, tento nárůst ale částečně kompenzuje navýšení točivého momentu o pět newtonmetrů na výsledných 235 N.m. Bohužel však podobně jako u modernizované Vitary a S-Crossu došlo ke snížení celkového výkonu, ze 103 kW na 95 kW.

Dobrou zprávou je však zachování manuální převodovky. Šestistupňový manuál se navíc rovněž změnil, dostal novou hlavici řadicí páky a především o 10 % kratší dráhy.

Suzuki Swift Hybrid je pak kvůli nižšímu výkonu o chlup pomalejší než dosud. Maximální rychlost sice zůstává na hodnotě 210 km/h, akcelerace z 0-100 km/h ale nyní trvá 9,1 sekundy, o rovnou vteřinu delší čas než dosud. Hlavní jsou ale v tomto případě nižší emise, ty kombinované klesly ze 135 g/km na 127 g/km.

S příchodem mildhybridní varianty Swift Sport tak v české nabídce značky zůstane nehybridní jedný model, offroad Jimny. Jeho budoucnost je nicméně kvůli vysokým vypouštěným emisím oxidu uhličitého stále nejasná. Dokonce se hovořilo o jeho zařazení mezi užitková vozidla, na která se vztahují méně přísná pravidla. V nabídce českého zastoupení Jimny nicméně zůstává, byť v omezeném počtu kusů, kvůli vysoké globální poptávce.

David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

21. 3. 2020 07:22
smutné
SSS bylo v úzkém hledáčku pro koupi nového auta, ale bohužel z něj vypadlo 😒 a upřímně jsem čekal na novou verzi s hybridem , protože se mi líbí spojení obou světů.
20. 3. 2020 06:44
Re: Manuál super
To nejsou jenom Japonci. I evropské automobilky ořezávají nabídku.
BTW Moje Fabia s dvoulitrem měla v TP emise CO2 187 g/km. Dnes by za to automobilce hrozila pokuta 300 tisíc včetně DPH. Já jsem to auto jako ojeté tehdy kupoval za 100 tisíc včetně DPH. Svět je prostě pokroucený.
Avatar - woody-alien
19. 3. 2020 22:01
Re: Swift Sport?
No takhle. Klasik, neklasik....na to kašlu (obrazně, jinak zatím OK ;-) ). Ale popravdě, je to hodně smutný vývoj. A za těchto okolností nemám v sobě ani špetku nostalgie, abych to jakkoliv obhajoval. Byť mě trochu dráždí moudra místního mitsu-kia-vworlda, který si tak od stolu bez jediné zkušenosti určuje, co je a co není zábavné.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2020 19:34
Re: Manuál super
Mně přijde, že Sport pomalu přestává dávat smysl. Pořád je to docela rychlý hatch s manuálem, což je dnes z nějakého důvodu rarita, ale jestli stojí za ty peníze, co chtějí, tím si nejsem jistý.

Přitom to vše kvůli posratým 8 g co2. Začíná to být smutný pohled zejména na Japonce. Honda nacpala 1.5 do nejvyšší výbavy, aby ho nikdo nekupoval, Subaru = auto bez motoru, Suzuki zařízlo litr...
Avatar - xxc
19. 3. 2020 18:36
Re: Manuál super
Len treba rozlisovat, co je to za manual, lebo riadil som S Cross s tym motorom a manualom a tak zle radiaci manual som uz dlho nevidel. Nieco sa zadrhavalo pocas preradovania a pod. :-)