Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA dodnes přežívá billboard s původní Suprou, spatřit ho je malý zázrak

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Toyota v současnosti prodává již pátou generaci sportovního modelu Supra, v San Franciscu se ovšem stále můžete setkat s billboardem, který láká na minulou generaci.

Obsah billboardů se obvykle změní několikrát do roka, na americké dálnici 101 v srdci San Francisca se ovšem lze setkat s billboardem, který již 27 let láká na čtvrtou generaci modelu Supra. Vidět ho na vlastní oči chce ovšem navzdory umístění na střeše dvoupatrové budovy pořádnou dávku štěstí.

Není proto divu, že se z něj stala virální senzace teprve v lednu tohoto roku, kdy jeho snímek sdílel na sociálních sítích projíždějící motorista. Řada lidí si přitom myslela, že by se mohlo jednat o nějakou formu guerillového marketingu přímo z dílny Toyoty, která v minulém roce představila pátou generaci modelu Supra.

Tomu ostatně částečně nahrával i slogan „The line has been crossed,“ umístěný nad obrázkem auta. Brzy se ovšem ukázalo, že stará reklama na Supru vykoukla na světlo světa jen díky tomu, že byl zrovna billboard přelepován novou reklamou. Jednoduchá odpověď ovšem přinesla jen další otázky.

Vždyť většina reklam je přece tištěná na vinyl, který se následně lepí na plochu pomocí extrémně silných lepidel. Je přitom více než nepravděpodobné, že by vinylová reklama na starou Supru vydržela na reklamní ploše tak dlouho a v tak překvapivě dobrém stavu.

Když se pak v květnu objevil další snímek billboardu se Suprou, rozhodli se američtí kolegové z The Drive oslovit reklamní společnost, které billboard patří. A dočkali se poměrně zajímavého vysvětlení, které jim poskytl Bob Schmitt, regionální ředitel společnosti Clear Channel Communications, které reklamní plocha patří.

Podle jeho slov se totiž podobné reklamní plochy dříve ručně malovaly, než se začaly přelepovat vinylovými plátny. Reklama z roku 1993 na Toyotu Supra přitom byla poslední kreslenou na tomto místě, po které už následovaly pouze reklamy lepené.

Společnost přitom nepovažovala za nutné přebarvit podklad plochy na neutrální barvu, díky čemuž se neustále přelepovaná reklama na Supru generace A80 dožila dnešních dnů. A zřejmě tam vydrží ještě hodně dlouho, pokud se někdo z manažerů nerozhodně vyměnit tento klasický billboard za digitální.

Jak je ale možné, že si za dlouhá desetiletí této reklamy nikdo nevšiml? Nebo alespoň nepovažoval za důležité na ni upozornit, když se v uplynulých letech stala ze Supry čtvrté generace doslova legenda? Vysvětlení je celkem prosté.

Supra je totiž vidět pouze v momentě, když pracovníci společnosti vyměňují reklamní polep. Výměna jim přitom podle Schmitta trvá v průměru cca 2 hodiny, z nichž je vůz v plné kráse vidět vlastně jenom chvíli. Na reklamní plochu je navíc vidět pouze z dálnice a dvou budov na její druhé straně, což je ovšem soud a vězení.

Pokud by tedy někdo chtěl vidět původní reklamu na Supru čtvrté generace z roku 1993, pak bude potřebovat pořádnou dávku štěstí a hlavně být ve správný čas na správném místě.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - emkejx
1. 6. 2020 11:05
zaujimave
aspon niekde na svete je mozne vidiet normalne kupe na bilboarde
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2020 08:42
povodna supra?
niekto je tu zase mimo o peknych par desatroci mimo
Avatar - Stejsn
30. 5. 2020 19:54
Původní suprou?
Když na plakátu je čtrvtá generace? Původní Supra je něco úplně jiného.