TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 1,6 GDI: Prvních 10.000 km
Co někteří řidiči nenajedou ani za rok, k tomu potřeboval Hyundai i30 1,6 GDI v dlouhodobém testu Auto.cz necelé čtyři měsíce. Takovou dobu jsme potřebovali k tomu, abychom od převzetí auta v Nošovické továrně (k tomu došlo 7. února) najeli rovných 10.000 km.
Co za tu dobu Íčko, jak Hyundai v redakci přezdíváme, zažilo? Pohledem čtenářů pestrý život. Cestu z Nošovic do naší pražské redakce jsme vám v únoru zprostředkovali formou online reportáže. Následoval klasický redakční test a po mimořádném měsíčním testování jsme měli auto vrátit. Místo toho jsme se ale dohodli na prodloužení o dalšího půl roku.
Za tu dobu jsme vám přinesli dva srovnávací testy – s VW Golfem a Chevroletem Cruze. Šedá i30 ale přišla ke slovu i při testování dieselového sourozence a účinkovala jako ukázka typického kompaktního auta při našem prvním seznámení s elektromobilem Opel Ampera.
Chystáme toho ale ještě mnohem víc, a tak se budete na stránkách Auto.cz s tímto Hyundaiem pravidelně setkávat i nadále.
A co samotné auto? Zatím navštívilo tři evropské země, nejdelším výletem pro něj byla výprava na autosalon do Ženevy. Jinak tráví většinu kilometrů v Praze a Středočeském kraji. Po 7500 km, přesně o Velikonocích, auto vyměnilo zimní 16palcové gumy Nokian WR2 za letní 17palcové Hankook Ventus Prime 2. Změna je to diskutabilní – i30 to na větších kolech, která jsou standardem pro paket Premium, určitě sluší víc. Korejské pneumatiky jsou ale hlučné a s většími disky auto přišlo o část jízdního komfortu.
Jinak jsme do servisu ještě nemuseli. Interval prohlídek je 30 tisíc km a auto zatím nepostihla žádná závada. Českými silnicemi proplouvá bez úhony, a to i bez poškození čelního skla nebo laku. To jsme ale bohužel nemohli říct při vracení hnědé dieselové i30, kterou neznámý závistivec na bočních dveřích ohodnotil klíčem.
Mimochodem, k překročení desetitisícové hranice došlo na Českomoravské vrchovině, v pomyslném středu naší republiky. Během léta se s i30 několikrát vypravíme i na delší cesty, a tak snad číslo 20000 uvidíme na počítadle kilometrů ještě před závěrečnou podzimní částí dlouhodobého testu.