Suzuki Vitara přichází na český trh jako mildhybrid. Kolik stojí nový 1.4 BoosterJet Hybrid?
V rámci inovací pod kapotou Suzuki rovněž vylepšilo základní výbavu Vitary. Nově zahrnuje diodové světlomety nebo dešťový senzor.
Suzuki vstupuje do doby elektrifikované. Po modelech Swift a Ignis se mildhybridního ústrojí v základu dočkaly i další modely, SUV Vitara a S-Cross. V jejich případě v útrobách pracuje kombinace nově vyvinutého motoru 1.4 BoosterJet (95 kW) a 48 V palubní sítě. Kolik stojí na českém trhu?
V případě Vitary je základ stanoven na 469.900 korun, což je mírný nárůst oproti dosavadní první ceně 456.900 korun. Vedle zástavby mildhybridního ústrojí nicméně auto obohatilo svoji základní výbavu.
Nově jsou standardem světelný a dešťový senzor, adaptivní tempomat doplněný o systém automatického nouzového brzdění a také systémy hlídání jízdního pruhu a rozpoznání dopravních značek. K dispozici jsou standardně také diodové světlomety s upravenou optikou, které navíc nově zahrnují světelné diody také pro dálková světla.
Základní výbava dále zahrnuje sedm airbagů, automatickou klimatizaci, přední mlhovky nebo střešní ližiny. Nechybí ani rádio s příjmem digitálního signálu, výškově nastavitelná přední sedadla, multifunkční volant nebo palubní počítač. Kola jsou v základu 16palcová ocelová s ozdobnými disky.
Kdo chce sáhnout po pohonu všech kol, musí zvolit až druhý stupeň Premium. Kombinace 1.4 BoosterJet se čtyřkolkou stojí minimálně 555.900 korun. Naopak automatická převodovka z nabídky zcela vypadla.
Premium přidává hlídání mrtvého úhlu (i při couvání), multimediální systém, zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla, středovou opěrku vpředu, kožený volant, mezipodlahu v zavazadelníku nebo 17palcová kola z lehkých slitin.
Suzuki Vitara – technická data a české ceny nově nabízeného motoru | ||
Motor | 1.4 BoosterJet Hybrid | 1.4 BoosterJet Hybrid |
Pohon | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1373 | 1373 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 95/5500 | 95/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 235/2000-3000 | 235/2000-3000 |
Převodovka | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 10,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,6 | 4,9 |
Emise CO2 dle NEDC [g/km] | 104 | 111 |
Cena Comfort [Kč] | 469.900 | - |
Cena Premium [Kč] | 490.900 | 555.900 |
Cena Elegance [Kč] | 528.900 | 576.900 |
Cena Elegance Panorama [Kč] | 549.900 | 596.900 |
Vrcholem je Elegance s parkovacími čidly, bezklíčovým startováním, navigací, čalouněním kombinujícím kůži se semišem, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo leštěná kola. Za 21.000 korun (respektive 20.000 Kč v případě pohonu všech kol) pak lze dokoupit i panoramatické střešní okno.
Nově vyvinutý motor 1.4 BoosterJet s mildhybridním ústrojím je dnes jedinou volbou pro Vitaru. Nahrazuje tak dosavadní 1.4 BoosterJet se 103 kW. Nasazen byl kvůli snížení vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého. Ty skutečně proti dosavadní jednotce zásadně klesly, konkrétně v případě předokolky ze 131 na 104 gramů CO2 na kilometr.
Suzuki Vitara – srovnání nově nabízeného motoru s předchůdcem | ||
Motor | 1.4 BoosterJet Hybrid | 1.4 BoosterJet |
Pohon | 4x2 (4x4) | 4x2 (4x4) |
Zdvihový objem [cm3] | 1373 | 1373 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 95/5500 | 103/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 235/2000-3000 | 220/1500-4000 |
Převodovka | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 190 (190) | 200 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 (10,2) | 9,5 (10,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,6 (4,9) | 5,7 (6,1) |
Emise CO2 dle NEDC [g/km] | 104 (111) | 131 (138) |
Stejného agregátu se nově rovněž dočkalo Suzuki S-Cross. V jeho případě dnes ceny startují na částce 489.900 korun. U něj se přitom základní výbava rozšířila o adaptivní tempomat, systém automatického brzdění, LED světlomety, světelný a dešťový senzor, přední mlhovky nebo dvouzónovou klimatizaci.