Suzuki Swift dostalo facelift, nabídne nový motor a řadu drobných změn
Čtvrtá generace populárního městského mini je na trhu již od roku 2017, takže přišel čas na výraznější omlazovací kůru.
Modernizované Suzuki Swift pro modelový rok 2021 se na první pohled tváří téměř stejně, přesto dostalo lehce upravený design. Automobilka v tiskové zprávě upozorňuje na novou masku chladiče, která dostala výraznější chromovanou lištu ve svém středu, a nové světlomety, které by měly být již ve standardu nabízet LED technologii.
Největší změny se však odehrály pod kapotou, kam se nastěhoval nový 1.2litrový motor s označením K12D Dualjet. Ten nahrazuje dvanáctistovku K12C Dualjet, poprvé představenou již v roce 2014, oproti které slibuje nižší spotřebu a emise CO2.
Technické změny motoru K12D by měly zahrnovat nový systém dvojitého vstřikování, který slibuje lepší reakce motoru i nižší spotřebu. Vyváženého poměru mělo být dosaženo pokročilými úpravami variabilního časování ventilů (VVT), variabilním olejovým čerpadlem a elektronickými tryskami chlazení válců.
Výkon motoru ovšem klesl z původních 66 kW (90 k) na 61 kW (83 k) a nejvyšší točivý moment klesl ze 120 N.m (při 4400 otáčkách) na 107 N.m (ovšem již při 2.800 otáčkách). Akceleraci z 0 na 100 km/h by pak nový Swift v kombinaci s variátorovou převodovkou CVT měl zvládat v čase 12,2 sekundy.
Motor je samozřejmě doplněn o 12V mild-hybridní technologii, která je tvořena integrovaným startér-generátorem (ISG) a novou lithium-iontovou baterií. Její kapacita byla zvýšena z původních 3Ah na 10Ah, díky čemuž nyní slibuje ještě efektivnější práci s energií.
Samotný startér generátor, který je s motorem spojen řemenem, nabízí maximální výkon pouze 2,3 kW. Důležitější je ovšem točivý moment až 50 N.m, který je u mild-hybridních vozů Suzuki dobře citelný především v nízkém spektru otáček a pomáhá s akcelerací.
Mild-hybridní systém, jehož hmotnost je pouhých 6,2 kilogramu, navíc rovněž přispívá k nižší spotřebě. Ta by přitom nyní měla mít průměrnou hodnotu 4,9 l/100 km (dle měření WLTP), zatímco emise CO2 mají hodnotu 111g CO2/km.
Jak už jsme přitom zmínili o pár řádků výš, nový motor bude možné kombinovat s automatickou CVT převodovkou, která bude dostupná pro vybrané výbavy s pohonem pouze předních kol. Pohon všech kol AllGrip Auto, který je v segmentu unikátní, zůstává v nabídce v kombinaci s manuální převodovkou. Průměrná spotřeba by se přitom měla pohybovat okolo cca 5,5 l/100 km a emise CO2 okolo 123 g/km (obojí dle WLTP).
Britské zastoupení Suzuki navíc hovoří o zahrnutí adaptivního tempomatu do standardní výbavy, čímž chce řidičům usnadnit cestování na delší vzdálenosti. Krom toho by měla standardní výbava zahrnovat i klimatizaci, systém Smartlink se 7“ obrazovkou, DAB rádio, couvací kameru, kůží čalouněný volant, zadní ztmavená skla a 16“ litá kola.
Ve vyšších výbavách by nemělo chybět varování před vyjetím z jízdního pruhu, hlídání provozu za vozem, hlídání slepého úhlu, parkovací senzory, automatická klimatizace, bezklíčový přístup, teleskopický volant a zrcátka s integrovanými směrovkami.