Také Renault omezí nabídku turbodieselů. Nahradí je hybridy
Vznětové motory jsou dnes sice velice úsporné a ekologicky šetrné jednotky, jejich technika je ale složitá a drahá, a tak se výrobcům přestávají takové jednotky vyplácet. Kvůli ceně už se nevyplatí tolik jako kdysi, což spolu s brojením různých evropských měst proti naftovým motorům znamená, že o ně zákazníci už nemají takový zájem. Automobilky tak reagují na tento trend a nabídku turbodieselů zužují.
Nejnověji takový krok oznámil Renault, který je v krátké době druhou francouzskou značkou, která něco takového chystá. Další vývoj nových turbodieselů nedávno zastavil konkurenční Peugeot. Renault přitom letos představil novou generaci turbodieselů, konkrétně jednotky 1.5 Blue dCi, 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi.
„Zřejmě směřujeme ke konci dieselu. Je to konec hry,“ prohlásil generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. Tvrdí, že zákazníkům je jedno, jaký pohon má jejich auto, ale zajímají se o kombinaci ceny, provozních nákladů a zůstatkové hodnoty. A právě v poslední oblasti mohou mít dieselová auta brzy problém, spolu s tím, jak proti nim brojí různá města zakazující jejich vjezd do svých center.
Renault tak postupně zúží nabídku turbodieselových motorů, místo nich vsadí podobně jako Peugeot a další výrobci na hybridní pohon. Automobilka už dokonce oznámila, že hybridní verze se dočká příští generace Clia. Mégane a Captur zase dorazí i ve formě plug-in hybridu. Trio modelů s alternativním pohonem dorazí v roce 2020.
Hybridní systém značky nazývaný e-tech využije kombinaci zážehové šestnáctistovky s dvěma elektromotory mezí ní a převodovkou, jeden bude fungovat jako startér, druhý pomůže pohonu. Plug-in hybridy pak budou navrženy tak, aby ujely asi 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu, zatímco hybridní Clio zvládne čistě na elektřinu jet pouze na krátké vzdálenosti, podobně jako hybridy od Toyoty.
Renault je tak už několikátou značkou, která reálně počítá s koncem vznětových motorů. Toyota se takových jednotek ve své evropské nabídce v osobních autech už zbavila, pomalu k tomu míří také Volvo. Nové dieselové jednotky už nevyvíjí, první důkazem toho je S60, která už nebude nabídnuta s takovým motorem, přestože jsou ve střední třídě turbodiesely stále značně oblíbené. S dalším vývojem dieselů pro osobní auta nepočítá ani Nissan nebo koncern FCA.
Existují však stále i výrobci, kteří naftě pořád věří. Mercedes letos představil naftový plug-in hybrid, Hyundai-Kia zase dieselový mild-hybrid.