Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki pokračuje v elektrifikaci nabídky. Hybridem se nově stává i Swift Sport

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
56 Fotogalerie
Diskuze (26)

Pod kapotou vrcholné varianty Suzuki Swift nadále bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet. Nově ho však doplní 48V elektrický systém.

Suzuki se na přísnější emisní normy v Evropě a hrozby vysokých pokut za nesplnění limitů rozhodlo zareagovat rozsáhlou elektrifikací své nabídky. Už od loňského roku postupně elektrifikuje své modely, když je začíná výhradně nabízet v mildhybridní formě. Nyní se takového ústrojí dočkalo též Suzuki Swift Sport, jak automobilka ostatně už dopředu avizovala.

Pod kapotou Swiftu Sport Hybrid zůstává přeplňovaný čtyřválec s obchodním označením 1.4 BoosterJet, stejně jako ve Vitaře Hybrid a S-Crossu Hybrid se však jedná o jeho novou verzi K14D s jiným blokem nebo novým vstřikováním. Systém Hitachi s maximálním tlakem 350 bar nahradil stávající Bosch s maximem 250 bar. Změnilo se rovněž turbodmychadlo (IHI místo Mitsubishi) a na něj navazující modifikovaný filtr pevných částic sdružený v jednom obalu s katalyzátorem. Kompresní poměr se pak zvýšil z 9,9 na 10,9:1.

Navíc jej doplňuje 48V palubní síť s elektromotorem fungujícím jako startér-generátor a kompaktním lithium-iontovým akumulátorem. Toto ústrojí přidává na hmotnosti 15 kilogramů, tento nárůst ale částečně kompenzuje navýšení točivého momentu o pět newtonmetrů na výsledných 235 N.m. Bohužel však podobně jako u modernizované Vitary a S-Crossu došlo ke snížení celkového výkonu, ze 103 kW na 95 kW.

Dobrou zprávou je však zachování manuální převodovky. Šestistupňový manuál se navíc rovněž změnil, dostal novou hlavici řadicí páky a především o 10 % kratší dráhy.

Suzuki Swift Hybrid je pak kvůli nižšímu výkonu o chlup pomalejší než dosud. Maximální rychlost sice zůstává na hodnotě 210 km/h, akcelerace z 0-100 km/h ale nyní trvá 9,1 sekundy, o rovnou vteřinu delší čas než dosud. Hlavní jsou ale v tomto případě nižší emise, ty kombinované klesly ze 135 g/km na 127 g/km.

S příchodem mildhybridní varianty Swift Sport tak v české nabídce značky zůstane nehybridní jedný model, offroad Jimny. Jeho budoucnost je nicméně kvůli vysokým vypouštěným emisím oxidu uhličitého stále nejasná. Dokonce se hovořilo o jeho zařazení mezi užitková vozidla, na která se vztahují méně přísná pravidla. V nabídce českého zastoupení Jimny nicméně zůstává, byť v omezeném počtu kusů, kvůli vysoké globální poptávce.

Vstoupit do diskuze (26)