Tenhle starý Fiat 500 na elektřinu ujede dál než jeho moderní verze
Společnost Real Italian Cars z Toskánska představila elektrickou konverzi původního Fiatu 500, který na jedno nabití zvládne až 250 kilometrů.
Sahat na automobilové (a vlastně jakékoliv) ikony vždy zavání průšvihem. V posledních letech si zvykáme, že některým nejsou svaté ani nezpochybnitelné legendy, kterým jejich velkoobjemové agregáty mění za elektromotory a baterie.
Nejinak je tomu u původního Fiatu 500, který se navzdory svému velmi lidovému charakteru stal italským národním bohatstvím. Původní cinquecento přitom poháněl pouze malý dvouválec o skromných objemech 480 až 600 kubických centimetrů, který v dnešním rychlejším brzy narazí na své limity. Přesto k charakteru jednoduchého, ale nesmírně okouzlujícího vozítka patří, byť jeho nahrazení efektivnějším a výkonnějším elektromotorem vlastně není špatný nápad.
To si pravděpodobně řekli ve firmě Real Italian Cars z Toskánska, jež se mimo jiné zabývá renovacemi originálního Fiatu 500. Vedle toho ovšem umí tenhle model předělat na elektromobil. K pohonu v tom případě slouží elektrická jednotka od nejmenovaného japonského výrobce o výkonu 42 koní, což je zhruba třikrát více než u nejmenšího dvouválce. Díky tomu elektrická pětistovka z nuly na 81 km/h vystřelí už zhruba za šest sekund, přičemž maximální rychlost je omezena na 110 km/h.

Jestliže původní Fiat 500 se těsně vešel pod 500 kilogramů, kvůli trakčnímu akumulátoru hmotnost elektrické verze vyskočila téměř na dvojnásobek. I tak se ale udržela pod jednou tunou, což s ohledem na výrazně vyšší výkon vůbec nevadí.
O kapacitě akumulátoru informace nejsou, podle Real Italian Cars ovšem lokálně bezemisní fiátek na jedno nabití zvládne až 250 kilometrů. Jeho novodobý potomek v podobě atraktivního Fiatu 500e v základním provedení se 70 kW a 23,8 kWh (od 689.900 Kč) přitom v kombinovaném režimu ujede nanejvýš 190 kilometrů, ve městě pak až 257 km.
Zatímco zrenovovaný klasický Fiat 500, který si na stránkách Real Italian Cars dokonce můžete nakonfigurovat dle vlastních preferencí, začíná na částce 17.300 eur (asi 437 tisíc korun), za elektrický model dáte minimálně 35 tisíc eur neboli 883.000 Kč. Pokud budete toužit po verzi Jolly bez pevné střechy, budete muset přihodit dalších 15 tisíc eur (349 tisíc korun).