Začátkem letošního července byla zveřejněna zpráva o tom, že Francie chce ukončit prodej automobilů se vznětovým nebo zážehovým motorem do roku 2040. Nyní se má k podobnému kroku chystat i Spojené království Velké Británie a Severního Irska.
Deník The Guardian uvádí, že konečný plán bude zveřejněn před koncem měsíce a podle mluvčí vlády má pomoci s řešením obav o zdraví veřejnosti, související s kvalitou ovzduší ve Velké Británii.
Zdravotní problémy způsobené kvalitou ovzduší mají údajně stát za roční ztrátou produkce ve výši 2,7 miliardy britských liber. Řada ministrů se podle zveřejněných informací domnívá, že právě nekvalitní ovzduší představuje největší riziko pro veřejné zdraví ve Velké Británii.
Britská vláda podle zprávy zveřejněné deníkem The Guardian chce podniknout rozhodné kroky za zvýšení kvality ovzduší v co nejkratším čase a má pracovat na ambiciózním plánu, jenž má díky investici ve výši tří miliard liber doslova vymýtit špatný vzduch kolem britských silnic.
Před zavedením přímého zákazu prodeje automobilů se vznětovými a spalovacími motory v roce 2040 má britská vláda v úmyslu prosadit řadu dalších opatření, jejichž cílem je zvýšení kvality ovzduší.
Mezi tato opatření má patřit mimo jiné i zásadní modernizace v oblasti hromadné dopravy, která má zajistit výrazné snížení emisí škodlivých výfukových plynů produkovaných především městskými a meziměstskými autobusy.
Velká Británie ostatně již nyní pracuje na omezení provozu konvenčních automobilů. Příkladem může být nařízení o provozu taxislužby v Londýně. Podle něj bude od 1. ledna roku 2018 vydávána licence pouze pro automobily, které zvládnou v bezemisním režimu (rozumějme v elektrickém režimu) ujet minimálně 30 mil (48,3 km) a jejich emise nepřesáhnou 50 g/km CO2.
V případě hybridů bude možné jako taxi provozovat pouze ty, které kombinují elektromotor se zážehovým motorem, čemuž vychází vstříc například nový LEVC TX.