Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Vitara přichází na český trh jako mildhybrid. Kolik stojí nový 1.4 BoosterJet Hybrid?

David Bureš David Bureš 23. 2. 2020 • 17:24
77
52
Zobrazit náhledy (77)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara

V rámci inovací pod kapotou Suzuki rovněž vylepšilo základní výbavu Vitary. Nově zahrnuje diodové světlomety nebo dešťový senzor.

Suzuki vstupuje do doby elektrifikované. Po modelech Swift a Ignis se mildhybridního ústrojí v základu dočkaly i další modely, SUV Vitara a S-Cross. V jejich případě v útrobách pracuje kombinace nově vyvinutého motoru 1.4 BoosterJet (95 kW) a 48 V palubní sítě. Kolik stojí na českém trhu?

V případě Vitary je základ stanoven na 469.900 korun, což je mírný nárůst oproti dosavadní první ceně 456.900 korun. Vedle zástavby mildhybridního ústrojí nicméně auto obohatilo svoji základní výbavu.

Nově jsou standardem světelný a dešťový senzor, adaptivní tempomat doplněný o systém automatického nouzového brzdění a také systémy hlídání jízdního pruhu a rozpoznání dopravních značek. K dispozici jsou standardně také diodové světlomety s upravenou optikou, které navíc nově zahrnují světelné diody také pro dálková světla.

Základní výbava dále zahrnuje sedm airbagů, automatickou klimatizaci, přední mlhovky nebo střešní ližiny. Nechybí ani rádio s příjmem digitálního signálu, výškově nastavitelná přední sedadla, multifunkční volant nebo palubní počítač. Kola jsou v základu 16palcová ocelová s ozdobnými disky.

Kdo chce sáhnout po pohonu všech kol, musí zvolit až druhý stupeň Premium. Kombinace 1.4 BoosterJet se čtyřkolkou stojí minimálně 555.900 korun. Naopak automatická převodovka z nabídky zcela vypadla.

Premium přidává hlídání mrtvého úhlu (i při couvání), multimediální systém, zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla, středovou opěrku vpředu, kožený volant, mezipodlahu v zavazadelníku nebo 17palcová kola z lehkých slitin.

Suzuki Vitara – technická data a české ceny nově nabízeného motoru
Motor 1.4 BoosterJet Hybrid 1.4 BoosterJet Hybrid
Pohon 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1373 1373
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 95/5500 95/5500
Točivý moment [N.m/min]  235/2000-3000 235/2000-3000
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 190 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 10,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 4,9
Emise CO2 dle NEDC [g/km] 104 111
Cena Comfort [Kč] 469.900 -
Cena Premium [Kč] 490.900 555.900
Cena Elegance [Kč] 528.900 576.900
Cena Elegance Panorama [Kč] 549.900 596.900

Vrcholem je Elegance s parkovacími čidly, bezklíčovým startováním, navigací, čalouněním kombinujícím kůži se semišem, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo leštěná kola. Za 21.000 korun (respektive 20.000 Kč v případě pohonu všech kol) pak lze dokoupit i panoramatické střešní okno.

Nově vyvinutý motor 1.4 BoosterJet s mildhybridním ústrojím je dnes jedinou volbou pro Vitaru. Nahrazuje tak dosavadní 1.4 BoosterJet se 103 kW. Nasazen byl kvůli snížení vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého. Ty skutečně proti dosavadní jednotce zásadně klesly, konkrétně v případě předokolky ze 131 na 104 gramů CO2 na kilometr.

