Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla ještě letos představí nákladní vůz. Bude vypadat nějak takhle!

David Bureš
Diskuze (17)
O nákladním elektromobilu Elon Musk poprvé promluvil teprve loni. Už letos na podzim ho však ukáže světu.

Automobilka Tesla se aktuálně primárně připravuje na zahájení sériové výroby svého nejlevnějšího vozu, Modelu 3, k čemuž má dojít již v létě. Vedle tohoto se však chystá také na zářijové představení dalšího vozidla, kterým bude nákladní vůz. Šéf výrobce Elon Musk již ukázal světu jeho první snímek.

Snímek těžkého tahače s elektrickým pohonem Musk poprvé zveřejnil na vědecké konferenci TED, kde rovněž odhalil bližší detaily o tomto vozidle, které bude oficiálně představeno již v září letošního roku.

Bez bližších podrobností o technice v útrobách nebo přepravních schopnostech Musk uvedl, že se bude jednat o velké, těžké vozidlo s dlouhým dojezdem, které bude patřit do kategorie největších vozidel povolených na amerických silnicích. To by znamenalo vozidlo vážící až 36,3 tuny včetně nákladu, což je maximální povolená hmotnost vozidla na mezistátních dálnicích v USA.

Musk se rovněž pochlubil, že chystaná „Tesla Semi“ bude mít větší točivý moment než jakýkoliv dnešní tahač na trhu a že klidně zvládne tahat nákladní vozy se vznětovým motorem. Velká síla se bude hodit nejen pro tahání těžkého nákladu, šéf Tesly rovněž tvrdí, že novinka bude „jezdit jako sporťák.“

Ze samotného snímku zatím moc vyčíst nelze, protože velká část vyobrazeného tahače zůstává ukryta ve tmě. Je ale zřetelná snaha o co nejlepší aerodynamiku, která je u elektromobilů ještě důležitější než u vozů poháněných spalovacím motorem.

„Tesla Semi“ má být představena letos v září, podle všeho zatím jen ve formě studie. Automobilka o probíhajících pracích na takovém voze poprvé promluvila teprve loni, kdy Musk odhalil plány Tesly pro další léta. Vývoj vozu ale čile probíhá, Musk se pochlubil tím, že už řídil prototyp tohoto vozidla, jehož přípravu má na starosti Jerome Guillen. Ten možná v obecném povědomí není, ve světě nákladních vozidel ale má důležitou roli. U Daimleru měl na starosti třeba přípravu aktuálního tahače Freightliner Cascadia, jednoho z nejprodávanějších nákladních aut v USA.

David Bureš
Diskuze (17)
3. 5. 2017 15:26
Re: Skvely napad
Tvoju trpezlivosť úprimne obdivujem.
3. 5. 2017 15:24
Re: Viper
A ako vieš, že naozaj chceli... ;-)
3. 5. 2017 14:07
Re: Skvely napad
troleje tam nebudou, troleje nad silnici jsou na dalkove trasy nesmysl, na 99% dalnic to neprojde legislativne, ostatne i ty 2km staveli prez rok a povoleni k tomu ziskavali prez 5 let, mnohem zajimavejsi jsou naopak troleje v silnici a indukcni nabijeni za jizdy, coz se jiz nejen testuje, ale i roky provozuje kuprikladu i OLEV autobusu , projekt ktery se momentalne buduje v UK [odkaz]

a proc by se EM mel pomatnout? zrovna tohle je rozhodne realizovatelne a zivotaschopne, narozdil treba od toho jeho tunelovani, uzitecna hmotnost takoveho tahace se snizi i max 2 tuny, coz u dalkovych tras nehraje zas takovou roli, na dalkach jezdi na truckach minimum nakladu, spise se vozi relativne lehke zbozi kde jeste nekolik tun do limitu zbejva, ostatne kapacity jsem vypsal vejs, mnijak silene nejsou

jak se ukazalo kuprikladu u hybridni lokomotivi Alstom, tak prumerna spotreba 160 tunove soupravy se pohybuje na urovni 400kWh na 100km jizdy, a to se pohybuje jen asi na 10 km useku a denne udela prez 70 rozjezdu posunu soupravy, takze celkem caste rozjizdeni a kratke trasy, takze 40 tunovej nakladak se pohodlbne vleze do 100kWh na 100km, zadna velka veda to neni
3. 5. 2017 13:22
Re: Nosnost.
z dosavadnich zkusenosti z jinych elektro trucku, autobusu ci lokomotiv se da vyvodit, ze takovej tahac bude potrebovat cca 100kWh na 64mil, tedy cca 100km jizdy pro vaze do 40 tun, zpravidla je potreba delat zastavky po 4.5 hodinach (EU kdy maximalni denni jizda muze bejt 9 hodin a nebo 2x do tydne 10 hodin denne) nebo 11 hodin behem souvislich 14 hodin kdy je treba nasledne 10 hodin stat (USA, na den, tedy 24 hodin to vychazi na 11 hodin jizdy), tazke ciste prakticky na nejdelsi streku takoveho trucku by bylo treba 1.1 az 1.2MWh baterie, coz pri soucasnych baterkach Tesly znamena asi 4.2 tuny baterii (secist vahu 100kWh packu z modelu S/X je nesmysl, tam je soucasti vahy baterie i nosna cast karoserie a pancerovani) samotne moduly 5.3kWh maji cca 20kg, tedy cca 4.2 tuny pri 1.1MWh baterii, takze nijak zvlast nerealne udelat takovej truck neni, kor pokud se Tesla rozhodne na odpocivadlech trucku v USA postavit nejake vetsi superchargery na bazi treba pantografoveho dobijeni jako se to resi u nekterych elektrobusu, i ta 1.1MWh baterka by se tak dala nabit za cca 2 hodiny, coz by ale asi nebylo treba a i z chystanych Superchargeru ktere v dobe uvedeni tohoto trucku za 18-24 mesicu od predstaveni budou mit vykon nad 350kW, takze Tesla proste na svejch Supercharger stanicich proste vyhradi par stojanu s delsima mistama pro stani pro komiony

opet se ukazuje jak stavajici automobilky zase zaspali i presto ze se alektromobili Tesla prodavaji 5 let a 5 let meli ty automobilky okolo kamionu cas si zacit budovat sit nabijecek, no neni prece nic horsiho nez prodavat nakladaky a mit k nim i vlastni sit "cerpacich" stanic a na nich prodavat to palivo >:D
Avatar - wakantanka
3. 5. 2017 11:41
Re: ...poždě MUSKu :D
mám taký pocit, že asi nezaktualizovali web stránku, pretože pri predstavení skutočného ťahača už reč o pohone na vodík nebola. Najnovšie to má mať stále plynovú turbínu ale na CNG a rádovo nižší výkon elektromotorov. Stále však na úrovni niekde okolo 1000 koní. No osobne som fakt veľmi zvedavý čo z toho nakoniec vylezie ako sériový ťahač.