Takhle vypadá 417 km/h v Chironu. Český miliardář zveřejnil záběry z kabiny
Možná si vybavujete, že jsme na konci listopadu loňského roku psali o "rychlostním testu", který na německé dálnici s Bugatti Chiron Sport podnikl podnikatel a developer Radim Passer.
Jeden z nejbohatších Čechů v červenci navázal na podobný pokus z roku 2015, tehdy s Veyronem, a rozhodl se zjistit, jakou rychlost ze svého hypersportu na veřejné komunikaci vytáhne. S Veyronem se mu povedlo 402,5 km/h.
Stejně jako v roce 2015, i tentokrát padla volba na zhruba 10 kilometrů dlouhý, přehledný, široký a rovný úsek dálnice A2 u Wittenbergu mezi Berlínem a Hannoverem. Cílem bylo zjistit, na jakou rychlost se Chiron na Autobahnu může dostat. Ještě před cestou auto absolvovalo důkladnou prohlídku ve francouzském Molsheimu, sídle automobilky Bugatti. Ta potvrdila, že vůz je na rychlostní zkoušku připraven.
Aby byl pokus co nejbezpečnější a proběhl v minimálním provozu, vyrazil Passer na dálnici v neděli a brzy ráno, ještě před pátou hodinou. Výsledek pokusu byl ohromující: Chiron Sport se podle palubního rychloměru rozjel na 414 km/h, podle GPS dokonce na 417 km/h!
Přestože k rychlostnímu testu na Autobahnu došlo už v červenci, Radim Passer se videem o nevšední "projížďce" pochlubil až o několik měsíců později - na konci listopadu. Nyní servíruje pokračování.
Čerstvě totiž na svém youtubovém kanálu zveřejnil nesestříhané záběry z palubní kamery, doplněné o pohled na rychloměr a údaje z GPS.
Rychlostní zkoušku si tedy můžeme prohlédnout celou přímo z kabiny. A je to fascinující pohled. Začíná se přitom "zlehka", Chiron Sport se po rozjetí nějakou dobu pohybuje rychlostí okolo 180 km/h. Normálně jde o velice slušné tempo, s vědomím toho, co přijde, však můžeme s nadsázkou hovořit o hlemýždí rychlosti.
Pořádný kvapík totiž přichází za chvíli. Úžasné přitom je, jak lehce Chiron akceleruje nejen po překročení hranice 200 km/h, ale i za třístovkou, chuť zrychlovat je prostě fantastická.
Zajímavý je ale také pohled na způsob, jakým Passer proletí okolo ostatních aut na dálnici. A obdivuhodné je i to, jak Chiron v tak obrovských rychlostech vypadá klidně a stabilně.
Pro připomenutí: Chiron Sport pohání čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný šestnáctiválec o objemu 8 litrů, který dává nejvyšší výkon 1103 kW (1500 koní). Bugatti udává maximální rychlost 420 km/h.
V roce 2019 Radim Passer časopisu Forbes prozradil, že za Chiron zaplatil asi 3,3 milionu eur, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu zhruba 84,15 milionu korun.