Suzuki Vitara – srovnání nově nabízeného motoru s předchůdcem
Motor 1.4 BoosterJet Hybrid 1.4 BoosterJet
Pohon 4x2 (4x4) 4x2 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 1373 1373
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 95/5500 103/5500
Točivý moment [N.m/min]  235/2000-3000 220/1500-4000
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 190 (190) 200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 (10,2) 9,5 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,6 (4,9) 5,7 (6,1)
Emise CO2 dle NEDC [g/km] 104 (111) 131 (138)

Stejného agregátu se nově rovněž dočkalo Suzuki S-Cross. V jeho případě dnes ceny startují na částce 489.900 korun. U něj se přitom základní výbava rozšířila o adaptivní tempomat, systém automatického brzdění, LED světlomety, světelný a dešťový senzor, přední mlhovky nebo dvouzónovou klimatizaci.

Související články

Témata
Avatar - lamal
25. 2. 2020 14:47
Re: Vnucovaná inovace, fuj!
jj to suhlasim, urcite sa vela veci vyznamne zlepsilo, avsak stale len dobiehame to co inde funguje uz dlho a k tomu este na tom nie sme najhorsie dajme tomu... kacanie stromov v Rumunsku v pralesoch a pod ma tiez dost obrovske rozmery. Celkovo uroven povedomia a realnej starostlivosti o ŽP v napr. Rumunsku, Ukrajine si nedovolim posudzovat avsak prostrednictvom automobiliek EU donutila masy k zmenam, ktore si sami zaplatia... to je to o com som pisal na zaciatku... ´´dokonaly´´ regulacny mechanizmus, ktory nici auto priemysel...
Avatar - palix
25. 2. 2020 14:25
Re: Vnucovaná inovace, fuj!
Ja len píšem čo vidím - u nás na východe Slovenska sú nádoby na triedenie všade a ľudia triedia čím ďalej viac. Dobre, možno úroveň Nemcov nedosahujeme, ale sme výrazne ďalej, ako pred pár rokmi.
Hlavne vnímam rozdiel v našej firme (strojarina) - ako to bolo pred cca 15 rokmi a teraz. Dnes je to samá kontrola, predpis, nariadenie. Dvor je čistý, odpady triedené, eko-emulzie, nikde nič neuniká, firma sa bojí pokút... Navyše ak máme isté certifikáty, je potrebné dodržiavať podmienky. Stojí to aj peniaze, ale je to dobré...
Avatar - lamal
25. 2. 2020 10:11
Re: Vnucovaná inovace, fuj!
Certifikaty aj smernice EU, legislativa to ano, iste nemale % je podplatene, takze to tak ruzove nie je a to viem o com pisem. Problem je co sa deje na skladkach odpadu, jeho triedenie a zhodnocovanie, veskere tebou uvedene pokroky pokulhavaju v realnej efektivite.

´´Z normálnych naších ľudí nemám pocit, žeby boli menej "EKO" ako napr Nemci.´´ neviem kde zijes a ake vekove kategorie a socialne vrstvy beries do uvahy, ale napr v nejakom Kladne na sidlisku je problem najst nadoby na triedenie odpadu... neuveritelne. Ani nahodou si nemyslim, ze povedomie Slovakov je zrovnatelne s Nemcami, nevies o com pises. Pozri si osnovy vzdelania na SK a porovnaj to co sa deti ucia vo vyspelych krajinach EU.
24. 2. 2020 17:12
Re: Vnucovaná inovace, fuj!
Ten z hlediska zákazníků zcela nežádoucí vývoj jsi shrnul naprosto přesně! :yes:
24. 2. 2020 17:10
Re: Vnucovaná inovace, fuj!
No, není to ještě tak dávno, co Vitara kromě 1.4 Turbo :-( :no: nabízela taky atmo 1.6, pak turbo tříválec (toho určitě škoda není), a taky ty verze s automatem. Takže pokud tu novou, současnou nabídku povžuješ za pestřejší, tak já tedy ne! A nebudu sám, garantuju ti, že prodeje Vitary při nynější "nové" nabídkce půjde na českém trhu dolů! Bohužel. Nebýt zločinného diktátu EU, mělo by toto sympatické auto mnohem atraktivnější nabídku pohonných jednotek! :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku