Tesla kvůli kapotě svolává skoro 2 miliony aut. Do servisu však nemusejí
Americký výrobce elektromobilů svolá téměř 1,85 milionu svých aut kvůli západce zámku kapoty. Jestli ovšem čekáte, že kvůli tomu budou muset majitelé do servisu, jste na omylu.
Svolávací akce jsou v automobilovém průmyslu zcela běžné. Nevyhýbá se jim dokonce ani Tesla, která je ovšem na rozdíl od ostatních většinou řeší jiným způsobem. Spoustu problémů totiž dokáže vyřešit pomocí aktualizace systému, kterou majitelům pošle přímo do auta.
Aktuálně například svolává zhruba 1,85 milionu modelů 3, Y a S modelových roků 2020 až 2024 a SUV X modelového roku 2021 až 2024. Stojí za tím vadná západka zámku, která nemusí detekovat odjištěnou kapotu po jejím otevření. Pokud byste kapotu tedy následně nesprávně zavřeli, systém si toho nevšimne, což může vyústit například v to, že ve vyšších rychlostech se kvůli odporu vzduchu otevře, plácne vám do čelního okna a výrazně omezí výhled vpřed. Následky toho mohou být tragické.

Podle všeho se problém týká především aut z čínské fabriky, v teslách prodaných v Evropě či ve Spojených státech se vyskytuje v mnohem menší míře.
K vyřešení ovšem nebude nutné fyzicky navštívit servis, Tesla prý tuto potenciální závadu u všech dotčených aut vyřeší pomocí softwarové aktualizace.
Extravagantního elektrického pick-upu Cybertruck se tato závada netýká. Ten však trápí jiné potíže, které přes internet vyřešit nelze. Jedná se například o plastový díl mezi zadním oknem a kovovým tělem vozu, které se může ve vyšších rychlostech uvolnit a v horším případě způsobit nehodu. Zhruba 12 tisíc cybertrucků pak muselo zamířit do servisu kvůli vadnému motorku masivního předního stěrače.