Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ty nejlepší stodolové nálezy všech dob. Poklady za miliony!

Mirek Mazal
Diskuze (3)

Nálezy objevované jednou za život mají nepředstavitelnou cenu pro objevitele i pro automobilový svět. Díky šťastným náhodám se podařilo zachránit několik zdánlivě odepsaných historických artefaktů na kolech.

Rozpadlé stodoly nesčetněkrát skrývaly automobilové poklady a kromě již vystěhovaných nalezišť jsou mezi námi další přehlížené lokality, které skrývají vzácné veterány. Nepřístupná parkoviště nebo ignorované garáže budou teprve objeveny, čímž se rozšíří seznam nejlepších stodolových nálezů všech dob. Aktuální žebříček je plný nádherných aut zachráněných na poslední chvíli.

10. Aston Martin DB2/4 Mk II (1954)

Podle záznamů bylo vyrobeno maximálně 16 známých příkladů Astonu Martin DB2/MK II, což z objeveného roadsteru učinilo jednu z nejvzácnějších klasik všech dob. Za hranice domovské Anglie mohlo být exportováno pouze šest kusů. Exemplář z roku 1954 patřil sběrateli Marvinu Birenovi od roku 1962, kdy za něj zaplatil 1700 liber (dnes asi 52.000 Kč). Biren vůz používal 15 let, po odstěhování ho musel uskladnit. Zub času zapůsobil, přesto se nález prodal v roce 2018 v aukci za 293.300 amerických dolarů (6,5 milionu Kč).

9. Mercedes-Benz 300SL (1955)

Tom Welmers obdržel v roce 1955 darem za promoci nový Mercedes-Benz 300SL. Automobilovou klasiku řídil až do začátku 70. let, kdy se okřídlené kupé začalo projevovat poruchou řazení. Po částečné demontáži poškozené techniky Welmers ztratil zájem a uložil dar pod plachtu. Postupně se kolem úžasného stroje hromadily staré věci, zaházené překvapení odhalil až po 40 letech profesionální restaurátor od Mercedesu Rudi Koniczek, který objevu vrátil  původní lesk.

8. BMW M1 (1981)

Prvního skutečně sportovního BMW bylo vyrobeno 453 kusů. Ve srovnání s přeplněnou fanouškovskou základnou je jasné, proč se z vozu stal svatý grál mnichovské produkce. Rudý supersport měl na tachometru za jeden rok natočeno 7329 kilometrů a v jihoitalském prachu čekal na další jízdu dlouhých 34 let. Milý happy end zařídili restaurátoři BMW Classic Group, kteří auto před aukcí vrátili zpět do prvotřídního stavu.   

7. Ferrari Dino 246 GTS (1974)

V roce 1978 bylo neočekávaně objeveno Ferrari Dino 246 GTS pod povrchem předzahrádky rodinného domu ulice 1137 West 119th Street v Los Angeles. Detektivy se staly dvě hrající děti. Bratři kopali do země tak dlouho, až narazili na střechu automobilu. Přivolaní dělníci vydolovali kovově zelené Dino postrádané majitelem jménem Rosendo Cruz. Muž z Alhambry v Kalifornii nahlásil v roce 1974 krádež Ferrari, dokonce mu byla vyplacena pojistná částka ve výši 22.500 USD (dnes 497 tisíc Kč). Mumifikované vozidlo bylo pod zemí zabaleno do plastových fólií.

6. Tři prototypy Citroënu 2CV

Houpavý model 2CV, který byl představen v roce 1948, patří k nejoblíbenějším Citroënům všech dob. V roce 1995 byly objeveny tři prototypy pod kupou sena ve stodole francouzského města Bureau d'Études. Příběhy vyprávějí něco o chytrém úkrytu aut před nacisty, jiné historky obviňují nespokojené pracovníky továrny z tajné skrýše odcizených studií. Chátrání pod nánosem špíny se na všech třech konceptech zásadně projevilo.

 

5. Corvette „Airbox” (1957)

Jedinečný roadster se vyznačoval sacím potrubím ze skla, které směrovalo chladnější a hustší venkovní vzduch k jednotce vstřikování paliva. Originální technologie vytvářela vyšší výkon pohonné jednotky. Dalším poznávacím znamením zůstal tachometr připevněný těsně za věncem tenkého volantu. Exemplář z roku 1957 byl nalezen na vepřové farmě Billa Howea v Ohiu, dohromady vzniklo 43 kusů raritní Corvette.

4. Dodge Daytona Charger (1969)

V roce 1972 byl ve stodole státu střední Alabama objeven jeden z 503 vyrobených Chargerů. První generace verze Daytona se vyznačovala obrovským křídlem na zádi. Sportovní Dodge stál na jednom místě více než čtyřicet let, přitom jediné významné poškození vozu utrpěla část protáhlé přední masky. Majitel neměl potřebu nedostatek opravovat, vlastně neměl chuť jakkoliv pečovat o aerodynamické kupé inspirované závody NASCAR.

3. Nález 60 vzácných aut pohromadě

Jeden z nejpozoruhodnějších pokladů automobilismu byl odhalen před sedmi léty v západní Francii. Několik potomků zdědilo majetek po otci, který dětem zanechal nečekaně obsáhlou sbírku veteránů. Objevený soubor bývá nazýván automobilovým ekvivalentem Tutanchamonovy hrobky. Rezivějící muzeum vzniklo po Rogeru Baillonovi na rodinné farmě, kde se auta 50 let propadala do země. Roger vlastnil podnik na výrobu a přepravu nákladních vozidel, což mu vyneslo tak obrovské jmění, že shromáždil mnoho předválečných automobilů, aby je mohl někdy vystavit ve vlastní expozici.

2.  Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1969)

Každé Ferrari stojí za to a jedno z 1200 vyrobených 365 GTB/4 je ještě výjimečnější zboží. Automobilka zkonstruovala pouze jednu pouliční verzi tohoto jedinečného kupé, které tvořila celohliníková karoserie designera Sergia Scagliettiho. Vůz na scéně chyběl více než 40 let, než byl nakonec objeven až v Japonsku s nízkým nájezdem 30.390 kilometrů podloženým uživatelsky neopotřebovanými díly. Na stavu se o to více podepsaly roky mimo denní světlo a sluneční paprsky.   

1. Ford Mustang Bullitt (1968)

Nejlepším stodolovým nálezem je zelený Mustang z filmu Bullitt. Česky Bullittův případ je pro fanoušky aut povinná součást televizního programu, protože před kamerami se objevuje Steve McQueen jako fakticky schopný řidič v jedné z nejúžasnějších automobilových honiček všech dob. Do akčních scén byly původně vyrobeny dva osmiválcové Mustangy. Jeden skončil v Mexiku a druhý se vrátil na svět až po 28 letech stání v soukromé garáži.

Mirek Mazal
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
18. 3. 2021 10:31
chybka
"V roce 1972 byl ve stodole státu střední Alabama objeven jeden z 503 vyrobených Chargerů. ... Sportovní Dodge stál na jednom místě více než čtyřicet let."

Pokud tam ta Daytona stála 40 let, tak asi nebyla objevena v roce 1972. :-) Ve skutečnosti to bylo v roce 2015.
Avatar - wakantanka
17. 3. 2021 21:30
Milá redakcia
to je fakt taký problém dať ku každému odstavcu aspoň jednu relevantnú fotku? Zvlášť keď v aplikácii popisky v galérii akosi nie sú. Úplný ideál by bol fotka v stave nálezu vs výsledok po renovácii.
17. 3. 2021 19:35
Bugatti
Autor zapomněl na nález Bugatti 57S Atalante https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv