Test Auto.cz

Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…

4.8. 2017
Verdikt
 

Nejrychlejší octavii si dovolím v kategorii „ještě normální auto“ považovat za vůbec nejlepší auto. Vysvětlím.

Titulek „Nejlepší auto na světě“ jsem tehdy ještě s otazníkem použil u testu Audi SQ7. A i když to bude už skoro rok, co jsem tohle SUV testoval, pořád trvám na tom, že jde o nejlepší auto na světě. Vrcholně praktické, s neskutečně silným a překvapivě úsporným motorem, nesmírně pohodlné… Ale samozřejmě hodně drahé. Pokud bych se měl držet při zemi, v kategorii pracovně nazvané „ještě normální auto“, výše zmíněný titulek bych použil u testované Škody Octavia RS 245. Vrcholně praktická, se silným motorem (neskutečně přece jenom ne…), s velmi přijatelnou spotřebou a slušným komfortem. A ještě bych přidal, že jsem se za jejím volantem fakt bavil. A i na obyčejnou jízdu do práce pokaždé těšil.

All black edition

U testované verze si Škodovka s konfigurací hlavu nelámala – prostě všechno v černý! Nevím, na karoserii bych uvítal kontrastnější odstín, alespoň by vynikly černé doplňky, tedy rámeček masky chladiče, vnější zpětná zrcátka a koncovka výfuku. Při pohledu na černé koncovky si pokaždé vybavím Martina Hrdličku (šéf vývoje podvozku a agregátu), který mi při premiéře tehdy ještě Octavie RS 230 na Slovakiaringu s nadšením líčil, jak poprvé pro efekt černého chromu použili barvu bez vložené niklové vrstvy. Tím prý dramaticky snížili výrobní náklady a černý chrom se z luxusního segmentu dostal i mezi lidovky. Pro RS 245 je pak černý designový paket standardem, u slabších „er-es“ se připlácí osm stovek. Spolehlivým rozpoznávacím znakem je tak jenom černé „véčko“ před písmeny RS v označení modelu, ostatní Octavie RS mají „véčko“ zelené… Lité devatenáctky s možná až moc expresivním designem najdeme taky mezi příplatky pro ostatní RS, takže poznat takové RS 245 není jenom tak.

TEST 2017: Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti


All black pojetí v interiéru narušovala jenom červené niť, táhnoucí se sedačkami, volantem a obšitím voliče automatické převodovky. Je fakt, že nový skleněný displej infotainmentu sice pomohl rozbít jinak dost fádní přístrojovku (přehlednost perfektní, jasně, ale alespoň nějaká ta ozdobná lištička by mi nevadila), jeho výhradně dotykové ovládání mě ale vytáčí a stopy po prstech jsou zlo. Poloha za volantem je však výborná, přední sedačky jakbysmet. Boční vedení už lze považovat za dost výrazné (i když Honza Mička, po tom, co zhubnul, by prý uvítal ještě sevřenější sezení), ani na delších cestách mě ale neomezovala. Stejně tak pevná opěrka hlavy – jak jsem už několikrát napsal, vyhoví drtivé většině postav.

obrázek [600 x 392]  

Trojkovou octavii všichni samozřejmě velmi dobře znáte, prostorný interiér a obrovský kufr tedy není třeba po x-té znovu zmiňovat, nicméně jeden simply clever bod bych vypíchnul – síťový program. Ten je i pro sportovnější verze RS ve standardu a je to tak úžasně praktická věc! S jistícími oky se sice podobně „zručný“ člověk jako já občas trochu pere, sestavený systém sítí však funguje perfektně a spolehlivě zafixuje a udrží i tašky s víkendovým nákupem. Nebo připlácne ke dnu zavazadlového prostoru předměty, které by se mohly pohybovat. Skvělá věc!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia RS 245 DSG

Cena v základní výbavě: 821 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 000 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová litá kola, černý designový paket, černý sportovní výfuk, VAQ diferenciál, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, čalounění alcantara/kůže, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, ambientní LED osvětlení interiéru, kolenní airbag, Full LED světlomety, LED zadní svítilny, světelný a dešťový senzor, síťový program, sportovní podvozek, automatická klimatizace, bezklíčkový vstup KESSY, přední a zadní parkovací senzory, tempomat, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:Paket Multimedia (+33.000 Kč), Traveller Assist (+53.000 Kč), dojezdová rezerva (+1600 Kč), adaptivní podvozek DCC (+22.500 Kč), metalíza (+4700 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), Sound System Canton (+12.900 Kč).

Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte

Volby určily jednoznačného vítěze, ba přímo politického…

Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice

Předsednictvo KDU-ČSL dnes doporučilo, aby strana šla do…

Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09 Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09

Miroslav Kalousek nebude na listopadovém sněmu obhajovat…

Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína

Do konce roku se čeká spuštění zkapalňovacích terminálů,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia RS 245 DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:146
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 590 / 1590
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 542
Rozměr pneu:225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4689
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 






 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní variantu zvažovali kvůli zvířatům

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní…

Pražští radní už mají jasno. Tradiční novoroční ohňostroj v metropoli tichý nebude. Magistrát nad touto…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát gay? A jak volily kyberfeministky?

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát…

Je po volbách. Někdo jásá, jiný pláče. V českých médiích se mimo jiné též řeší obrovský neúspěch Zelených (1,46…