Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový Ford Mondeo. Dorazí ale v této podobě i do Evropy?

David Bureš
Diskuze (135)

Nástupce Fordu Mondeo se pomalu blíží. V Číně už se představil, v tuto chvíli však pořád není jasné, zda takové auto dorazí i do Evropy.

Ford Mondeo je už od začátku devadesátých let nedílnou součástí evropské nabídky značky, v roce 1992 takto pojmenovaný model střední třídy nahradil slavnou Sierru. Jenže zájem o střední třídu dlouhodobě klesá, a tak se nabídka značky musí vyvíjet. Už delší dobu se tak mluví o tom, že Mondeo na evropských trzích do budoucna nahradí crossover. Naznačují to i novinky Fordu pro čínský trh.

Už na jaře v Číně debutoval Ford Evos, crossover velikosti Mondea, který přesně splňuje trendy dnešní doby. Jenže automobilka už krátce po premiéře dala najevo, že Evos je projekt pro čínský trh a do Evropy nedorazí. Následně se o novém Mondeu několik měsíců nemluvilo, což se nyní opět mění. Na internet totiž unikly patentové fotografie nového vozu znovu určeného pro nejlidnatější zemi světa, který se jmenuje... Ford Mondeo.

Novinka je přitom také crossoverem, který kráčí ve stylistických šlépějích naznačených modelem Evos, s majestátní maskou chladiče a agresivně se tvářícími nízkými světlomety. Jenže zatímco Evos svojí siluetou připomíná SUV či kombi, nyní prozrazené Mondeo má tříprostorovou siluetu sedanu. O typický sedan přitom nejde, kvůli zvýšené stavbě podvozku.

Právě prototypy tohoto automobily byly v minulých týdnech několikrát zachyceny, nedávno dokonce na internet unikly designérské skici tohoto automobilu. I po úniku fotografií skutečného vozu však stále není jasné, zda jde opět jen o projekt pro Čínu, nebo o globální model, který by v Evropě nahradil Mondeo a v USA jeho bratra, Fusion.

Představené Mondeo je každopádně 4.935 mm vysokým, 1.875 mm širokým a 1.500 mm vysokým vozem, s rozvorem 2.945 mm. Oproti dosavadnímu Mondeu známému v Evropě tak čínská novinka vyrostla. Stávající Mondeo je dlouhé 4.869 mm, s rozvorem 2.850 mm.

Pro čínský trh se pak počítá s jediným motorem, v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu dvou litrů, který je naladěn na 175 kW. Výrobu pro Čínu zajistí závod Changan-Ford v Čchung-čchingu. Stejný základ mimochodem použije také prémiový Lincoln Zephyr, který však nižší stavbou bude mít blíže klasickým sedanům.

Ford již dříve oznámil, že výroba stávajícího Mondea pro Evropu skončí na jaře 2022. Nakolik bude mít nástupce blízko čínskému modelu, není pořád jasné. Nabízí se ale třeba i možnost zmenšení vozu pro evropské trhy.

David Bureš
Diskuze (135)

Doporučujeme

Avatar - Emel
11. 11. 2021 16:58
Re: Jizdně mód "MONDEO"
Něco jsem ti připsal k recenzi :-)
Avatar - idam.i
10. 11. 2021 16:50
Re: Jizdně mód "MONDEO"
508 čka bez iCocpiktu a bez tých divných predných svetiel je v poho.
Avatar - idam.i
10. 11. 2021 16:47
Re: Jizdně mód "MONDEO"
Jahreswagen bola aj moja cesta. Nebol som z toho happy ,ale riskol som a zatiaľ neľutujem. Dnes je tom rok a stále jazdí. :-!
Keď teraz sadnem do C segmentu,tak je to poznať.Proste D segment je to čo má svoje kúzlo,len kde na to brať v tomto marazme. :'-(
Avatar - Ozzman
10. 11. 2021 14:37
Re: Jizdně mód "MONDEO"
To sem ji naposledy takhle kupoval :D
Avatar - fOE
10. 11. 2021 13:34
Re: Jizdně mód "MONDEO"
A proc si tesknout za segmentem, ktery se cenove pomalu dere do vod premie? Tak se holt misto do mondea za 1,2-1,5m, kam to vypada ze to do 2 let doputuje, poskladas do 3er za 1,2-1,6m a smutno ti bude jen za mainstreamovou cenou servisu.
;-)
Kde ty casy jsou kdy vybavou nalozena mainstreamova stredni s druhou nejsilnejsi naftou stala milion v ceniku, 800k po slevach a 550k coby Jahreswagen. ;-\