Také Alfa Romeo a Fiat budou chybět na pařížském autosalonu. Kdo tam tedy bude vystavovat?
Letošní ročník pařížského autosalonu se jako již tradičně koná až na podzim, už teď je ale jasné, že určitě nebude takový jako dříve. Do Paříže tentokrát z řad automobilek dorazí mnohem méně vystavovatelů než v předchozích ročnících této výstavy. Naposledy svoji neúčast oznámily i vybrané značky koncernu FCA.
Z koncernu Fiat Chrysler Automobiles tak na letošním ročníku Mondial de l'Auto bude chybět hned trojice značek, konkrétně Alfa Romeo, Jeep i mateřský Fiat. Zvlášť u Jeepu může s ohledem na jeho údajnou snahu o mohutnou expanzi v Evropě takové rozhodnutí překvapit, FCA ale tradiční evropské autosalony už neprožívá tak jako v minulosti. Trojice těchto značek už loni chyběla na frankfurtské autoshow, která se s Mondial de l'Auto obrok střídá. Naopak Maserati a Ferrari na autoshow mají být.
Fiat a spol. přitom nejsou jediné značky, které z důležitých vystavovatelů nebudou letos v Paříži přítomny. Už dříve oficiálně oznámila největší evropská automobilka, značka Volkswagen, že na výstavě vystavovat nebude.
„Volkswagen již delší dobu představuje nové sériové modely na samostatných akcích ve své režii připravených speciálně pro účel světové premiéry modelu. Může tak model detailně představit na vhodném místě a zvolit odpovídající koncepci dle specifik jednotlivých modelů,“ vysvětlil tento krok David Valenta, PR českého zastoupení wolfsburské značky.
Z koncernu Volkswagen Group nebudou na výstavišti Paris Expo Porte de Versailles také značky Porsche a Lamborghini, italský výrobce bude zastoupen jen prostřednictvím svého pařížského dealera. Spekulovalo se také o tom, že výstavu vynechá i Audi, taková zpráva ale zatím potvrzena nebyla. Naopak Škoda se autosalonu s jistotou zúčastní.
To ale není všechno, protože v Paříži budou chybět i další klíčový hráči na evropském trhu – Ford nebo Opel. A neuvidíme tam ani stánek Volva, které už delší dobu omezuje svou účast na velkých autosalonech – v Evropě dnes vystavuje jen v Ženevě. Stejně tak vystavovat nebude ani hned několik japonských značek, Nissan, Mitsubishi, Mazda či Subaru. Firmy většinou tento krok vysvětlují tím, že účast na autosalonu je nákladná a nepřináší dnes už takové výsledky, aby se vyplatila. I analytici upozorňují na to, že automobilové výstavy jsou odsouzeny k zániku, pokud nenajdou nový směr.
S ohledem na tolik chybějících výrobců se musíme ptát, co vlastně letos v Paříži uvidíme. Zdá, se že se z pařížského autosalonu stane hlavně přehlídka lokálních výrobců. Renault i francouzská část Skupiny PSA totiž chybět nebudou. Renault se tam patrně pochlubí novým Cliem, zatímco Peugeot nejspíše novou 508 s karoserií kombi a novou generací 208, Citroën zase SUV C5 Aircross. V případě luxusního DS se spekuluje o konceptu naznačujícím příchod malého crossoveru DS 3 Crossback.
S jistotou bude v Paříži také Kia, která by tam měla ukázat další karosářskou variantu nejnovějšího Ceedu, s největší pravděpodobností shooting brake. Speciálním účastníkem pak bude nová vietnamská automobilka VinFast, která tam představí svá první díla.
Na navyšující se počet chybějících automobilek pořadatelé výstavy už zareagovali tím, že tradiční přehlídku automobilů doplní i dalšími souvisejícími akcemi. Ve stejném termínu jako autosalon se tak bude konat i výstava motocyklů a akce Mondial de la Mobilité. Nechme se tak překvapit, zda aspoň tenhle krok přiláká na Paris Expo Porte de Versailles dostatek návštěvníků.