Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Pixel se dočká sériové podoby, chystá se do Evropy

David Bureš
Diskuze (1)
První informace naznačovaly, že se ženevský koncept Tata Pixel do sériové nedostane, opak je ale pravdou.

Prezident Tata Group Ratan Tata řekl britskému magazínu Autocar, že indická automobilka bude sériově vyrábět koncept Pixel, představený na letošním ženevském autosalonu.

Ten by se měl prodávat v Evropě a měl by za dva až tři roky částečně nahradit původně zamýšlené Nano Europa.

Tata Pixel se samozřejmě nebude vyrábět v totožné podobě jako ženevská studie. Sériový vůz použije konvenční dvojici dveří a ne jeden pár dopředu výklopných dveří, který se dá u konceptu otevírat dálkově tabletem, umístěným na přístrojové desce.

V plánech je však podle vedení Tata Motors i čtyřdveřová verze. Ta by zřejmě zaujala pozici původně naplánovanou pro Nano Europa.

Koncept karoserie ženevské studie s délkou něco málo přes tři metry s minimálními převisy a čtyřmístným interiérem naopak zachován bude. O pohon by se i nadále mohl starat malý tříválcový turbodiesel objemu 1,2 l s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km. V konceptu byla jednotka doplněna o funkci start-stop a rekuperací brzdné energie, která dobíjela palubní akumulátor.

Tata Motors plánuje, že sériové provedení bude vážit asi 750 kg, což výrazně pomůže srazit emise CO2 pod hodnotu 100 g/km. Automobil má být také vybaven upraveným podvozkem, zlepšujícím jízdní vlastnosti auta a sníží jeho hluk.

Britský magazín se šéfa Tata Group zeptal i na nízké prodeje Taty Nano na domácím trhu. Podle slov Ratana Taty udělala automobilka chybu v tom, že si neuvědomila, že Nano potřebuje jiný marketing než ostatní auta. Problém by však už měl být vyřešen, na začátku letošního roku Tata Motors zahájila televizní reklamní kampaň, zaměřenou na menší indická města.

Prodej Taty Nano se propadl především na konci loňského roku, v listopadu se prodalo pouhých 509 kusů. K propadu prodeje přispělo několik faktorů. Tím nejvíce medializovaným byly minimálně tři incidenty, během kterých vozy Nano začaly znenadání hořet.

Tata Nano se na indickém trhu prodává od dubna 2009, evropská verze se poprvé představila na autosalonu v Ženevě téhož roku. Tehdejší první odhady říkaly, že se Nano začne v Evropě prodávat nejdříve v roce 2011. Současný šéf automobilky Carl-Peter Forster však na letošním ženevském autosalonu zopakoval, že prodej Nano Europa nezačne dříve než v roce 2014.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 23:49
Tilaka
Vypadá docela sympaticky a vybrali taktéž sympatické jméno. Už se nemůžu dočkat, jak jeden exemplář žďuchne na světlech do Navtecha. >:D