Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla prý mohla mít Model S s dojezdem 965 km již před rokem, prozradil Musk

Ondřej Mára
Diskuze (109)

Podle Muska je už současný dojezd přes 640 km vyšší, než většina lidí využije.

Elon Musk, CEO automobilky Tesla, je dobře známý svou aktivitou na síti Twitter, kde velmi často prozrazuje zajímavé novinky ze zákulisí čistě elektrické automobilky. A tentokrát se vyjádřil k nejvyššímu dojezdu svých elektromobilů, který podle všeho nebude v nejbližší době růst.

Uživatel Twitteru jménem Whole Mars Catalog ve svém příspěvku zmínil, že společnost Lucid sice nabídla první elektromobil s dojezdem přes 500 mil (cca 804 km), nicméně Tesla je prý bude jako první vyrábět masově. V příspěvku Muska označil a ten překvapivě zareagoval.

Podle Muska mohla mít Tesla v nabídce Model S s dojezdem přes 600 mil (cca 965 km) již zhruba před rokem, jenže to by prý podle něj udělalo produkt horším. Řidiči by totiž 99,9 % času vozili nepotřebnou hmotnost baterie, která by zhoršila akceleraci, ovladatelnost i efektivitu. Dokonce i současný dojezd přes 400 mil (přes 640 km) je prý větší, než většina lidí využije.

Připomeňme, že elektromobil Lucid Air s nejdelším dojezdem nyní nabízí elektrický kombinovaný dojezd (dle EPA) až 520 mil, tedy cca 837 km. Tesla Model S s nejvyšším dojezdem pak nabízí nejvyšší kombinovaný dojezd až 405 mil, tedy cca 652 kilometrů.

Vysvětlení Muska, který tak možná nečekaně přibrzdil očekávání fanoušků značky, ale dává smysl. Instalace větších baterií, které jsou obvykle nejsnazší cestou k získání vyššího dojezdu, totiž zvyšuje hmotnost i cenu vozu. Tesla se ovšem snaží vydat trochu jinou cestou.

Snaží se najít vyvážený kompromis mezi kapacitou baterie, hmotností vozu, použitými technologiemi a celkovým dojezdem, vedle toho se však soustředí i na rozvoj sítě rychlonabíjecích stanic, které by měly usnadnit právě cesty na dlouhé vzdálenosti.

Ondřej Mára
Diskuze (109)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
4. 3. 2022 22:00
Re: Re: Díky EV máme velice levný benzín.
Tak já jim do karet nevidím, ale vím, že mají tisíce a tisíce kusů opravdu brutálních zbraní, raket, tanků i letadel a dalšího, akorát ty nejmodernější jim nějak nejdou. Ale pokud mají trable se softwarem, ani se jim nedivím. tyhle věci by měly fungovat 100%. Kdyby to mělo fungovat jako všechny moderní krámy, co jsem si za posledních 5 let koupil, od televize, přes počítače, pračku, mobily a tablety až po 2 nový auta, tak bych se na to taky vy.ral. Za celej život si nepamatuju, že bych musel denně 10x řvát a nadávat do ku.ev, že zase něco nefunguje, protože po.ranej software. Dřív věci fungovaly, dokud něco neupadlo, nebo neshořelo. Dnes je to jen update, error, bug, lag, reboot, zásek, instalace, reinstalace. Ideální cesta jak zešílet.

Jinak bych se divil, že zrovna rusáci nebudou mít něfť ani jídlo a munici. Spíš bordel v logistice a lokálním velení.
Myslím, že větší fraška je současnej Bundeswehr se svejma záchodama pro 13 pohlaví, kvótama pro pestrobarevné menstruující lidi a ponožkama z bio fair trade bavlny.

Každopádně, kéž by to co nejdřív skončilo, protože každým dnem to bude pro všechny jen horší a horší a obětí bude přibývat a to nikdo normální nemůže chtít.
Avatar - Mokrous
4. 3. 2022 17:44
Re: Re: Díky EV máme velice levný benzín.
Tak nejenom energetické, ale prostě kompletní infrastruktury. Prostě chce, aby aparát celé Ukrajiny padl na tlamu. A systematicky to dělá.
O ty jaderky bych se nebál. Stavěl je rus a vybavuje je rus a bude je chtít využívat dál v případě, že obsadí celou jejich zem.
A když jen část, tak nemá chuť platit gigantický reparace a raději zachová, co půjde v celku. Navíc nestojí o radiační mrak nad svým územím, když blbě zafouká.
Jaderka vydrží pád letadla i silných raket. Takže mě články místních pisálků o jaderné katastrofě nechávají chladným, když tam výsadkáři vystřelí pár světlic a na infra to vypadá pro laiky jako výbuchy a požáry. Proběhla tam krátká přestřelka a teď bude rus říkat personálu, jaký výkon můžou pouštět, nebo že jí má zastavit.
Je to jen další krok k totální kontrole a způsob, jak tlačit na vedení UA při vyjednávání. Tak to prostě je, ať se to někomu líbí, nebo ne.
4. 3. 2022 13:35
Tesla
Za minulý rok rok byl příjem z emisních povolenek (označených jako regulatory credits) skoro 1,5 miliardy USD. Celkové příjmy měla Tesla skoro 54 miliard USD, z toho přes 47 miliard za prodej aut. Tedy emisní povolenky tvořily 2,8 % příjmů Tesly. Provozní zisk na úrovni EBITDA byl skoro 12 miliard USD.
Avatar - Barrichello
4. 3. 2022 11:55
Re: Re: Díky EV máme velice levný benzín.
Ted už je jasné že volí strategii totální likvidace energetické infrastruktury.

Na Oděsu povolali Tu 24-M, takže zjevně ji budou bombardovat a zničili několik menších elektráren a ty jaderné se snaží obsadit a zřejmě odstavit aby je donutili kapitulovat.

že je ovšem útok na jaderné elektrárny naprostá svinárna je věc druhá, rozhodně to neschvaluji.

Jenom už je mi ted jasnění ta válečná strategie.
4. 3. 2022 10:34
Re: 610 na papíře, mnohem míň v reálu
Taky si davam pauzy casteji.
Nehlede na to, ze do Ostravy jezdim jednou za dvacet let...

Ocenuji alespon, ze to pise majitel a nejedna se o hejt. :yes:

@ Marybel: Muzu znat tvoji motivaci ke koupi elektromobilu, kdyz ti vadi (pises o "otrave") zastavka po dvou hodinach cesty? A nemyslim to jako utok. Jen se ptam..