Toyota Pixis Space: Japonská jednička vstupuje na trh s mikroauty
Japonská automobilka Toyota Motor Corp. představila svůj první minivůz Pixis Space určený pro japonský trh. Toyota je jedinou japonskou automobilkou, která doposud neměla vlastní miniauta kategorie kei.
Toyota se rozhodla vstoupit na trh s kei-cars loni, kdy se dohodla s příbuznou značkou Daihatsu, že pro ni bude tyto vozy vyrábět. Důvodem je rostoucí popularita těchto vozů v zemi. Daihatsu spolu se Suzuki Motor kontroluje zhruba dvě třetiny japonského trhu s miniautomobily kategorie kei.
Japonský automobilový trh: Minulost, současnost a budoucnost
Minivozy podle japonských pravidel kromě malého objemu motoru nesmí být delší než 3,4 metru, širší než 1,48 metru a vyšší než dva metry. V Japonsku jsou tato auta velmi oblíbená kvůli daňovým úlevám, nižší spotřebě pohonných hmot a lepším podmínkám při parkování. Na celkovém prodeji nových aut v Japonsku se minivozy loni podílely 35 procenty. Výhodné je jejich využití ve městě, oblíbené jsou ale i ve venkovských oblastech jako druhé nebo třetí rodinné auto.
Cena modelu Pixis Space začíná na 1,12 milionu jenů (270.000 Kč). Toyota má v plánu ještě další dva modely, zatím však neupřesnila, kdy by se měly začít prodávat. Původní termín počítal s podzimem. Celkem chce prodat ročně 60.000 minivozů, napsaly agentury AP a Reuters.
Posílení na trhu s minivozy plánují i konkurenční automobilky Nissan a Honda. Pro Nissan vyrábí minivozy automobilka Mitsubishi. Honda loni prodala v Japonsku 160.000 minivozů.