Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku se prodává obyčejná Škoda Favorit za 195 tísíc. Byli byste ochotni to zaplatit?

Lukáš Volšický
Diskuze (15)

Jsou klasické škodovky v českých inzercích až neuvěřitelně drahé, nebo jejich požadované ceny odpovídají a byli byste ochotni je zaplatit? Podívejte se na následující Favorit a napište váš názor do komentářů.

Investování do klasických škodovek se doslova zbláznilo. České inzerce jsou plné opravdu zachovalých automobilů z minulosti nejúspěšnější tuzemské značky, jejichž prodejci se nebojí za ně požadovat až překvapivě vysoké částky. V redakci se často ptáme sami sebe, zda bychom za tyto youngtimery a veterány tolik peněz skutečně zaplatili a teď nás napadlo, že se zeptáme vás. Kolik jste ochotní zaplatit za následující lidovou klasiku?

Na českém inzertním serveru Ráj veteránů se objevila už kultovní Škoda Favorit ve specifikaci 135 LS, za jakou prodejce požaduje nemalých 195 tisíc korun. Aktuálně je „Fáčko“ v rukách druhého majitele, přičemž ten první nebyl žádnou známou osobností, jež by mohla takto vysokou cenu obhájit.

Favorit po celkovém servisu má zaplacenou ekologickou daň a v dnešních dnech je po velkém servisu. Celkově má najeto pouze 59.800 kilometrů a je na okresních státních poznávacích značkách, díky nimž vyniká autenticita vozu „narozeného“ v roce 1990. První majitel ročníku 1925 si přitom už při převzetí tehdy nového vozu zajistil originální exportní kola Škoda. Je to však dostatek pozitiv na to, aby Favorit obhájil svou cenu?

Video se připravuje ...

My v redakci jsme si náš názor udělali, ale jak se k aktuálnímu stavu Favoritu a nejnovějšímu trendu v českých inzercích stavíte vy? Byli byste ochotni zaplatit bezmála dvě stě tisíc korun za velmi zachovalou Škodu Favorit s relativně malým nájezdem, nebo cenu vidíte jako přemrštěnou? Napište nám váš názor do komentářů a pojďte rozproudit diskuzi.

Na závěr už pouze připomene, že Škoda Favorit se vyráběla v letech 1987 až 1994. Vyšší výbava LS (de Luxe Super) na rozdíl od základního modelu měla třeba přístrojový panel s otáčkoměrem namísto hodin, cyklovač předních stěračů, přední mlhovky, stěrač a ostřikovač zadního okna, kontrolku ruční brzdy, sedadla s anatomickými vložkami a kvalitnějším plyšem nebo sklopná zadní opěradla, dělená v poměru 2:1.

Lukáš Volšický
Diskuze (15)

Doporučujeme

27. 10. 2023 22:13
Fanoušek
Tak mám v podstatě ten stejný (135 XL 1993) najeto ještě méně, majitel druhý, koroze žádná až zanedbatelná ( jen v místech kde je známo, že se objeví, jinak v podstatě zánovní vůz, mám ho na občasné projížďky aby si člověk uvědomil, co je to řízení)... Osobně si myslím, že Fako bylo novátorské v mnoha ohledech, ale nejvíc to pomohlo Škodovce samotné a pak k poptávce přispívá i ostennostalgie Husakovych dětí a drží poptavku v těchto výšinách.. svůj stroj ve stejném stavu viděl tak na 70-80 tis.( a to je můj ryze uzkopohledovy výhled na zábavnost, cenu a zážitek z jizdy a okolí) Mám veterány od 1930-1989 a tak si dovolím soudit, že wanabe faktor Favoritu je čistě v Husakově generaci. Generace X,Z, a Afa už nepochopí, proč by měl tenhle stroj z konce 80-tek zabirat místo v mega drahé garazi, tam vidí když už v podobné ceně nějaký Mustang, 205 GTI, nebo něco investičního prodejně zajímavého v celém světě, ne lokální dostavník konce éry komunismu...Ano, Silverline, Blackline a později Felicia Fun, tam bych viděl zhodnocení, ale zase jen lokálního významu proboha, dal bych krk za to, že v Německu neexistuje pokojíček pubescenta, kde je nad postelí plakát vinoveho Favoritu s karburátorem a snímkem palubky f plné palbě bez hodin....
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2023 18:54
Cena naprosto adekvátní
Favoritů v opravdu TOP stavu moc není. A ze starší doby před velkým FL, nedej bože před rok 1990, jich je ještě míň. Hezké kousky pak jdou najít, jenže vesměs to jsou žebráci 135L.
Za mě tohle rozhodně investiční potenciál má ať se to komu líbí nebo ne. Favorit byl velmi dobre auto. To že trochu netrefil dobu a západní konkurence nebo Japonci byli o galaxií dál je pravda. Ale stejně tak je pravda, že co do praktičnosti a prostornosti se Favorit neměl za co stydět ani ve své době.
27. 10. 2023 13:59
Re: Já určitě ne
No na ježdění to už vůbec ne na to se mám moc rád. Za deset let možná bude chleba za litr, tak to třeba někomu vyjde ;-) . Ale jak píšu lidi mají různé úchylky
27. 10. 2023 13:21
Re: Já určitě ne
Takové auta se nekupují, aby se s nimi jezdilo na šichtu. Za deset let bude mít hodnotu půl mega. Je to investice pro ty, co na to mají.
27. 10. 2023 11:37
Cena
Za mě drahé, tak jako mnoho dalších škodovek v našich krajích.