Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST: CF Moto 650MT. Čínské motorky už musíme brát vážně!

Jiří Baborský Jiří Baborský 16. 9. 2018
41
4
Zobrazit náhledy (41)
CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT Pod přístrojovým panelem se našlo místo pro užitečný USB konektor CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT Elektronika Bosch, ABS Continental, pneumatiky Metzeler – i tak může vypadat čínská motorka. Jízda je komfortní a suverénní. CF Moto 650MT CF Moto 650MT Řadový dvouválec má dostatečný výkon 45 kW, sympaticky hutný zvuk a rád se vytáčí CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT K výkonu španělských brzd J. Juan nemáme připomínky. Za tu přední je potřeba vzít větší silou, vidlice se pak trochu zbrkle ponořuje. CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT CF Moto 650MT Verze s odnímatelnými kufry Shad stojí o zanedbatelných osm tisíc víc, takže po ní sáhne 100 % zákazníků. Oceňujeme, že se do nich vejde i větší integrální přilba. CF Moto 650MT Přední maska nese typický dravý rukopis rakouského designérského studia Kiska
Dvouválcová cestovní šestsetpadesátka za 130.000 Kč? To není utopie, ale CF Moto 650MT. A na pošklebky tentokrát nedojde.

Když před deseti patnácti roky do redakce dorazila čínská motorka, šlo vždy o nějakou malorážku ze „špejlí a rýže“, která se pod námi zkroutila při prvním usednutí, a za jízdy jsme ušetřené peníze cítili na každém kilometru.

Jenže Číňané jsou národ houževnatý, učenlivý a v auto-moto branži dělají mílové pokroky.

Teď sedíme za řídítky plnohodnotného cesťáku CF Moto, nerušeně brouzdáme krajinou, sledujeme, jak se tahle mašina lidem líbí, a pomalu, ale jistě měníme názor na vše čínské. Poprvé máme na mašině s čínským pasem pocit, že lze smysluplně ušetřit.

Známá neznámá

V tomto případě nejde začít jinak než cenou a pro pochopení souvislostí to musíme vzít trochu zeširoka. Značka CF Moto nespadla z nebe. Jde o tradičního čínského giganta se supermoderními továrnami, širokým portfoliem a až nečínským důrazem na kvalitu. V našich končinách jej znají především čtyřkolkáři díky bestselleru Gladiator. Doma v Číně ale prodává CF Moto i motorky všech kubatur, do Evropy se tu a tam některá vydala na zkušenou, ale zatím bez většího úspěchu. Za jasnou známku kvality můžeme považovat fakt, že v továrně CF Moto si nechává montovat stroje i rakouská společnost KTM a společně pracují na nových produktech.

Letos se český importér rozhodl dát šanci cestovní šestsetpadesátce. Nasadil fantastickou cenovku 129.990 Kč, respektive 137.990 Kč s bočními kufry, tříletou záruku, a začaly se dít věci. Poptávka předčila očekávání a pro příští sezonu je v plánu posunout odbyt z řádu desítek do stovek. Samozřejmě nás zajímalo, o co tady vlastně jde.

Nečínská kvalita

Vzhled prodává. Ne každý asijský výrobce je ochotný přijmout pohled evropských zákazníků, ale CF Moto patří k prozíravým. Spojilo se s rakouským

designérským centrem Kiska, který kreslí i pro KTM, a výsledek stojí za to. Úhledné, promyšlené tvary, nápadité prvky, třeba tvarem diodového denního svícení jsme během testu zaujali nejednoho motoristu. Navíc musíme pochválit i funkčnost, v noci nám MT moc pěkně svítilo na cestu.

Mile překvapeni jsme byli z celkové kvality stroje, ve srovnání s Japonci jsme si všimli jen páček spojky a brzdy s větší vůlí a chatrnějšího mechanismu nastavování plexi. Za tím prvním může stát nájezd stroje 6500 km v režimu z ruky do ruky, plexi bude pro příští sezonu jiné, větší, a hlavně účinnější. V této podobě skoro jako by tam nebylo. Pružnými reakcemi na připomínky zákazníků je ostatně CF Moto vyhlášené.

Jinak, ale proč ne?

První usednutí přineslo trochu odlišný pocit, než jsme čekali. Stupačky leží docela vysoko, a hlavně víc vpředu, než je obvyklé. Nejprve nám to přišlo

zvláštní, ale při třetí jízdě už jsme o rozdílu ani nevěděli. Toto specifikum může omezovat vyšší jezdce, kteří si mohou připadat příliš skrčení.

Pozice za vysokými užšími řídítky je naprosto pohodová, sedlo sice užší, ale jinak komfortní a v zrcátkách máme slušný přehled o dění za zády.

Točák

Ať jste začátečník, zkušený borec, nebo pán v letech, co se do jedné stopy vrací, oceníte přívětivost čínského cesťáku. Plynulá spojka a hladký nástup síly jadrně znějícího dvouválce dovolují sametové rozjezdy a citlivé ovládání po městě. S přepínáním mezi cestovním a sportovním módem si nelámejte hlavu, rozdíly jsou minimální a klidně můžete jezdit pořád v tom ostřejším.

Motor se s chutí vytáčí, a i když výkonem 45 kW neohromí, k výletům ve dvou naprosto stačí a dokáže i slušně pobavit. Nadšeni jsme byli z komfortního podvozku, který nás plavně provezl Prahou, na příčných prazích pěkně propružil a významně přispěl k pohodové výletní atmosféře. Přitom

se nemusíte bát vzít v zatáčkách za plyn, i svižnější tempo zvládá s přehledem. Mašina se snadno ovládá, rám je tuhý a ani jednou nás nenapadlo

v sedle vzpomenout si na neprémiový čínský původ. Na přední brzdu je potřeba víc přitlačit, ale dá se slušně dávkovat, zpomaluje razantně, jen se

připravte na výraznější ponořování přední vidlice.

Převodovka nás potěšila přesností, neměli jsme problém najít neutrál. Rozdíl proti japonským značkám představují jen delší dráhy řazení. Ale jde o zvyk.

Trefa

Předsudky stranou, CF Moto 650MT je vážně dobrá, plnohodnotná motorka. Má tu a tam nějakou pihu, ale kdo je dokonalý? Proti japonským

cesťákům nemá některé detaily tak dotažené, pár koní navíc by snesla, současně však v žádném ohledu vyloženě nezaostává. Ve výsledku odvede

stejnou službu s hřejivým pocitem, že jste ušetřili 75.000 Kč i víc. Za to si pořídíte ještě kvalitní skútr. Poprvé tak můžeme s čistým svědomím doporučit, abyste se při výběru ojetého Japonce zašli svézt také s tímhle Číňanem. Nejspíš budete překvapeni. Stejně jako jistý majitel vyšperkovaného svátečního harleye, který si 650MT koupil na každodenní pojížďky.

CF Moto 650MT
Motor čtyřdobý řadový dvouválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 649,3
Výkon (kW/min-1) 45/9 000
Točivý moment (Nm/min-1) 62/7000
Převodovka, sekundární převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 300/240
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17
Výška sedla (mm) 840
Provozní hmotnost (kg) 213
Objem nádrže (l) 18
Základní cena (Kč) 129 990
Cena s kufry (Kč) 137 990

Plusy

  • Bezkonkurenční cena
  • Atraktivní design
  • Kvalitní zpracování
  • Pohodlný podvozek
  • Příjemný točivý motor
  • Jisté jízdní vlastnosti

Minusy

  • Málo účinné plexi
  • Užší sedlo
  • Přední brzda vyžaduje víc síly
  • Poloha stupaček omezuje vyšší jezdce

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

do háje... kdy vam to dojde?!
| 22. 9. 2018
A keď je ten motor z rovnakej linky ako v Kawasaki? ;-)
do háje... kdy vam to dojde?!
| 22. 9. 2018
Ty hrsti ryze >:D

[odkaz]
do háje... kdy vam to dojde?!
| 18. 9. 2018
Přesně. Konkrétně tato motorka je okopírovaný Versys 650 od Kawasaki. Změnili trochu design, ale vše podstatné zůstalo, dokonce použili stejné spínače na řidítka, motor úplně stejný, výfukové potrubí, typický rám kolem motoru. Takže je otázka, zda je to licence, nebo prostě zlodějina. Nechtěl bych to - stačí trochu netrefit slitinu a motor bude mít mizernou životnost stejně jako převodovka.
do háje... kdy vam to dojde?!
| 17. 9. 2018
Nejde o předsudky. At na tom jezdi Cinani... a at klidne maji kvalitni!
Evropani at kupuji evropsky zbozi, protoze jinak za chvili nebou nic umet a nebudou mit zadnou práci.
Levny je to proto, ze neplati vyvoj... neplati socialni ani zdravotni... a maji tam davy lidi, co budou delat za hrst ryze.

Ted jsem se vratil z Koreje. Jizni, ale i tak je to tam jen o malo lepsi...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku